Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Code van deze flashgame??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag laatst deze flashgame op internet die hier te vinden is:
http://www.bdonline.co.uk...TypeCode=15054&pubcode=60

Waarbij je dus moet raden waar een bepaald gebouw staat op de wereld. Op zich zijn dit wel leuke flash spelletjes alleen nu vroeg ik me af of het mogelijk is de programmeercode hiervan te achterhalen???
Dan kan ik er bijvoorbeeld gebouwen aan toevoegen e.d en er andere dingen aan veranderen.

En in welke programmeertaal worden dit soort simpele spelletjes geschreven?? java of javascript ofzo??

Het is namelijk zo dat ik zelf ook zo'n game wil gaan schrijven in java, maar dat is met mijn huidige kennis ervan nogal lastig en door die code te bekijken kan ik dan zien hoe dit ongeveer opgebouwd is.. Maar goed zo'n game als dit is dat uberhaupt wel alleen te maken of werkt hier normaal een heel team aan? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 13:10 ]

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Het is een flash spel, dus waarschijnlijk in ActiveScript of iets dergelijks.
De enige manier om hier de code van te krijgen is de ontwikkelaars vragen (fat chance) of door te reverse-eneringeeren. Er zijn wel een paar flash-decompilers, maar die werken nogal sporadisch.

Copy.com

Verwijderd

je wil gewoon die prijs winnen bedoel je..
en met laatst bedoel je een uur geleden?
http://www.geenstijl.nl/m...waar_staat_dit_gebou.html

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:11:
je wil gewoon die prijs winnen bedoel je..
en met laatst bedoel je een uur geleden?
http://www.geenstijl.nl/m...waar_staat_dit_gebou.html
Ja klopt ik heb het van geenstijl. Maar ik hoef helemaal niks te winnen ik wil zelf alleen zo'n soort programmaatje schrijven in JAVA. En vandaar wil ik de code achterhalen maar dat gaat zo te horen dus niet zomaar.

Verwijderd

Topicstarter
sariel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:11:
Het is een flash spel, dus waarschijnlijk in ActiveScript of iets dergelijks.
De enige manier om hier de code van te krijgen is de ontwikkelaars vragen (fat chance) of door te reverse-eneringeeren. Er zijn wel een paar flash-decompilers, maar die werken nogal sporadisch.
Is zo'n spel dan in Java te schrijven?? Of duurt dat te lang in je eentje?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:13

g0tanks

Moderator CSA
Je hebt blijkbaar nog erg veel te leren en ik weet haast zeker dat zelfs al had je de broncode, dan zou het je nog niet lukken om een soortgelijks programma te maken.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sja, weinig kans dat je het voor elkaar krijgt. Misschien als je de ontwikkelaar een stevige bom duiten geeft, dat je dan de sources krijgt.
Reverse Engineeren werkt in de regel ook voor geen meter, dus dat kan je vergeten.

Het enige wat je kan doen is een beetje in kaart brengen wat het doet en dan zelf creatief zijn met een programmeertaal.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:15:
Sja, weinig kans dat je het voor elkaar krijgt. Misschien als je de ontwikkelaar een stevige bom duiten geeft, dat je dan de sources krijgt.
Reverse Engineeren werkt in de regel ook voor geen meter, dus dat kan je vergeten.

Het enige wat je kan doen is een beetje in kaart brengen wat het doet en dan zelf creatief zijn met een programmeertaal.
Ja oke volgens mij is het in Java niet al te lastig te maken . Je maakt een console met daarop de wereldkaart waarbij elk land pixels toegewezen krijgt. En dan maak je een addmouseListeners die exact jouw muis volgt en als je klikt wordt dat punt vergeleken met het opgeslagen punt voor een bepaalde afbeelding en de afstand vergeleken. En dan alles een beetje opfleuren met wat plaatjes etc.

Dit moet toch in Java wel te programmeren zijn in een aantal dagen lijkt me of zie ik dat verkeerd?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:19:

Dit moet toch in Java wel te programmeren zijn in een aantal dagen lijkt me of zie ik dat verkeerd?
Nou, leef je uit zou ik zeggen :)
Maar als het niet zo ingewikkeld is zoals je beweert, waar is dit topic dan eigenlijk nodig voor?

[edit]
Als ik zo even naar je geschiedenis hier kijk is je grootste uitdaging het leren programmeren - en zoals je ook in je Programming topics is verteld zul je toch echt zélf aan de gang moeten wil je $programmeertaal onder de knie krijgen.

Kijken naar andermans code kan dan weliswaar helpen, maar het echte werk moet je zelf doen.

[ Voor 34% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2009 14:11 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-11 20:53

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

http://www.sothink.com/product/flashdecompiler/

Dat is een redelijk goed werkende flash decompiler, helaas zul je waarschijnijk de variabele namen enzo niet terugkrijgen in actionscript, die hebben allemaal andere namen gekregen omdat het niet terug te vinden is in de SWF.

Eigenlijk als ik het zo zie heb je de broncode niet eens nodig want het zit vrij simpel in elkaar :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1