Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

installatie windows XP over windows 7 zonder usb of Cd drive

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views

• Dmartino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11 14:54
Ik heb een tablet PC van Fujistu, type st5022D gekocht. De vorige eigenaar heeft er win7 op gezet, helaas
wordt de videokaart, SD kaart en buttons hierdoor niet ondersteund.
Misschien is er iets mis met de bios, want opstarten van usb blijkt niet mogelijk. Niet van Stick (misschien wordt deze niet herkend) en ook niet van USB dvd speler (omgebouwde usb harde schijf). Weet iemand misschien een truuk om de stick/dvd/hdd wel te laten herkennen dor het bios van ST5022D?
Mijn usb floppy drive wordt wel herkend.
Wie weet en manier om bijvoorbeeld met een floppy, vanaf het netwerk de schijf van Windows XP te voorzien?
Zijn er nog andere mogelijkheden zonder aanschaf van additionele hardware zoals 2,5 inch naar 3,5 inch converters of usb diskdrives?
Ik heb het geprobeerd met de 6 Windows XP opastartschijven, maar zonder Dvd drive werkt dat ook niet.
Windows XP opstarten van windows 7 werkt ook niet, vanwege een versieverschil (exacte melding weet ik niet).

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
Kijk in de bios of hij Netwerk booten ondersteunt :)
je zou daarmee via netwerk (RIS) windows xp erop kunnen zetten.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:57

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik mis in je verhaal of je de bios-instellingen al hebt nagekeken.
Daar zal wel iets over bootvolgorde staan.

Daarnaast moet je niet XP 'over' Windows 7 heen installeren.
Als ik je goed begrijp wil je Windows 7 helemaal verwijderen, en dus dien je de huidige partities van de harde schijf te verwijderen en XP schoon te installeren.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dmartino schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:28:

Wie weet en manier om bijvoorbeeld met een floppy, vanaf het netwerk de schijf van Windows XP te voorzien?
[google=XP unattended network installation] is in zo'n geval een zoekopdracht die je al heel snel zelf had kunnen doen, en [search=netwerkinstallatie XP] hier is ook al een goed begin.

XP is zó lang in gebruik geweest dat het me sterk lijkt dat je helemaal niks over de verschillende installatieopties kan bedenken of terugvinden.

Aangezien je die voorbereidingen achterwege laat is het niet echt handig om een topic op deze manier te beginnen - laat staan de begrijpelijke foutmelding die al jaren te zien is als je een oudere Windows variant vanuit de desktop sessie van een nieuwere Windows versie probeert te installeren.

We denken graag met je mee, maar we verwachten wel een bepaalde mate van inzet bij een topicstart, en het deel vooronderzoek is in dit geval nogal achterwege gebleven helaas.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.