Hallo allemaal,
Sinds een paar dagen de anders zeer stabiele adsl verbinding van kpn veranderd in een klapperlijn. Eerst lag namelijk de telefonie eruit (dacht ik), maar dat bleek aan het toestel te liggen. We hebben nog wel eens ruis op de lijn.
Als ik even in de speedtouch 780 kijk dan zie ik het volgende:
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Ik word hier namelijk knettergek van en de KPN medewerkers komen niet verder als "Reset je modem eens en bel ons dan terug!" Wij zitten aangesloten op de telefoon centrale van Heerhugowaard.
Sinds een paar dagen de anders zeer stabiele adsl verbinding van kpn veranderd in een klapperlijn. Eerst lag namelijk de telefonie eruit (dacht ik), maar dat bleek aan het toestel te liggen. We hebben nog wel eens ruis op de lijn.
Als ik even in de speedtouch 780 kijk dan zie ik het volgende:
En zo gaat het dus de hele tijd door00:54:20 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 8000 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 13.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 12.5 dB, Up: 7.0 dB; snr Margin Down: 8.0 dB, Up: 6.0 dB)
Info 00:53:55 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 00:53:55 (since last boot) xDSL linestate down
Info 00:53:26 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): disabled rules
Waarschuwing 00:53:26 (since last boot) PPP link up (Internet) [xx.xx.xxx.xx.xx]
Info 00:53:26 (since last boot) PPP PAP Authenticate Ack received
Info 00:53:26 (since last boot) PPP PAP Authenticate Request sent
Info 00:53:16 (since last boot) xDSL linestate up (downstream: 8000 kbit/s, upstream: 928 kbit/s; output Power Down: 13.0 dBm, Up: 11.5 dBm; line Attenuation Down: 11.5 dB, Up: 6.0 dB; snr Margin Down: 10.0 dB, Up: 6.0 dB)
Waarschuwing 00:53:13 (since last boot) PPP link down (Internet) [xx.xx.xxx.xx.xx]
Info 00:52:52 (since last boot) FIREWALL event (1 of 1): enabled rules
Info 00:52:52 (since last boot) xDSL linestate down
Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt? Ik word hier namelijk knettergek van en de KPN medewerkers komen niet verder als "Reset je modem eens en bel ons dan terug!" Wij zitten aangesloten op de telefoon centrale van Heerhugowaard.
[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 28-08-2009 02:39 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell