phpMM: authenticatie en lezen uit bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 08:25
Hoi,

Om een nieuwsbrief te verzenden vanaf mijn server, zocht ik een zogenaamde mass mailer. PHP leek mij het meest eenvoudigst en toepasselijk.

Ik heb phpMM gevonden, een relatief eenvoudig script dat mail kan zenden naar adressen uit verschillende databases, en uit een text file. Dat laatste wil ik gebruiken.

phpMM: http://phpclasses.linuxpourtous.com/browse/package/3350.html

Nu heb ik 2 problemen:
* De authentificatie wil niet werken
* Importeren vanuit een textfile wil niet werken

Het gedeelte voor de authentificatie:
PHP:
1
2
3
4
5
6
// Login and the password of access to the program:
$name               = "blabla"; // Login
$pass               = "blabla"; // Password
// $auth = 1;   Definition of authenticity is included
// $auth = 0;   Definition of authenticity is switched off
$auth               = 1;

en
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
if($auth == 1) {
if (!isset($_SERVER['PHP_AUTH_USER']) || $_SERVER['PHP_AUTH_USER']!==$name || $_SERVER['PHP_AUTH_PW']!==$pass)
   {
   header('WWW-Authenticate: Basic realm="phpMM"');
   header('HTTP/1.0 401 Unauthorized');
   exit("<b>Access Denied</b>");
   }
}

lijkt me weinig fout aan, maar ik ben dan ook totaal geen expert.

Ik moet de authentificatie op 0 zetten, anders kom ik er niet in. Staat hij op 1, vraagt hij mooi mijn login en wachtwoord. Geef ik dat in, geeft ie error 401. Keer op keer. Heb het wachtwoord al enkele malen veranderd (korter, zonder cijfers, ...), maar blijft hetzelfde. Ik kom er niet in.

Dus, heb ik het voorlopig even op 0 gezet, maar dat lijkt mij totaal niet aangewezen. Er zijn er die dat blijvend zo doen (google even en je hebt een aantal free spam servers :O), maar mij lijkt het niet aangewezen. Aheum... :X

Goed, op nul kom ik erin, en kan ik mails versturen naar email adressen die ik direct in het daarvoor bestemde vakje type. Het script zou echter ook toelaten om emailadressen uit een lijstje op te halen. Dat staat zo in de meegeleverde handleiding:
How to send the message from a file:
1. To create a file of a format *.txt
2. Everyone e-mail should be since a new line
Mager Engels weliswaar, maar een text file, met op elke lijn een mailadres dus.

Dat heb ik dus. Maar als ik din ingeef (naartoe blader) en wil verzenden, geeft hij steeds een fout aan, dat de indeling niet correct is...

Heb ik maar al eens een "," en een ";" achter elk emailadres gezet, maar dat brengt niets op. Heb ik al een andere codering genomen (ANSI, Unicode, UTF-8) (weet ik wat dat allemaal inhoud); maar dat fixt het dus ook niet.

Voor de text file afhandeling, lijken mij de volgende delen van toepassing:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
              function checkMaillist($list) {
                      if(!file_exists($list)) {
                              return false;
                      } else {
                               $list = file($list);
                               return $list;
                      }
              }

PHP:
1
2
3
                      elseif ($this->use == "maillist") {
                               $this->readData($this->checkMaillist($this->list));
                      }

De foutmelding die ik krijg is "E-mail it is specified not correctly", en komt dus van:
PHP:
1
2
3
4
5
6
                      if($this->use == "maillist"){
                              if(!$this->checkMaillist($this->list)){
                                      print(nl2br("maillist it is specified not correctly. \n"));
                                      Exit($this->back);
                              }
                      }

of:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
if(document.form1.Use.value.length == 4){
        if(document.form1.Whom.value.length<6){
                alert('E-mail it is specified not correctly.');
                return false;
        }
        if(document.form1.Whom.value.length>100){
                alert('E-mail it is specified not correctly.');
                return false;
        }

}
if(document.form1.Use.value.length>6){
        if(document.form1.List.value.length<3){
                alert('maillist it is specified not correctly.');
                return false;
        }

Maar ik snap er niet veel van.

Iemand die dit even kan bekijken, en me op weg kan helpen?

Mijn server gebruikt PHP versie 5.2.6. Zet ik mijn server op PHP4, werkt het ook niet..
Daar zit het probleem em dus niet.

Alvast bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik mis nogal wat in je topic. Het is hier in PRG niet de bedoeling dat we support gaan leveren op 3rd party tools. Al ben je zelf al wel netjes in de source gedoken om het probleem te localiseren, mis ik toch de stappen die je genomen hebt om het zelf op te lossen. Op deze manier lijkt het erg op het dumpen van code en hopen dat iemand het voor je oplost.

Zo zul je eerst zelf moeten gaan debuggen ( Tips bij debuggen ). Zo kun je bij je eerste probleem bijvoorbeeld de waarden waarop gecontroleerd word gewoon in de resulterende pagina weergeven.

Ook bij je 2e probleem kun je d.m.v. debuggen veel specifieker aangeven wat het probleem is.

Mocht je nadat je zelf gedebugged hebt toch nog problemen hebben, dan mag je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan wel duidelijk aan waar er iets gebeurt wat je niet verwacht, en wat je geprobeerd hebt om dat op te lossen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.