Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN levert een klapperlijn?

Pagina: 1
Acties:

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen de anders zeer stabiele adsl verbinding van kpn veranderd in een klapperlijn. Eerst lag namelijk de telefonie eruit (dacht ik), maar dat bleek aan het toestel te liggen. We hebben nog wel eens ruis op de lijn.

Als ik even in de speedtouch 780 kijk dan zie ik het volgende:
00:54:20 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 8000 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 13.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 12.5 dB, Up: 7.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 6.0 dB)
Info 00:53:55 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 00:53:55 (since last boot) xDSL linestate down
Info 00:53:26 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Waarschuwing 00:53:26 (since last boot) PPP link up (Internet) [xx.xx.xxx.xx.xx]
Info 00:53:26 (since last boot) PPP PAP Authenticate Ack received
Info 00:53:26 (since last boot) PPP PAP Authenticate Request sent
Info 00:53:16 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 8000 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 13.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 11.5 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB)
Waarschuwing 00:53:13 (since last boot) PPP link down (Internet) [xx.xx.xxx.xx.xx]
Info 00:52:52 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 00:52:52 (since last boot) xDSL linestate down
En zo gaat het dus de hele tijd door :(

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Ik word hier namelijk knettergek van en de KPN medewerkers komen niet verder als "Reset je modem eens en bel ons dan terug!" Wij zitten aangesloten op de telefoon centrale van Heerhugowaard.

[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 28-08-2009 02:39 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Longlegg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04-2022

Longlegg

Danoontje POWERRRRR

Hier zelfde probleem gehad, op advies van Bitstream hebben ze toen besloten snelheid naar beneden te halen. Zitten hier op kantoor nu op 4 mbit, zonder problemen.

Specs

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Eldariel schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:46:
Ik word hier namelijk knettergek van en de KPN medewerkers komen niet verder als "Reset je modem eens en bel ons dan terug!"
En als je daadwerkelijk een reset uitgevoerd hebt? Word de lijn dan wel stabiel? Zo nee; dan weer bellen... Het mag dan misschien vervelend lijken, maar die KPN medewerkers hebben een mooi schema voor hun neus waarmee ze je zo snel mogelijk op de juiste manier kunnen helpen. Blijkbaar is er in jou geval dus een reset van t modem nodig voordat ze je verder kunnen helpen.....

blub

• Iekozz
Foamy schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:51:
[...]

En als je daadwerkelijk een reset uitgevoerd hebt? Word de lijn dan wel stabiel? Zo nee; dan weer bellen... Het mag dan misschien vervelend lijken, maar die KPN medewerkers hebben een mooi schema voor hun neus waarmee ze je zo snel mogelijk op de juiste manier kunnen helpen. Blijkbaar is er in jou geval dus een reset van t modem nodig voordat ze je verder kunnen helpen.....
Dat was ik inderdaad vergeten te melden. De reset heb ik al een paar keer uitgevoerd, maar het helpt niet. En inderdaad dan gaan ze een heel schema af met teksten als: Hmm.. dan kan het ook nog aan uw LAN-adapter liggen. Zo maar weer eens bellen...

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 10:11
Bekend probleem, bij ons begon het zo'n 3weken geleden. Ze hebben ons ook een abbo naar beneden gezet. Waarom de lijn opeens slecht word is nooit echt duidelijk.
In mijn Fritzbox zit ook een optie waardoor ik hem op lagere snelheden kan laten intrainen, kijk is of jij die ook hebt. Je wil namelijk een signal to noise ratio (in dB) van zeker hoger dan 7 a 8 hebben.

succes ermee :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

SNR van 7 a 8 kan nog wel.. Daar mag deze lijn zeker niet zo slecht van staan te klapperen.

@TS: Misschien even verstandig om je lijn waardes (ja zal vast een stats stukje in je modem hebben zitten) hier even neer te posten.

Dan kan afstand ook nog een probleem zijn maar dat lijkt me gezien de waardes te lezen zijn in je logboek niet het geval.

Kijk vooral ook even, als de lijn opnieuw intraint, wat de verschillen zijn in je stats, is dat veel/weinig/niks etc.

Dan hebben we natuurlijk de aansluitsituatie nog bij je thuis.
Hoe is het aangesloten? Waar? Hoe lang zijn je kabels tussen ISRA en modem? Juiste kabels? etc etc etc...

Deze advertentieplaats is te huur!

• Iekozz
Update: Ik weet niet wat KPN gedaan heeft, maar opeens werkt alles als een zonnetje... Ik neem de volgende keer i.i.g geen KPN meer, want dit gebeurd veels te vaak.

• Iekozz
Dit verhaal krijgt toch nog een staartje.... Ik ben gisteren gebeld door de KPN en zij zeiden: "We zullen u een nieuwe modem opsturen. Sluit deze even aan en zie dan hoe de verbinding loopt"

En dan zegt die man erna: Hmm test result blabla.. stabiel modem. Hoe oud is uw modem? Ongeveer vier maanden want de vorige is ook door jullie vervangen. Zegt die man weer: "Hmm ja dat kan het probleem niet zijn dan. maar wacht eerst maar het nieuwe modem af...." Spreekt hij zichzelf nu tegen of vergis ik mij nu heel erg 8)7

Oja, ik krijg nu deze logs:
Info 01 day 20:27:10 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Info 01 day 20:27:10 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 5824 kbit/s, upstream: 544 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 23.5 dB, Up: 24.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)
Info 01 day 20:27:09 (since last boot) LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from 192.168.1.82)
Info 01 day 20:27:02 (since last boot) LOGIN User Administrator logged in on [HTTP] (from 192.168.1.71)
Info 01 day 20:26:50 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 01 day 20:26:50 (since last boot) xDSL linestate down
Fout 01 day 20:18:17 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 2): Protocol: ICMP Src ip: 192.168.1.82 Dst ip: xx.xx.xxx.xx Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable
Fout 01 day 18:35:34 (since last boot) FIREWALL icmp check (1 of 1): Protocol: ICMP Src ip: xx.xx.xxx.xx Dst ip: xxx.xx.xxx.xxx Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable
Waarschuwing 01 day 16:11:25 (since last boot) IDS proto parser : ip zero payload (1 of 1) : 67.192.149.194 80.60.231.83 0020 TCP
Info 09:32:43 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Info 09:32:43 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 7552 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 15.0 dBm, Up: 12.0 dBm; line Attenuation Down: 13.5 dB, Up: 8.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)
Info 09:32:22 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 09:32:22 (since last boot) xDSL linestate down
Info 08:03:17 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Info 08:03:16 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 7840 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 15.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 13.5 dB, Up: 8.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)
Info 08:02:50 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 08:02:50 (since last boot) xDSL linestate down
Info 08:01:26 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Info 08:01:26 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 8000 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 13.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 11.5 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB)
Zoals jullie kunnen zien zakt de snelheid in een paar uur in van 8 naar 5 mb gezakt!! Ik heb ook even een speedtest gedaan naar een server in Haarlem op speedtest.net, en daar kwam het volgende uit:

Download speed: 0.43 mbp/s
Upload speed: 0.26 mbps/

De KPN wou het nog wel gratis veranderen naar internet basis. Dat is een 3mbp/s abbo. De beste man zij ook nog: Uw theoretische maximum snelheid is 5 mbp/s.
Ik: Ja, maar ik heb al een jaar probleemloos op 8mb gewerkt....
Man: Nee,nee dat kan allemaal niet.. Wilt u hem downgraden?

Ik heb nog wel een paar vragen voor jullie:

1) Maakt de lengte van de kabel tussen het ISRA punt en het modem uit? Die is nu 2-3 meter. Volgens mij mag dat niet uitmaken?
2) Je kan tegenwoordig maandelijks opzeggen. Denken jullie dat ik KPN in gebreke kan stellen en zo eerder naar een andere ISP kan gaan?

Bedankt! :).

Verwijderd

lengte van de kabel van isra naar modem maakt zeker wat uit. Ligt eraan welke type kabel je gebruikt hebt. Is het een flatcable dan kun je er vaak problemen mee hebben. Voorkeur is dus cat 5 kabel.

Wat ik me afvraag is heb je nog ruis op je telefoon????? Zo ja is deze achter de splitter geplaats of er voor??

Ik zie wel idd dat je snelheid langzamer wordt, maar dat kan verschillende oorzaken hebben.

Laat wat horen ivm kabel en hoe tel aan gesloten is.

• Iekozz
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:34:
lengte van de kabel van isra naar modem maakt zeker wat uit. Ligt eraan welke type kabel je gebruikt hebt. Is het een flatcable dan kun je er vaak problemen mee hebben. Voorkeur is dus cat 5 kabel.

Wat ik me afvraag is heb je nog ruis op je telefoon????? Zo ja is deze achter de splitter geplaats of er voor??

Ik zie wel idd dat je snelheid langzamer wordt, maar dat kan verschillende oorzaken hebben.

Laat wat horen ivm kabel en hoe tel aan gesloten is.
We hadden vroeger ISDN hier (boerendorp). maar ik zal het even duidelijk maken:

Lijn komt binnen in de meterkast -> Gaat naar splitter -> Gaat door de muur naar het modem (naar de dsl aansluiting). -> En dan gaan ze weer naar de pc's.

Deze kabel bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.net/dsl/images/9.JPG

Ik heb verder geen ruis om mijn telefoon dus ik snap er even niks meer van. Dus ik kan ook gewoon een cat5e kabel in de dsl pport stoppen? Of mijn speedtouch verhuizen?

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

kabel van isra naar modem zo kort mogelijk houden. Het liefst je modem in de centrale (bij wijze van...)

[ Voor 5% gewijzigd door Younes op 19-08-2009 14:52 ]

...en waarom?

• Iekozz
Ik heb net nog even beter gekeken en de kabels en die zitten niet in de muur, maar zijn helemaal aan de muur vastgeplakt. Dat wordt nog lastig met de "verbouwing" :P

Verwijderd

kan het niet goed zien op de foto maar ziet ernaar uit dat het een platte kabel is en deze zijn niet echt van goede kwaliteit. Deze worden gebruikt voor het aansluiten van een telefoon toestel.

Je zei dat je voorheen isdn had? nu heb je analoog met adsl of ipb?

Wat betreft de vragen die i je stel ivm bekabeling in huis is dat als er een monteur komt niet het probleem in huis zit vanwege kosten.

• Iekozz
Dit plaatje heb ik van Google geplukt, maar het is bij mij net zo. Oja, mijn snelheid is ingezakt naar 40kbp/s ... Ik had hiervoor ISDN ja. Deze hebben we toen met een actie van het hele dorp hier gekregen. Als we dat niet gedaan hadden, hadden we nu ook geen ADSL.

Wat bedoel je precies met ipb? Het is volgens mij analoog want alleen de TV is digitaal :).

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Bekende problemen bij overspraak van ISDN- en ADSL-signaal (schijnt elkaar te overlappen).

Dat hadden wij hier op het bedrijventerrein ook (dikke bossen met alléén ISDN-aansluitingen in de grond). Wij zijn eerst overgegaan naar analoog en later naar fiber...probleem nooit weer teruggezien!

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• Iekozz
Ik vind dat best wel vreemd, aangezien het ongeveer een jaar wel goed is gegaan. Hoe kan het dan zo opeens optreden?

Verwijderd

Bekend probleem wat tzt bij iedereen voorkomt, de kabels verouderen en centrales raken overvol waardoor de lijn gaat klapperen omdat deze de capaciteit niet kunnen leveren. Omlaag trimmen is 'n optie echter betaal je natuurlijk voor meer (wat voor mij na 'n 2 weken bellen en vloeken de doorslag heeft gegeven om over te stappen naar kabel) Jammer want ik heb dik 2 jaar 'n vette verbinding gehad en behalve omlaag trimmen of je modem op ADSL zetten (met 'n snelheid van 10-12MB max) zijn er voorlopig geen alternatieven.

• Iekozz
Ik heb even bij Ziggo gekeken (alles in een extra pakket) en dat lijkt mij wel intressant. Voor 64,95 p/m heb je dan internet (50mb),televisie(Standaard SD met 5 gratis zenders) en telefoon. Dat komt dan allemaal via de kabel binnen en er treed geen snelheids verlies op aangezien de afstand naar de centrale bij kabel niet uitmaakt :). En de snelheid word in Q1 2010 nog eens verhoogd... :).

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online
Het probleem is dat je lijn ineens gaat klapperen,dat er meer mensen met adsl in de buurt zijn.In de kabel naar de centrale toe lopen deze lijnen in 1 kabel.Deze signalen gaan elkaar storing,dat word overspraak genoemd en daardoor treden er meer storingen op.Hoe meer mensen dsl gaan nemen bij jou in de buurt,hoe meer er last van overspraak kan gaan optreden.,en kunnen er dsl lijnen gaan klapperen.Ook na jaren trouwe dienst.

Verwijderd

vincedd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 20:02:
Het probleem is dat je lijn ineens gaat klapperen,dat er meer mensen met adsl in de buurt zijn.In de kabel naar de centrale toe lopen deze lijnen in 1 kabel.Deze signalen gaan elkaar storing,dat word overspraak genoemd en daardoor treden er meer storingen op.Hoe meer mensen dsl gaan nemen bij jou in de buurt,hoe meer er last van overspraak kan gaan optreden.,en kunnen er dsl lijnen gaan klapperen.Ook na jaren trouwe dienst.
Precies dat probeerder ik uit te zoeken met de vragen aan jouw, vooral als je nog isdn had kan dat nog erger zijn.

Beste is als je dus alles geprobeerd hebt thuis om een monteur van de kpn te laten komen om je lijn te laten onderzoeken. Zeg tegen monteur dat hij vooral op de fec/hec/crc fouten moet letten. Waarschijnlijk gaan ze hem omsteken naar ander ader paar. Het beste zijn de binnenste , deze zijn minder gevoelig voor overspraak dan de buitenste. Dan moet het weer lukken om je lijn weer stabiel te krijgen met de snelheid die je voorheen had

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb precies dezelfde problemen gehad.. uiteindelijk kunnen oplossen met het bijstellen van de snelheid naar 6mbit.

Uiteindelijk maarovergestapt naar ziggo omdat de prijs/kwaliteit verhouding veel beter was.

Mijn V&A

• Iekozz
Bedankt voor alle informatie zover! :). Ik heb gisteren ook nog even met KPN gebeld en die willen dus eerst een nieuw modem proberen, maar dat gaat volgens mij niet helpen.

De medewerkers daar spreken elkaar wel tegen moet ik zeggen. De eerste medewerker wist mij te melden dat het nieuwe modem binnen 3 a'4 dagen binnen zou zijn. De 2e medewerker zij de volgende dag dat de levertijd eigenlijk 6 tot 8 dagen is, maar ze altijd 3 tot 4 dagen moeten zeggen. Keep you updated :).

• Iekozz
Weer even een update: Gisteren heb ik een nieuw modem van de KPN ontvangen. Deze heb ik direct aangesloten en hij deed het meteen op volle snelheid. Jammergenoeg klapte hij er na een half uurtje alweer uit (WiFi). Ik ga nu even een snelheidstest doen (van BBNED). En gewoon even surfen totdat hij er uit klapt.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:34:
Lengt van ISRA --> modem maakt zeker uit. Maar waarom jij daar een CAT5-kabel voor aanraadt ontgaat me een beetje. Het aantal aders wat gebruikt worden blijven hetzelfde en met een normale UTP heb je net zoveel shielding als zo'n dunne platte kabel die normaal gesproken wordt gebruikt.
Eldariel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:32:
Weer even een update: Gisteren heb ik een nieuw modem van de KPN ontvangen. Deze heb ik direct aangesloten en hij deed het meteen op volle snelheid. Jammergenoeg klapte hij er na een half uurtje alweer uit (WiFi). Ik ga nu even een snelheidstest doen (van BBNED). En gewoon even surfen totdat hij er uit klapt.
Heb je het al eens wired geprobeerd? edit: gezien je logfile zou dat in principe niet uit mogen maken denk ik.

Eldariel :w

[ Voor 30% gewijzigd door Gunner op 21-08-2009 14:36 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-11 22:29

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Info 01 day 20:27:10 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Info 01 day 20:27:10 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 5824 kbit/s, upstream: 544 kbit/s; output Power Down: 19.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 23.5 dB, Up: 24.0 dB; snr Margin Down: 6.5 dB, Up: 6.0 dB)
Als ik deze waardes bekijk dan zit er iets in de bekabeling bij je thuis niet goed. De line Attenuation moet bij isdn 3:5 zijn en bij jou is die 1:1. Dat wijst erop dat de verbinding op 1 ader draait.

• Iekozz
Gunner schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:35:
[...]

Lengt van ISRA --> modem maakt zeker uit. Maar waarom jij daar een CAT5-kabel voor aanraadt ontgaat me een beetje. Het aantal aders wat gebruikt worden blijven hetzelfde en met een normale UTP heb je net zoveel shielding als zo'n dunne platte kabel die normaal gesproken wordt gebruikt.

Heb je het al eens wired geprobeerd? edit: gezien je logfile zou dat in principe niet uit mogen maken denk ik.

Eldariel :w
Ik vroeg alleen of een cat5 kabel ook kon :). Niet dus. Wired ben ik dus nu aan het proberen met een test bestand van 1GB vanaf de BBNED server. (file1000mb.bin) Tot nu toe doet hij het goed... Maarja, da afgelopen dagen deed hij dat de afgelopen dagen ook.

Gunner :w

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

Weet je trouwens zeker of je modem bij het IS/RA aan is gesloten. Vaak is het een WCD, maar hij kan ook net zo goed in de meterkast zitten. Scheelt toch weer een paar meters.

Check meteen even of de lijn splitst voor meerdere telefoons (oid) voor dat de lijn bij de splitter aan komt. dat kan ook veel gezeik op leveren.

Je kan ook proberen je modem te forceren om op ADSL1 i.p.v. ADSL2+ in te trainen.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Hurricane

Hurricane

Eldariel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:48:
[...]

Ik vroeg alleen of een cat5 kabel ook kon :). Niet dus. Wired ben ik dus nu aan het proberen met een test bestand van 1GB vanaf de BBNED server. (file1000mb.bin) Tot nu toe doet hij het goed... Maarja, da afgelopen dagen deed hij dat de afgelopen dagen ook.

Gunner :w
Tussen ISRA en modem GEEN platte kabel gebruiken! Dit zorgt ervoor dat je veel fouten van buitenaf krijgt. (Instraling + capacitieve werking) Altijd twisted kabel gebruiken als je dat hebt!!

• Iekozz
Mojo schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:52:
Weet je trouwens zeker of je modem bij het IS/RA aan is gesloten. Vaak is het een WCD, maar hij kan ook net zo goed in de meterkast zitten. Scheelt toch weer een paar meters.

Check meteen even of de lijn splitst voor meerdere telefoons (oid) voor dat de lijn bij de splitter aan komt. dat kan ook veel gezeik op leveren.

Je kan ook proberen je modem te forceren om op ADSL1 i.p.v. ADSL2+ in te trainen.
Nee, dat is volgens mij niet mogelijk. De lijn komt binnen en gaat dan gelijk naar de splitter toe. En ik denk niet dat ik het modem kan intrainen op ADSL1 aangezien KPN er een aparte firmware heeft opgezet. Ik zie hiervoor geen optie voor.
Hurricane schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 14:55:
[...]

Tussen ISRA en modem GEEN platte kabel gebruiken! Dit zorgt ervoor dat je veel fouten van buitenaf krijgt. (Instraling + capacitieve werking) Altijd twisted kabel gebruiken als je dat hebt!!
Er gaan nu zo'n 8 kabels met verschillende kleuren in de kabel naar de dsl-poort. Ik weet niet hoe je weet of het een twisted kabel is? (Sorry, ik heb nog niet zoveel verstand van netwerken).

[ Voor 25% gewijzigd door Iekozz op 21-08-2009 14:58 ]

• Hurricane

Hurricane

Gebruik gewoon 1 kleurpaar. Dus bijvoorbeeld oranje en wit-oranje. Die kabels is zeer waarschijnlijk een netwerkkabel en dus altijd twisted.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-11 20:36

Mojo

The Power Within

8 kabels is wel veel trouwens. :P Een normaal IS/RA is namelijk maar 2 aderparen.

Ik kan hier helaas niet in de database van KPN, dat kan alleen op m'n werk, dan had ik misschien nog het e.e.a. uit kunnen lezen. :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Iekozz
Mojo schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 11:48:
8 kabels is wel veel trouwens. :P Een normaal IS/RA is namelijk maar 2 aderparen.

Ik kan hier helaas niet in de database van KPN, dat kan alleen op m'n werk, dan had ik misschien nog het e.e.a. uit kunnen lezen. :(
Weer een update: Inmiddels heb ik weer met KPN zitten bellen en heb ik het nieuwe modem ontvangen. Het probleem was het hele weekend verholpen, dus ik blij :).

Nu was ik dinsdag aan het internetten en wat denk je? Alweer dezelfde storing. Dus ik weer met KPN bellen en kun wisten het ook niet. Het werd doorgeschoven naar het netwerkteam en ik zou terugebeld worden. Een uur later word ik dus door KPN gebeld met de melding dat er een monteur langs kan komen. Deze zal dan morgen (ik belde gisteren) kunnen komen.

Afijn, de monteur is net geweest en net toen het allemaal weer goed leek knalde hij er weer uit... De monteur heeft overigens alles doorgemeten en dat was allemaal goed. Hij heeft alleen de DSL kabel vervangen. Dus ik ga maar weer eens met KPN bellen. keep you posted...

Edit: Ik heb dus weer met KPN gebeld en ik zou worden terugebeld. Dit is rond kwart over vijf gebeurt en morgen komt er een monteur die ook de hoofdschakelaar in de weg voor ons huis kan doormeten. Het kan namelijk zo zijn dat er wat condensastie is opgetreden daar. Ik ben benieuwd :).

[ Voor 11% gewijzigd door Iekozz op 27-08-2009 19:41 . Reden: Nieuwe informatie ]

• Iekozz
Weer even een update: Zojuist is de monteur alweer langs geweest en hij vertelde mij dat hij de hele lijn veranderd had. Kortom: We hebben nu een nieuwe lijn. Hiervoor moest hij ook in de meterkast de binnenkomende lijn aanpassen. En sindsdien doet hij het goed :).

Hopelijk doet hij dat op de lange termijn ook :).

Pagina: 1