Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rainbow six Vegas 2 loopt niet lekker??

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views

• nvanthoff
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2022
Ik heb net een nieuwe computer gekocht, op de oude had ik Rainbox Six Raven Shield en nu wilde ik dus met mijn nieuwe snellere computer Vegas 2 spelen, maar ik loopt tegen een FPS van 3 aan.

Nou zijn dit de systeem vereisten van Vegas 2:

Minimum Configuration:

CPU: 3 GHz Pentium 4 Hyper Treading or AMD Athlon 3000
Operating System: Windows Vista/Windows XP SP2 (only)
Memory: 1024MB for Windows XP / 2048MB for Windows Vista
Drive Space: 7 GB
Graphics Card: 128 MB DirectX -compliant, Shader 3.0-enabled video card
Sound Card: DirectX-compliant sound card
DirectX version: DirectX 9.0c (included on disc)

Recommended & Preferred Configuration:

CPU: Intel and AMD processors 3.2 GHz
Operating System: Windows Vista/Windows XP SP2 (only)
Memory: 2048MB
Drive Space: 7 GB
Graphics Card: 256 MB DirectX -compliant, Shader 3.0-enabled video card
Sound Card: DirectX-compliant sound card
DirectX version: DirectX 9.0c (included on disc)

Kan iemand me uitleggen waarom hij dan zo crap draait met mijn systeemgegevens (en hoe ik wat zou kunnen aanpassen):

Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/5792/systemperformance.jpg

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nieuwe videokaart kopen, jou videokaart is absoluut niet geschikt om op te gamen.
De 8200 van Nvidia is niet bedoeld om spellen op te spelen maar meer bedoeld voor simpele taken en wat video's af spelen. Koop een goede videokaart, zet die er in en dan moet het toch een stuk beter gaan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een 8200 is inderdaad niet bedoeld om mee te gamen, en dat is 100% je bottleneck. Tik een 8800GT of 9800GT op de kop en je komt al een stuk verder. Een 3870 of 4850 is ook prima.

• nvanthoff
Humz, beetje jammer vand e jongens van Completer.nl Die hadden me namelijk deze computer verkocht emt de mededeling dat die sterk zou zijn in Games...

Ik zag deze kaart voor 5 tientjes te koop, is dit wel een goede optie, of heb je voor weinig geld een beter advies:

Afbeeldingslocatie: http://img33.imageshack.us/img33/1029/9500gt.jpg

Ik heb eens gekeken bij de game-o-meter en de problemen blijken inderdaad in de videokaart te zitten:

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/9898/prestatiessysteem.jpg

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jammer om te zeggen maar Completer.nl heeft je compleet bedonderd. Elke PC verkoper weet dat de Geforce 8200 niks waard is in games.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je bent inderdaad bedonderd ja. Ik zou verder een 4850 kopen van Ati, voor 90 euro al te krijgen en een stuk sneller dan die 9500GT.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Een 8800GT of 4850 is inderdaad wel het minimum wil je met dat systeem een beetje lekker kunnen gamen.
Voordeel is dat die kaarten tegenwoordig niet meer zo duur zijn (relatief natuurlijk) en je tussen de 80 en 120 euro behoorlijk wat keus hebt.
Op marktplaats kan je veel van deze kaart vinden tussen de 50 en 100 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Mental op 17-08-2009 13:56 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Of kijk hier eens bij V&A: plaats een gevraagd advertentie :)

• nvanthoff
Humz, dank allemaal voor de hulp. Beetje jammer dat ik daar wee ingetrapt ben. Nu is die Nvidia 8200 volgens mij een heel moederbord.
http://www.nvidia.com/obj...geforce_8200_mgpu_us.html

Kan ik daar gewoon een nieuwe videokaart bij prikken?

Ik sta namelijk op het punt een Nvidia 9800GT te kopen.
Maakt het nog veel uit wie de maker is? Want er lijken wel 20 verschillende makers op de markt te zijn.

Wat is eht verschil tussen een PCI en een PCIe?

Verwijderd

nvanthoff schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:36:
Humz, dank allemaal voor de hulp. Beetje jammer dat ik daar wee ingetrapt ben. Nu is die Nvidia 8200 volgens mij een heel moederbord.
http://www.nvidia.com/obj...geforce_8200_mgpu_us.html

Kan ik daar gewoon een nieuwe videokaart bij prikken?

Ik sta namelijk op het punt een Nvidia 9800GT te kopen.
Maakt het nog veel uit wie de maker is? Want er lijken wel 20 verschillende makers op de markt te zijn.

Wat is eht verschil tussen een PCI en een PCIe?
Ja, daar kan je gewoon een videokaart brijprikken.

Er zijn maar ongeveer 3/4 makers naar mijn weten, nVidia, ATi, Matrox en SiS (de laatste 2 zijn vrij zeldzaam, ook onboard, of I.I.G. niet geschikt om mee te gamen).

De berg aan merken die jij bedoeld zijn meer leveranciers, een bepaalde chip (van nVidia of ATi) een aanpassing van geheugenhoeveelheid + andere koeler of soms zelfs alleen een anders sticker. De een geeft er een game bij, de ander niet.

PCI is niet bedoeld voor beeld, het kan wel maar is zeer traag. Jij moet PCIe hebben.

Een 8200 is I.D.D. een no-go. Ik had de 8800 GTS 640 MB, deze presteert ietswat onder de 9800 GT. Ik kon op 1360x768 altijd Rainbow Six Vegas 2 met vol opengedraaide settings makkelijk met 60 FPS constant spelen. Jouw resolutie is maar iets zwaarder dus het gaat jou ook wel lukken @ 60 FPS.

De kaart die je hierboven laat zien (9500 GT) heeft DDR2 geheugen, met die 9800 GT zou je goed moeten zitten. Bespaar niet te veel, soms is iets meer uitgeven een veel betere keus. Zeker op lange termijn.

Dat die jongens van completer.nl je dit als game-bak geven is wel ronduit triest. Laat ze er zelf eens op spelen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 19:56 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je vergeet 1 van de belangrijkste: Intel!

en pci is jaren gebruikt voor beeld, dus zeggen dat het er niet voor bedoelt is, is natuurlijk onzin.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• nvanthoff
Gelukkig. Ik ben hier nogal nieuw mee, want met mijn oude computer was het gewoon een PCI slot openen en er bijvoorbeeld een kaart bijsteken zodat ik USB 2.0 had.

Gaat die nieuwe videokaart er eenzelfde slot? (Alleen heet het dan PCIe?) Of moet ik die echt op het moederbord prikken?

@ BDHTagger; Je hebt helemaal gelijk, ik zei het verkeerd, ik zag de leveranciers aan voor de makers, omdat ik op Alternate.nl namelijk bijv. MSI 9800GT, Club 3D 9800GT en Asus 9800GT zag staan. Ze verschillen inderdaad iets qua specificaties, maar over het algemeen lijken het me prima kaarten voor rond de € 100

@Mr.Nobody; Tsja, Intel, ik heb wel een AMD Atlon 7750+ Dual Core 2.7 Ghz, maar dat moet niet uitmaken voor het aansluiten van een 9800GT lijkt me?

Verder begreep ik via diverse fora, dat de Ati HD4850 héél veel beter is dan de 9800GT van Nvidia. Klopt dit? Want ze zijn alle twee ongeveer even duur.

[ Voor 20% gewijzigd door nvanthoff op 17-08-2009 21:51 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nieuwe videokaart gaat is pci-e, pci werd gebruikt, dat was een aanvulling van mij.

ik melde ook nog ff dat intel ook videokaarten maakt, dat was voor BDHTagger, ik bedoelde niet wat voor cpu je hebt.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

nvanthoff schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:06:
Gelukkig. Ik ben hier nogal nieuw mee, want met mijn oude computer was het gewoon een PCI slot openen en er bijvoorbeeld een kaart bijsteken zodat ik USB 2.0 had.

Gaat die nieuwe videokaart er eenzelfde slot? (Alleen heet het dan PCIe?) Of moet ik die echt op het moederbord prikken?
Een PCI-E slot is hetzelfde als een PCI slot. Enkel een E slot is een Express slot, dit is een slot met een wat hogere data doorvoer snelheid nodig voor snelle videokaarten. Het ziet er hetzelfde uit behalve dat het iets groter is, net wat langer.
nvanthoff schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:06:Verder begreep ik via diverse fora, dat de Ati HD4850 héél veel beter is dan de 9800GT van Nvidia. Klopt dit? Want ze zijn alle twee ongeveer even duur.
4850 van Ati is idd sneller. Zou die kopen ja.

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:25:
je vergeet 1 van de belangrijkste: Intel!

en pci is jaren gebruikt voor beeld, dus zeggen dat het er niet voor bedoelt is, is natuurlijk onzin.
Oei, die had ik niet mogen vergeten, heb 2 weken geleden nog een GMA laptop van Intel verkocht :P.

Ik zeg dat PCI niet bedoeld is voor beeld omdat die tegenwoordig allang door PCIe is vervangen.

• nvanthoff
Oké, ik ben er uit, ik ga voor de ATI adviezen en dan de HD4870, die heeft GDDR5 geheugen, lijkt me een prima plan, op alternate hebben ze die al voor € 115,00 _/-\o_

Deze ziet er uit als een erg goed plan! 8)

• nvanthoff
Ik krijg toch nog een beetje stress over de aansluiting, want mijn computer leverancier als de verkopende partij van de HD4870 kan mij niet verder helpen, ik heb het volgende moederboard:

ECS GF8100VM-M3 Micro ATX AMD Motherboard

En dat mag er zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.planet3dnow.de/vbulletin/attachment.php?attachmentid=13707&stc=1&d=1234644779
en van opzij:
Afbeeldingslocatie: http://img188.imageshack.us/img188/4955/moederbord.jpg

Maar waar sluit ik dan die Ati HD 4870 op aan? Ik neem aan dat die in die lange oranje PCIe 2.0 slot gaat, maar er zitten nog twee stekkers bij hoorde ik van de verkoper die moeten worden aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/8690/hd4870.jpg

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die 2 stekkers kun je op elke moderne voeding vinden.
Zo niet, zijn er ook verloopjes alhoewel je voeding dan een zwaardere belasting krijgt op lijnen die daar niet voor bedoeld zijn (bij een goede PSU werkt het gewoon hoor).

• nvanthoff
Heb hem net even opgegeschroeft, en ik weet dat ik ondertussen zoek naar een 2x PCIe 6 pins aansluitingen. Maar die zitten er niet, heb alleen die platte variant met 4 pins. Wel slecht hoor, het is een computer van anderhalve week oud, daar had toch wel een beetje een o.k. voeding in mogen zitten...

Er zit nu een rapcon sz-400r voeding in. Die is 400 watt geloof ik als ik het zo op internet zie.

Wat kan ik beter doen, een nieuwe verloopstekker of een nieuwe voeding kopen?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Vergelijk eens wat die grafische kaart gebruikt met wat je voeding kan leveren (staat op de zijkant) en neem de rest van je spullen mee.
Als je een beetje marge hebt moet het met een verloopje kunnen.

• nvanthoff
Mijn voeding kan 400W hebben, de kaart heeft volgens de verkoper 230W nodig, dus dat zou wel moeten lukken, ik denk niet dat de rest van mijn computer ook 170W nodig heeft.

Maar het feest gaat sowieso niet op, want de HD4870 heeft 2x PCIe 6 pins connectoren nodig, gezien de afbeelding hierboven en alleen de volgende geniale uitvinding is te koop:

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/graphics-cards-tv-tuners-webcams/131465d1248975574-installed-geforce-9800gt-info-shows-no-enough-power-molex_pci-e.jpg

Het probleem is dat ik maar 2 molex aansluitingen over heb en dus maar 1x een PCIe 6 pins zou kunnen creëren. Nu is ook dit op de markt:

Afbeeldingslocatie: http://www.guardiansystems.nl/catalog/images/GUA407-1.jpg

Maar ik vraag me af of het handig is om waar normaal 6 snoeren voor nodig zijn te laten lopen over 3 snoeren...

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Koop dan gewoon een A merk voeding, dan werkt het sowieso.

Coolermaster\antec\tagan\zippy\corsair etc.

• nvanthoff
Tot in hoeverre is een HD3870 een slechtere aankoop? Die heeft anmelijk maar 1 PCie 6 pins aansluiting nodig, dus dat moet mijn computer zeker kunnen, plus dat die ook een shader 4.1 model heeft volgens de specs.

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Ga eens benchmarks bekijken:
Hardware.info, tom's hardware (google even) etc etc.
Daar kan je prima de onderlinge prestatieverhouding van videokaarten vinden, welke jou dus het antwoord op deze vraag gaan geven.

Verder is 400watt vrij krap voor een moderne videokaart, kans bestaat dat de voeding niet stabiel meer is in zijn voltages en in het ergste geval zelfs stuk gaat / schade toebrengt aan je moederbord.
Een videokaart gaat altijd gepaard met een advies qua voeding, dat geven ze niet voor niets :)

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:26
Wat is het merk van de voeding? Als het een a merk is zit het wel goed anders zou ik idd een andere kopen.
En als je dat niet wilt kun je misschien voor de 4850 gaan. Dat is een veel betere optie dan de 3870 iig. En heeft bij mijn weten ook maar 1 6pins aansluiting (en heel wat minder prik nodig). (wel even controleren want dat weet ik niet 100% zeker)

edit:
Maar kun je niet beter met de hele pc terug gaan? De verkoper heeft je duidelijk verkeerd voorgelicht. Ik zou hem terug brengen en (bij een andere winkel) iets anders uitzoeken.

[ Voor 25% gewijzigd door martijnve op 20-08-2009 16:39 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

• FunFair
  • Laatst online: 28-11 16:18
nvanthoff schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:51:
maar er zitten nog twee stekkers bij hoorde ik van de verkoper die moeten worden aangesloten.
[afbeelding]
Dat zijn simpele verloopstukjes die op een standaard voedingstekker worden aangesloten. Die zitten gewoon in de doos bij de videokaart.

En 400 watt moet het wel trekken, maar wel net. Die 230 watt is piekverbruik van de kaart. Ik heb een simpele watt-meter aan m'n voeding hangen en met m'n i7 920 en 4970 trekt die zo'n 350 watt max in games.

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Dit heeft niets meer te maken met het oorspronkelijke probleem, maar meer met (het aanschaffen van) hardware, dus dit topic gaat dicht. Voor hardware hebben we een aparte hoofdgroep Harde waren, dus ik stel voor dat je daar even een kijkje neemt en lees dan vooral de FAQ's waar een hoop nuttige informatie instaat. Ook in dit topic worden een aantal nuttige tips genoemd, dus daarmee zul je een heel eind moeten komen :).

[ Voor 13% gewijzigd door PromoX op 20-08-2009 17:22 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.