Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
In het Provider en Abonnementen topic werd al mondjesmaat over gesproken: verzekeren van je iPhone. Maar kwamen niet echt duidelijke dingen uit. Daarom dit topic.
Ik wil m'n iPhone verzekeren tegen diefstal, schade etc. Heeft iemand dit al gedaan? En wat zijn de ervaringen?
Hoe gaat dat? Verzeker je alleen je iPhone als specifiek object? Of verzeker je voor een bepaald bedrag? En wordt je nieuw- of dagwaarde vergoed?
Ik hoorde dat het het makkelijkst is om het icm een inboedelverzekering af te sluiten. En die moet ik ook nog hebben, dus komt prima uit.

Zou mooi zijn als iemand zijn ervaring omtrent verzekeren van je iPhone hier zou kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-07 15:52
Ik heb zelf 'n verzekering genomen bij m'n iPhone maar er bewust voor gekozen de diefstal bundel er níet bij af te sluiten. Als je namelijk na gaat lezen op andere fora en in het contract wanneer iets pas diefstal is mag je blij zijn als je na zo'n ervaring nog 'n claim in kunt dienen (zo is het althans op mezelf over gekomen).
Verder ProAssist, nooit problemen mee gehad, heb hiervoor ook 'n verzekering gehad bij ProAssist voor m'n Samsung U600 en daar heb ik een keer 'n paar maanden geleden gebruik van gemaakt. Je moet alleen opletten dat je op tijd opzegt want ik zit nu nog aan 'n telefoon verzekering voor 'n telefoon die ik alleen nog maar in m'n bureau lade heb liggen ... (3 maanden opzegtermijn).

Even je vragen langs lopen:

- (Diefstal) verzekeren + ervaringen
Hierboven dus 'n beetje al m'n ervaringen

-Hoe gaat dat?
Ik weet niet hoe lang je je iPhone al hebt en hoe je 'm besteld hebt / waar je 'm gehaald hebt maar in mijn geval had ik 'm op internet besteld en ik ben toen anderhalve week na ontvangst naar de T-shop gegaan hier in Leiden en gevraagd of m'n iPhone verzekerd kon worden. Dat kon allemaal, je moet wel opletten dat je dat binnen de eerste 2 weken doet.
Je verzekert je iPhone dan bij ProAssist als één specifieke iPhone, je staat ingeschreven met het imei-nummer van je telefoon.
Ook ben je verzekerd voor een bepaald bedrag per maand en dit betaal je in kwartalen, ik ben per kwartaal 2 tientjes aan m'n telefoon verzekering kwijt.
Qua vergoeding weet ik niet, volgens mij is het zo dat ze eerst zullen proberen je telefoon te fixen en als dat niet lukt krijg je 'n nieuwe telefoon van het type dat je verzekerd hebt.

- Combi afsluiten inboedel
Geen ideeën hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb een inboedelverzekering van ING met kostbaarhedenuitbreiding. Die dekt ook verlies, schade en diefstal buitenshuis.

Vorig jaar ben ik mijn iPhone kwijtgeraakt en na de administratieve handelingen kreeg ik de vervangingswaarde van de iPhone minus eigen risico vergoed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ok. Thanks.
En schade, is dat ook als je 'm laat vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kostbaarheden verzekering afgesloten bij Univé, premie is per jaar € 24,- en vermissing, schade en diefstal zijn verzekerd. Je verzekerd eigenlijk gewoon tegen een bepaald bedrag. Volgens mij is dit een uitstekende keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ok.
Wat voor schade dekken ze? Valschade ook?
Voor welk bedrag heb jij het gedaan dan?
Nieuwwaarde van je 3G of 3GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-re-mi schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 17:13:
Ok.
Wat voor schade dekken ze? Valschade ook?
Voor welk bedrag heb jij het gedaan dan?
Nieuwwaarde van je 3G of 3GS?
Ja, alle soorten schade (natuurlijk moet je het niet te bont hebben gemaakt, maar dat lijkt mij logisch...).
Per jaar is het 3% van het aankoop/verzekerde bedrag. En per geval (dus als je je Iphone zou opsturen) betaal je nog eens 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
En tegen welk bedrag heb jij 'm verzekerd?
Heb je toestel los gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-re-mi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:42:
En tegen welk bedrag heb jij 'm verzekerd?
Heb je toestel los gekocht?
Voor 800 euro en ja ik heb em los gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Ok. Thanks voor al je reacties!
Waarde aangetoond d.m.v. factuur of door taxatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-re-mi schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:32:
Ok. Thanks voor al je reacties!
Waarde aangetoond d.m.v. factuur of door taxatie?
Je verzekerd een bepaald bedrag, dus je hebt alleen een aankoopbon nodig als bewijs dat de phone van jou is.
Heb de phone nml voor 575 gekocht ;). Overweeg je ook een dergelijke verzekering dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:48
Bij het afsluiten van mijn abbonement (naja, wat later, nadat ik hem de eerste keer had laten vallen, en liet repareren bij Tmobile werd ik er op gewezen) dat je hem ook via hun kan verzekeren, dat kost je 7 euro in de maand, en dan is hij ook voor valschade verzekerd.

(Eerste keer zonder verzekering was de valschade 300 euro, en was enkel het glas stuk, het scherm en aanraken deed het nog prima, maar er zaten barsten in het scherm). De tweede keer vallen viel netjes binnen de garantie :P

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 19:31:
[...]

Je verzekerd een bepaald bedrag, dus je hebt alleen een aankoopbon nodig als bewijs dat de phone van jou is.
Heb de phone nml voor 575 gekocht ;). Overweeg je ook een dergelijke verzekering dan?
Die aankoopbon moet je aantonen bij het afsluiten? Of alleen bij claimen?
Ik overweeg het ook indd. Maar ik heb m'n iPhone overgenomen van iemand anders. Dus die factuur staat niet op mijn naam :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jo-re-mi schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 10:17:
[...]

Die aankoopbon moet je aantonen bij het afsluiten? Of alleen bij claimen?
Ik overweeg het ook indd. Maar ik heb m'n iPhone overgenomen van iemand anders. Dus die factuur staat niet op mijn naam :S..
Claimen, en ik zou het echt doen want voor maar 24 euro heb je gewoon een veel veiliger gevoel bij je Iphone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-07 17:22
Ik heb hier toevallig net ook onderzoek na gedaan! :)

Ik heb mijn iphone 3gs laten dekken door mijn inboedelverzekering ('compleet' pakket; inboedel verzekerd tegen alle gevaren van buitenaf t/m 100.000 euro ) met kostbaarhedenuitbreiding bij de ING..

Hierdoor is mijn telefoon tegen '10 jaar nieuwaarde' (Hier zal wel een rekensom met afschrijving achterzitten vermoed ik) verzekerd tegen:
- diefstal
- waterschade (wat er overigens niet onder valt als je het standaard inboedelverzekering paket neemt met kostbaarhedenuitbreiding)
- valschade
- verlies

[Ook mijn laptop valt hieronder, en dat is helemaal fijn omdat met een normale laptopverzekering hij niet verzekerd is op de universiteit(publieke plekken).. erg handig)

Door de kostbaarheden uitbriedingen zijn :
Sierraden tot : 2100 euro
Audio/Visueele apparaten(incl telefoons) tot : 10.000 Euro verzekerd

Ik als student zijnde, wonend in een studentenkamer kost mij dit alles : 13 euro per maand

Peace of mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
W.Zijlstra. schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 01:32:
Ik heb hier toevallig net ook onderzoek na gedaan! :)

Ik heb mijn iphone 3gs laten dekken door mijn inboedelverzekering ('compleet' pakket; inboedel verzekerd tegen alle gevaren van buitenaf t/m 100.000 euro ) met kostbaarhedenuitbreiding bij de ING..

Hierdoor is mijn telefoon tegen '10 jaar nieuwaarde' (Hier zal wel een rekensom met afschrijving achterzitten vermoed ik) verzekerd tegen:
- diefstal
- waterschade (wat er overigens niet onder valt als je het standaard inboedelverzekering paket neemt met kostbaarhedenuitbreiding)
- valschade
- verlies

[Ook mijn laptop valt hieronder, en dat is helemaal fijn omdat met een normale laptopverzekering hij niet verzekerd is op de universiteit(publieke plekken).. erg handig)

Door de kostbaarheden uitbriedingen zijn :
Sierraden tot : 2100 euro
Audio/Visueele apparaten(incl telefoons) tot : 10.000 Euro verzekerd

Ik als student zijnde, wonend in een studentenkamer kost mij dit alles : 13 euro per maand

Peace of mind!
Thanks voor je reactie. Ik heb hier ook al naar gekeken. Ook student.
Zelf met ING gebeld. Maar die zeiden dat valschade er niet onder valt. Als je iets zelf laat vallen wordt het niet gedekt.
Hoe heb jij het gecheckt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Jo-re-mi schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

Thanks voor je reactie. Ik heb hier ook al naar gekeken. Ook student.
Zelf met ING gebeld. Maar die zeiden dat valschade er niet onder valt. Als je iets zelf laat vallen wordt het niet gedekt.
Hoe heb jij het gecheckt dan?
Ook gebeld !

Bij het 'extra' inboedelverzekering pakket werd mij verteld dat valschade en waterschade er onder valt

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
W.Zijlstra. schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:40:
[...]

Ook gebeld !

Bij het 'extra' inboedelverzekering pakket werd mij verteld dat valschade en waterschade er onder valt
Heb je dit via internet gedaan? Want ik zie geen 'extra' of 'compleet' als opties bij inboedel of kostbaarhedenverzekeringen via ing.nl.

• Jo-re-mi

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Nou. Ik heb maar weer ff met ING gebeld. De trick was om All-risk te doen, zodat je je eigen schade ook verzekert.
Ik kom op een bedrag van € 18,21. Dit is incl. WA-verzekering en waarschijnlijk extra hoog omdat ik in Amsterdam studeer en woon. Wel een redelijk bedrag. Maar heb ook redelijk wat spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Jo-re-mi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:53:
Nou. Ik heb maar weer ff met ING gebeld. De trick was om All-risk te doen, zodat je je eigen schade ook verzekert.
Ik kom op een bedrag van € 18,21. Dit is incl. WA-verzekering en waarschijnlijk extra hoog omdat ik in Amsterdam studeer en woon. Wel een redelijk bedrag. Maar heb ook redelijk wat spullen.
Ja, ik heb het nog even gechecked. Het is inderdaad de all-risk optie.

Valschade + Waterschade is gedekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 3g verzekerd via Pro-assist, tot nu toe 2x gebruik van mogen maken, geen klachten.

Ze willen nog wel eens een beetje later komen als afgesproken. (We komen tussen 13 en 17 uur en dan zijn ze er rond half 7 s'avonds.) En het leentoestellen beleid is niet altijd even goed. De eerste keer kreeg ik een "smartphone" (Htc Wing) en de tweede keer een afgetrapte oude nokia. En bij de vraag om een smartphone kreeg ik een: Nee. Ook niet nadat de ophaler gebeld had met de baas. Hij had ze blijkbaar wel bij zich dus.

Daarnaast zijn ze iets trager dan garantie afhandelen via de t-shop. (Dinnetje had via t-shop dr telefoon teruggebracht en die had m binnen een weekje weer terug. Ik had hem na 2,5 week pas weer terug.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie allemaal losse toestellen?? Of gewoon bij T-Mobile?? Als je bij T-Mobile zit kan je dan ook alsnog je toestel laten verzekeren bij ing??? Ik heb ook een inboedelverzekering bij IAK, misschien kan ik hier ook een kostbaarhedenverzekering bij afsluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:16:
Hebben jullie allemaal losse toestellen?? Of gewoon bij T-Mobile?? Als je bij T-Mobile zit kan je dan ook alsnog je toestel laten verzekeren bij ing??? Ik heb ook een inboedelverzekering bij IAK, misschien kan ik hier ook een kostbaarhedenverzekering bij afsluiten
Mijn toestel is een los toestel. Ik zie niet in waarom een t-mobile telefoon niet onder de ing inboedelverzekering zou vallen, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Partypooper
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-09 08:23
Ik heb zelf nog een iPhone 3G heb de iPhone ook verzekerd bij ProAssist.
Heb zelf al een keer schade gehad aan mijn iPhone per ongeluk laten vallen op het beeldscherm waardoor er een barst in het beeldscherm zat ProAssist gebeld die kwam het toestel de volgende dag ophalen kreeg een leentoestel (Nokia E71) mee van hun.
2 weken later werd ik opgebeld en werd er een gloednieuwe iPhone thuis afgeleverd door een medewerker van ProAssist :)
Dus tot zover zijn mijn ervaringen goed!

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Zo... mijne wordt binnen nu en 4 uur opgehaald. Hoop dat ik een beetje een relaxed leentoestel krijg :) Hoor over dat laatste wel veel verschillende verhalen maar goed. Ben benieuwd. Ik gok er op dat er een nieuwe voor in de plaats komt!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 21:41
ook via proassist?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Yep :)

edit: 3:45 uur later zijn ze er nog steeds niet :/

edit 2: het duurde precies 4 uur! Heb alleen een enorm kutte HTC S730 gekregen. :/ Maar goed. Het belt, het sms't.

[ Voor 130% gewijzigd door Tjebakka op 06-10-2009 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
ok mooi!

ik heb gisteren een iphone uit belgie gehaald en wil deze ook graag verzekeren via proassist. Echter via hun website kan ik nergens een aanvraag doen. Waar kan dit wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Bij een applestore / T-mobile winkel kun je een formuliertje vragen. Maar volgens mij kan het alleen als je het in Nederland gekocht hebt i.c.m. een T-mobile abbo...

Bij ProAssist moet het iig binnen twee weken gebeuren na je aankoop.

[ Voor 25% gewijzigd door Mick1990 op 19-10-2009 13:46 ]

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Mobile4sure kan ik wel direct bereiken via GSMWeb.nl. ProAssist nog niet. Ik zal eens bij een T-mobile shop langs gaan, ik ben daar wel gewoon klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist heb ik ProAssist gebeld met de vraag of ik mijn Iphone 3GS die ik uit België heb geimporteert kan verzekeren. Ze zeggen dat kan wel, maar als deze stuk gaat repareren ze de telefoon niet. Ik heb dus niks aan deze verzekering.

Weet iemand welke maatschappij wel Iphone's uit het buitenland verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:11:
Zojuist heb ik ProAssist gebeld met de vraag of ik mijn Iphone 3GS die ik uit België heb geimporteert kan verzekeren. Ze zeggen dat kan wel, maar als deze stuk gaat repareren ze de telefoon niet. Ik heb dus niks aan deze verzekering.

Dat begrijp ik niet helemaal; wel kunnen verzekeren maar daar staat niets tegenover?? Dat zou inderdaad een weinig zinvolle verzekering zijn. Ik wil de kleine lettertjes nog wel eens zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 14:18:
[...]

Dat begrijp ik niet helemaal; wel kunnen verzekeren maar daar staat niets tegenover?? Dat zou inderdaad een weinig zinvolle verzekering zijn. Ik wil de kleine lettertjes nog wel eens zien...
Ik zou wel verzekerd zijn tegen diefstal maar bij schade zouden ze niks voor me kunnen betekenen..
Nu denk ik erover om me toestel bij gsmverzekeren.nl te gaan verzekeren. Iemand goede/slechte ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:19:
[...]

Ik zou wel verzekerd zijn tegen diefstal maar bij schade zouden ze niks voor me kunnen betekenen..
Nu denk ik erover om me toestel bij gsmverzekeren.nl te gaan verzekeren. Iemand goede/slechte ervaringen hiermee?
we zullen er even een (paar) mailtje(s ) aan moeten besteden. Gewoon eerlijk zijn over het in belgie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Nice. Woensdagmiddag werd ik gebeld voor een afspraak over het bezorgen van mijn iPhone. Kon op vrijdag (vandaag) tussen 8 en 12. Hij is om 9:15 netjes op mijn werk bezorgd! Helaas geen iTunes, dus zo eventjes de MBP van een collega er bij pakken. Het is een gloednieuwe :). Al met al heeft het 17 dagen geduurd. Best netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:19:
[...]

mail was niet nodig, antwoord staat op hun website:

V: Ik heb mijn toestel in het buitenland gekocht, kan ik deze verzekeren?
--------------------------------------------------------------------------------
A: Helaas, het is niet mogelijk om toestellen welke in het buitenland gekocht zijn te verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeehaa schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:19:
[...]

mail was niet nodig, antwoord staat op hun website:

V: Ik heb mijn toestel in het buitenland gekocht, kan ik deze verzekeren?
--------------------------------------------------------------------------------
A: Helaas, het is niet mogelijk om toestellen welke in het buitenland gekocht zijn te verzekeren.
Oke bedankt, weer iemand waar ik alsnog mijn iPhone kan verzekeren? Heb hem inmiddels binnen en wil hem toch wel heel graag verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart155
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:58
Hier ook even mijn ervaringen met ProAssist. Bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik ook meteen die verzekeringsoptie van T-Mobile erbij gepakt. Een goede beslissing zou je zeggen want ik ben nu al toe aan m'n 4de iPhone. De eerste keer heb ik een "nieuwe" gekregen omdat er haartjes e.d. zaten onder het scherm. Op nummer 2 kreeg ik opeens witte strepen op het scherm wat alles onleesbaar maakte. Nummer 3 heeft het het langste uitgehouden maar bezweek uiteindelijk ook aan zijn verwondingen. Nummer 3 is dus terug geweest bij ProAssist maar men kon niks vinden. Later viel nummer 3 dus van de een op de andere dag uit en starten niet meer op. Nummer 4 had ik 3 weken maar viel om de haverklap uit en komt dan met het scherm dat ik de iPhone aan iTunes moet hangen, iTunes zegt dan dood leuk dat de iPhone in herstelmodus staat en dat ik deze moet herstellen. Dit is nu al meer dan 10 keer gebeurt, en is inmiddels weer terug naar onze vrienden van ProAssist. Ken die gasten al bijna bij de voornaam. Ik wil nog even benadrukken dat ik geen Jailbraik o.i.d. gebruik. Verder heb ik "nieuwe" op deze manier geschreven omdat ik gewoon denk dat ik steeds een gereviseerde iPhone terug krijg. Of ik zit in een bepaalde cyclus met gereviseerde iPhones of ik heb gewoon pech. Ik weet verder ook niet welk bedrijf ProAssist inschakelt om iPhones te repareren. Het ophalen en brengen gaat verder prima, binnen 4 uur, thuis op het werk, alles kan!

PS: Ik heb een iPhone 3G, en een abo sinds juli 2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 20:55

_Erikje_

Tweaker in Spanje

de verkoper bij de t-mobile shop zei tegen mij dat je echt het ziekenhuis in moet worden geschopt voordat ze uitbetalen. Zakenrollen ed wordt dus niet gedekt. je moet zichtbare schade hebben van het overval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Van zo'n beetje alle bekende(re) verzekeringsmaatschappijen kreeg ik de afgelopen week nul op rekest voor het verzekeren van een niet-Nederlandse iPhone. Het is niet anders, dan maar erg zuinig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
jeehaa schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:35:
Van zo'n beetje alle bekende(re) verzekeringsmaatschappijen kreeg ik de afgelopen week nul op rekest voor het verzekeren van een niet-Nederlandse iPhone. Het is niet anders, dan maar erg zuinig zijn...
Dat is wel jammer ja. Nog één schopje van mij dan in de hoop dat er iemand meeleest die zijn iPhone in het buitenland heeft gekocht en hem in Nederland heeft kunnen verzekeren!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
bart155 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:20:
Hier ook even mijn ervaringen met ProAssist. Bij het afsluiten van mijn abonnement heb ik ook meteen die verzekeringsoptie van T-Mobile erbij gepakt. Een goede beslissing zou je zeggen want ik ben nu al toe aan m'n 4de iPhone.
Of het een goede beslissing was kun je pas zeggen op basis van wat meer informatie.
De eerste keer heb ik een "nieuwe" gekregen omdat er haartjes e.d. zaten onder het scherm.
Klinkt als een garantiegevalletje, geen verzekering voor nodig dus.
Op nummer 2 kreeg ik opeens witte strepen op het scherm wat alles onleesbaar maakte.
idem
Nummer 3 heeft het het langste uitgehouden maar bezweek uiteindelijk ook aan zijn verwondingen. Nummer 3 is dus terug geweest bij ProAssist maar men kon niks vinden. Later viel nummer 3 dus van de een op de andere dag uit en starten niet meer op.
idem
Nummer 4 had ik 3 weken maar viel om de haverklap uit en komt dan met het scherm dat ik de iPhone aan iTunes moet hangen, iTunes zegt dan dood leuk dat de iPhone in herstelmodus staat en dat ik deze moet herstellen.
idem

Voor bovenstaande reparaties had je m.i. geen verzekering nodig gehad. Op de lange termijn is een verzekering voor een telefoon m.i. nooit een goede beslissing. Zelf de kosten voor reparatie dragen is op de lange termijn voordeliger dan jaar in jaar uit premie betalen. Aangezien de kosten voor reparatie niet zeer hoog zijn is niet verzekeren m.i. dus de beste optie. Pas wanneeer de eventuele kosten ondragelijk hoog worden is een verzekering de juiste keuze.
_Erikje_ schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:35:
de verkoper bij de t-mobile shop zei tegen mij dat je echt het ziekenhuis in moet worden geschopt voordat ze uitbetalen. Zakenrollen ed wordt dus niet gedekt. je moet zichtbare schade hebben van het overval.
Lijkt mij vreemd. Voor zover ik weet wordt er in NL geen onderscheid gemaakt tussen een lichte overval en een zware overval o.i.d.. Wie is T-Mobile dan om hier wel onderscheid in aan te brengen en hoe doen ze dat dan. Waarom wordt een iPhone welke gerolt is i.c.m. zware mishandeling wel vergoed en een iPhone welke gerolt is i.c.m. mishandeling niet?

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 16-11-2009 09:18 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

argro schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:14:
Aangezien de kosten voor reparatie niet zeer hoog zijn is niet verzekeren m.i. dus de beste optie. Pas wanneeer de eventuele kosten ondragelijk hoog worden is een verzekering de juiste keuze.
Totdat je je toestel inlevert voor een afgebroken knopje of dat je ineens geen garantie meer hebt vanwege 'waterschade'. Rekeningen van honderden euro's (heb ik op GoT al voorbij zien komen) of het weer moeten verlengen van je abonnement om een nieuwe telefoon te krijgen, dan betaal ik met veel plezier die paar euro per maand.

Dit waren nog maar drie linkjes, maar er zijn er nog meer. Dus... reparaties zijn niet 'zeer hoog' ? Ben benieuwd waar je dat op baseert.

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 16-11-2009 09:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gunner schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:17:
[...]
Totdat je je toestel inlevert voor een afgebroken knopje en je ineens geen garantie meer hebt vanwege 'waterschade'. Rekeningen van honderden euro's (heb ik op GoT al voorbij zien komen) of het weer moeten verlengen van je abonnement om een nieuwe telefoon te krijgen, dan betaal ik met veel plezier die paar euro per maand.
Dat zal per persoon verschillen, maar ik zou die paar euro per maand niet met plezier betalen. Ik heb bijvoorbeeld inmiddels circa 10 jaar een GSM. In die 10 jaar zou ik inmiddels circa 10*10*12=€1.200,-- aan premie hebben betaald. Nu heb ik nog nooit een defect aan een toestel gehad waarvan de garantie buiten de garantie viel, maar als dat wel zo zou zijn had ik aardig wat budget gehad. Pas bij zes afgebroken knopjes in 10 jaar was een verzekering een voordeligere optie geweest dan geen verzekering.

Zeker op de lange termijn is een dergelijke verzekering dus, in ieder geval voor mij, veel duurder dan zelf zo nu en dan een paar hondere euro uitgeven aan een reparatie.
Dit waren nog maar drie linkjes, maar er zijn er nog meer. Dus... reparaties zijn niet 'zeer hoog' ? Ben benieuwd waar je dat op baseert.
Met zeer hoog bedoel ik kosten waar je bijvoorbeeld bij een brand of bij een hartoperatie tegenaan loopt. Dergelijke bedragen kan een normaal mens niet even ophoesten. Voor dergelijke zaken is een verzekering dus de beste optie. Kosten voor een reparatie van een paar honderd euro vallen bij mij in de categorie niet zeer hoog.

[ Voor 22% gewijzigd door argro op 16-11-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

argro schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:23:
[...]
Dat zal per persoon verschillen, maar ik zou die paar euro per maand niet met plezier betalen.
Nee jij betaald dat liever aan belasting aan de provincie ;)
Ik heb bijvoorbeeld inmiddels circa 10 jaar een GSM. In die 10 jaar zou ik inmiddels circa 10*10*12=€1.200,-- aan premie hebben betaald.
achteraf is altijd makkelijk gelijk krijgen. Ik leef nu en zie dit soort problemen en zie dat het vaak heel moeilijk is om garantie te claimen. Nu is me dat stukje zekerheid die paar centen wel waard.
argro schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:23:
Met zeer hoog bedoel ik kosten waar je bijvoorbeeld bij een brand of bij een hartoperatie tegenaan loopt. Dergelijke bedragen kan een normaal mens niet even ophoesten. Voor dergelijke zaken is een verzekering dus de beste optie. Kosten voor een reparatie van een paar honderd euro vallen bij mij in de categorie niet zeer hoog.
Oh ik dacht even dat we het over telefoons hadden, niet over hartoperaties. Zo kan ik elke discussie ook winnen met dat soort vergelijkingen.

[ Voor 31% gewijzigd door Gunner op 16-11-2009 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Gunner schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:26:
[...]

[...]

Oh ik dacht even dat we het over telefoons hadden, niet over hartoperaties. Zo kan ik elke discussie ook winnen met dat soort vergelijkingen.
Het gaat mij niet om het winnen van een discussie. Ik probeer met de betreffende vergelijking e.e.a. in perspectief te zetten. Waarvoor sluit je wel een verzekering af en waarvoor niet?

In mijn beleving denken te veel mensen daar niet kritisch genoeg over na en sluiten voor van alles en nog wat verzekeringen af. Ook voor zaken waarvan ze de eventuele schade met gemak zelf kunnen betalen. Voor dergelijke zaken zou je m.i. geen verzekering moeten afsluiten omdat dat op de lange termijn nooit voordelig is. M.i. zou je alleen zaken moeten verzekeren waarbij je eventuele schades niet zelf kunt betalen.

Een quote van de eerste de beste pagina die ik tegenkwam nadat ik Google vroeg om te zoeken naar 'verzekering' en 'iPhone':
Of je een toestelverzekering afsluit is natuurlijk een persoonlijke keuze. Nederlanders zijn een volkje dat graag verzekeringen afsluit en liever dubbelverzekerd rondloopt, dan zelf voor schade te moeten opdraaien. Eigenlijk zou je alleen een verzekering moeten afsluiten voor zaken waarbij de schade groter is, dan je mogelijkerwijs zou kunnen opbrengen. Een rechtsbijstand- of opstalverzekering is daarom zinvol, een toestelverzekering is wat twijfelachtiger.
bron: www.iphoneclub.nl
Dat is dus precies wat ik bedoel.

Al blijft het natuurlijk een persoonlijke afweging. Zorg alleen wel voor een gedegen afweging, iets waar het vaak aan ontbreekt.

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 16-11-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

argro schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:31:
M.i. zou je alleen zaken moeten verzekeren waarbij je eventuele schades niet zelf kunt betalen.
Dat begrijp ik, en daar ga ik ook wel een heel eind in mee, maar het probleem is dat je in Nederland niet even een winkel instapt en daar een nieuwe iPhone haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:13

Roytoch

Nietes

Logischerwijs is het voor iedereen samen in the long run duurder om te verzekeren dan om bij schade reparatiebedragen op te hoesten/nieuwe toestellen te kopen. Anders zouden verzekeraars immers verlies draaien...

Per individu verschilt het natuurlijk. Als je vaker schade hebt die niet onder garantie maar wel onder verzekering valt (hetzij door pech of slecht opletten, kan allebei natuurlijk), dan zal het voor jou inderdaad goedkoper zijn. Ben je van het slag dat jaaaren met een telefoon doet, of er heel zuinig op is, dan is het voor jou minder aantrekkelijk.

Als overigens alleen de pechvogels/telefoonmollers een verzekering nemen zal de premie vanzelf omhoog gaan (niet bij bestaande klanten natuurlijk).

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:11:

Visa, als je de iPhone met je creditcard betaalt. Of ING, met de uitgebreide inboedelverzekering met kostbaarhedenuitbreiding. Beide dekken vervangingswaarde ("nieuwprijs"). Visa aankoopverzekering is gratis bij een Gold card, ING kost een paar euro per maand.

Nu ik met beide ervaring heb, en het voordeel van een specifieke telefoonverzekering alleen zit in een vervangend toestel binnen 4 uur en een minimaal eigen risico, vind ik telefoonverzekeringen onzin. Ook al was ik heel blij met m'n ProAssistverzekering toen ik die had.

Verzekeringen zijn voor mij op de langere termijn wel rendabel, overigens.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

argro schreef op maandag 16 november 2009 @ 09:31:
M.i. zou je alleen zaken moeten verzekeren waarbij je eventuele schades niet zelf kunt betalen.
En toch denk ik dat het relatief goedkoop te verzekeren is, zeker als je kijkt naar de vervangingswaarde en gemiddelde reparatieprijs. De goedkoopste iPhone-verzekering van Pro Assist kost 6,95 per maand. Laten we ervan uitgaan dat je zo'n mode-gevoelig apparaat hebt verkregen bij een abonnement die twee jaar duurt, en Apple bijna elk jaar wel een nieuw model uitbrengt.

Liefhebbers van deze telefoon willen toch vaak wel het nieuwste model, dus stel ik dat je de verzekering maar twee jaar nodig hebt, want dan verleng je vaak je abonnement wel weer met een gloednieuwe iPhone erbij.

Kosten over twee jaar gezien: (6,95 x 12 x 2)= 166,80 euro. Zeker gezien de linkjes die ik al gepost heb waarin een aantal prijzen van reparaties stonden, nogal goedkoop. Goedkoper dan de gemiddelde reparatie of een nieuwe iPhone (die zoals gezegd niet los te koop is in Nederland).

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 16-11-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even tussen alle felle discussies door; is je iphone verzekert voor waterschade bij de verzekering die t-mobile(pro-assist) bied van 6,95p/m?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zeker weet jij dat? ik heb vrijdag een verzekering afgesloten bij pro assist, en omdat het de iphone betreft is die verzekering 9,95! dat scheelt dus 3 E.
Dat ga ik nog ff navragen, want kun je een verzekering op zeggen binnen bv 7 dagen, of 48 uur? om vervolgens de goedkopere versie af te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:05

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 10:49:
even tussen alle felle discussies door; is je iphone verzekert voor waterschade bij de verzekering die t-mobile(pro-assist) bied van 6,95p/m?
Dat is hij zeker! Tegen val, stoot en waterschade ;)

Wel erg slecht die service van Pro Assist.
Ik heb net gebeld om mn telefoon op te laten halen omdat ie flinke krassen heeft, een dode pixel én gaten aan de achterkant. Dus die telefoniste neemt eerst die telefoon al op, om vervolgens heel lang stil te blijven. Daarna moet ik dat IMEInummer oplezen. Zegt ze: "Niet van het papiertje aflezen meneer, maar van uw telefoon."
Waarbij ik denk: "WAT maakt dat uit?" Dat is gewoon mijn verzekeringspapier waar hetzelfde nummer op staat.

Anyway, ik krijg een gaar HTC leentoestel. Terwijl ik gewoon een Apple als tijdelijke vervanger wil hebben. En daarbij komt ook nog eens een eigen risico van 30,- . Daar betaal ik toch geen 6,95 per maand voor :(

Anyway, eerst maar eens kijken hoe ze dit gaan maken, dan bepaal ik daarna weer opnieuw of ik ze een goeie service vind hebben of niet.

[ Voor 59% gewijzigd door Bartaz op 08-12-2009 09:41 . Reden: Extra lapje tekst ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan het dat jullie maar 6.95 euro betalen. Terwijl ik er 9.95 voor moet betalen...Zowel tmoobile als proassist geven aan dat een iphone een duurder toestel is en dus duurder in verzekering.

Ps. Ik weiger zuinig met dat ding te zijn, dus geen lelijk plastic hoesje en dito folie. Zodra er iets aan de hand is lever ik hem in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:38:
Hoe kan het dat jullie maar 6.95 euro betalen. Terwijl ik er 9.95 voor moet betalen...Zowel tmoobile als proassist geven aan dat een iphone een duurder toestel is en dus duurder in verzekering.

Ps. Ik weiger zuinig met dat ding te zijn, dus geen lelijk plastic hoesje en dito folie. Zodra er iets aan de hand is lever ik hem in.
Heb je diefstal erbij? Of heb je een 3GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik betaal ook 6,95 voor een 3GS (of is het zelfs 5,95), in ieder geval geen 9,95.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz

Bartaz

Likes cookies!

Bartaz schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 09:36:
[...]

Dat is hij zeker! Tegen val, stoot en waterschade ;)

Wel erg slecht die service van Pro Assist.
Ik heb net gebeld om mn telefoon op te laten halen omdat ie flinke krassen heeft, een dode pixel én gaten aan de achterkant. Dus die telefoniste neemt eerst die telefoon al op, om vervolgens heel lang stil te blijven. Daarna moet ik dat IMEInummer oplezen. Zegt ze: "Niet van het papiertje aflezen meneer, maar van uw telefoon."
Waarbij ik denk: "WAT maakt dat uit?" Dat is gewoon mijn verzekeringspapier waar hetzelfde nummer op staat.

Anyway, ik krijg een gaar HTC leentoestel. Terwijl ik gewoon een Apple als tijdelijke vervanger wil hebben. En daarbij komt ook nog eens een eigen risico van 30,- . Daar betaal ik toch geen 6,95 per maand voor :(

Anyway, eerst maar eens kijken hoe ze dit gaan maken, dan bepaal ik daarna weer opnieuw of ik ze een goeie service vind hebben of niet.
Vandaag is m'n trouwe Apple opgehaald door de man van Pro-Assist. Helaas kreeg ik een Nokia instead of de beloofde HTC. Echt een verrot leentoestel is het, stop vanavond m'n simkaart gewoon in m'n oude telefoon.
En hij kan weg zijn voor 4 a 6 weken, dat had ik niet verwacht...
Hopen op het beste dan maar en hopen dat alle damage gerepareerd zal zijn (2 krassen in het scherm, dode pixel, stukjes uit achterkant).

Verwijderd

*knip* schelden is nergens voor nodig

Ik had nog wel zo goed nagevraagd hoe en wat.

Nee ik heb de diefstalverzekering deze keer maar niet genomen, er valt toch niet te bewijzen dat hij gestolen is. ik heb de 3gs 16 g.
Echt waar, hier word ik schijt ziek van.

ik ga hier zeker nog even achteraan.

Misschien een kopytje van de verzekering hier op de site plaatsen zodat ik hen kan bewijzen dat er andere mensen zijn die een zelfde verzekering hebben maar minder betalen.
Wil iemand dat misschien doen voor mij? Dan ga ik er achteraan en plaats hier mijn bevindingen.
Bartaz schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:57:
[...]

Heb je diefstal erbij? Of heb je een 3GS?

[ Voor 8% gewijzigd door Daedalus op 29-12-2009 19:27 ]

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:37
Bartaz schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:31:
[...]

Vandaag is m'n trouwe Apple opgehaald door de man van Pro-Assist. Helaas kreeg ik een Nokia instead of de beloofde HTC. Echt een verrot leentoestel is het, stop vanavond m'n simkaart gewoon in m'n oude telefoon.
En hij kan weg zijn voor 4 a 6 weken, dat had ik niet verwacht...
Hopen op het beste dan maar en hopen dat alle damage gerepareerd zal zijn (2 krassen in het scherm, dode pixel, stukjes uit achterkant).
Ik heb vandeweek een zwart wit telefoon gekregen :/ Echt te ziek voor woorden aangezien de telefoniste vraagt wat ik met de telefoon doe aan gebruik. Nou alles natuurlijk. Vervolgens komt pro-assist met een zwart wit telefoon blackberry nou nou je kan niet eens bellen of smsen laat staan internet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-08 19:27
Canaria schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:51:
Ik heb een inboedelverzekering van ING met kostbaarhedenuitbreiding. Die dekt ook verlies, schade en diefstal buitenshuis.

Vorig jaar ben ik mijn iPhone kwijtgeraakt en na de administratieve handelingen kreeg ik de vervangingswaarde van de iPhone minus eigen risico vergoed.
Wat was destijds je eigen risico, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-09 23:32
Ik heb bij GSMshop de iPhone 3GS gekocht met Actua verzekering maatschappij.

zeer goeie ervaring met actua met mijn oude toestel.

ik betaal 7.95 euro p maand (val-. waterschade en diefstal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb 20 januari mijn toestel (sony-ericsson x1) ingeleverd. Belde op en zeiden dat ze binnen 4 uur een leentoestel zouden brengen. Kwam zelfs binnen n uur, dus tot zover prima.
toen begonnen de problemen:
Als leentoestel kreeg ik een aftandse nokia, waar nog net kleurenscherm op zat.
Toch maar getekend, want er werd mij verteld dat de telefoon binnen 2-3 weken klaar zou zijn.
6 weken later zat ik nog steeds met mijn leentoestel, dus ik dacht: laat ik maar eens even bellen.
toen zeiden ze dat 2-6 weken normaal is.
een week later belde ik weer, kreeg ik te horen dat mijn toestel helaas niet meer te repareren was en dat er een nieuwe telefoon aankwam.
weer een week later belde ik opnieuw: er was inderdaad een nieuw toestel (de x2, dus wat dat betreft top)
besteld, maar deze was helaas niet leverbaar. Ik kreeg echter de keuze uit 4 andere modellen die ik ook mocht hebben, te weten: de sony-ericsson satio, de aino, de nokia n97 mini en de blackberry 9700.
Na wat gegoogle bleken de satio en aino uit de productie te zijn gehaald ivm mankementen met touchscreen.
De nokia en de blackberry leken me sowieso al ruk. Dus belde ik terug met de mededeling dat deze toestellen geen van allen een redelijk alternatief waren voor mijn x1. Ze zeiden dat ik ook een ander model mocht uitzoeken met een winkelwaarde van om en nabij de 400 euro (hier waren al ongeveer 6 gesprekken voor nodig, waarbij ze elke keer aangaven me 'morgen terug te zullen bellen', wat dus niet gebeurde.
Mijn oog viel op de htc touch, en dat zou doorgegeven worden en daar zou wederom 'morgen over teruggebeld worden'. Een week en 7 belletjes later kwam het verlossende woord: helaas niet mogelijk, toch maar de x2 dan. Toen ik vroeg wanneer die binnen zou komen zei dat mens vrolijk: duurt nog even, hij is sowieso niet leverbaar, dus we moeten hem eerst bestellen (hoewel mij dus was verteld dat de x2 al voor me besteld was, en later nog dat deze ook daadwerkelijk binnen was). Nog geen twee dagen later kreeg ik doodleuk de schriftelijke mededeling dat de x1 niet meer leverbaar was, en dat ze contact met mij hadden proberen op te nemen (heel wrang aangezien ik 3 weken lang iedere dag heb gebeld). Ik kreeg wederom de mededeling te mogen kiezen uit verschillende modellen, en het viel me meteen op dat de blackberry er al niet meer tussenstond, want die hadden ze geschrapt. Wéér gebeld en wéér opnieuw de x2 moeten bestellen.
Ondertussen ben ik 2.5 maand verder, is er nog steeds geen verandering in de zaak gekomen, en moet ik het nog steeds doen met dezelfde kutnokia zonder fatsoenlijk internet, waar ik wel vrolijk voor mag door blijven betalen. En daarvoor betaal ik me dan blauw. Klasse.
misschien toch eens contact opnemen met mijn advocaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mymac
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-06 20:47
Ik heb m'n 3GS niet verzekerd, omdat ik niet weer 10 euro per maand extra wilde betalen, wat ik wel bij m'n 3G had gedaan. Gelukkig is m'n 3GS nu pas binnen de garantie vervangen, en was er geen verzekering voor nodig. (ALSOD + haarscheur)

Mijn andere geluk is dat m'n 3G dus wel verzekerd was, want na een jacuzzi sessie hield ie er wonderbaarlijk mee op. ProAssist kwam hem ophalen en een nieuwe werd geleverd, zonder problemen. Ook is m'n 3G een keer door het huis getrapt, de reden hiervoor hou ik even buiten beschouwing. De grap was dat 'ie wel verzekerd was, en dus gewoon vernieuwd kon worden. Eigen risico was wel 30 euro geloof ik.

Al met al €240 voor 2 jaar verzekering, tegenover 2x een nieuwe iPhone. Het hangt er dus van af wat je er mee doet etc, maar het heeft mij wel twee keer een nieuwe iPhone opgeleverd na een eigen fout, dus wat dat betreft biedt het voordelen.

Met m'n nieuwe BlackBerry Bold 9700 heb ik nog geen ervaringen, maar deze heb ik ook niet verzekerd.

@dedupe: Ik zou de afgelopen maanden met die grafnokia (abonnementskosten) en een nieuw toestel naar keuze (terug)eisen na deze dra-ma-ti-sche service!!! Hoe hou je het nog een dag langer uit, na 2,5 maand zonder mailen, surfen, tweeten :'(

[ Voor 8% gewijzigd door mymac op 06-04-2010 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mn iphone gevallen van 50cm hoogte...gespleten scherm, foon doet het wel nog. verzekering gebelt. komen hjem morgen ophalen. Iemand ervaring hiermee. kwa duur e.d.?
pro assist via bellen.com verteld tussen 2 en 6 weken. nmog voor de vakantie terug

afwachten hoe dit gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
<knip ervaringen>
Verzekeringen zijn voor mij op de langere termijn wel rendabel, overigens.
da's raar, want het idee van verzekeren is namelijk dat het juist NIET uitkan. Als het voor de consument uit zou kunnen, zouden verzekerings maatschappijen niet meer bestaan. Deze maatschappijen houden namelijk geld over aan het verzekeren. Als je geld overhoudt ben je of een echte pechvogel, of je claimt meer dan je zou mogen claimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ligt eraan wat de instelling van de consument is natuurlijk. ER zullen wellicht meerdere mensen geld toeleggen op de verzekering omdat ze nooit iets eraan krijgen . ER zijn ook mensen die gewoon dat ding express, ik heb het nog niet gedaan, kapot maken en dan een geheel nieuwe krijgen en deze met doos en al verkopen. Jer hebt dan toch 1 of 2 jaar dat ding gebruikt en verkoopt hem vervolgens door. ik denk dat degene die je quote dat wel bedoelt. Als ik een telefoon ga kopen vertellen de verkopers altijd trots dat ze al 3 keer een nieuwe hebben gekregen. Ik zit nu een beetje met een niet meer volledig functionerende nokia die na 2en een half jaar nog altijd verzekerd is. Ik hoop zo dat hij volledig stuk valt!!!
Mn iphone is nu ter reparatie naar de verzekering.

Mn nokia wil ik blijven gebruiken, naast iphone om te kunnen tetheren en om goede filmopnamen te kunnen maken van het nu aankomende festivalseizoen. en om videocalls te kunnen maken.

ik heb de N95 nog lang niet afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je iPhone verzekeren is de grootste oplichting die er is. Barst in je scherm, moet je alsnog kosten betalen (maar dan krijg je wel een nieuwe, zogenaamd). Ik heb vorige week een scherm voor een vriend van me vervangen en dit koste €40 aan eBay onderdelen en het was een peulenschil. Andere vriend moest €30 betalen aan de iPhone verzekeraar voor hetzelfde. Mij niet gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Laatst online: 16-02-2021
Zoals velen in dit topic al melden. Informeer eerst bij je eigen verzekerings agent wat de mogelijk heden zijn m.b.t. een mobiel verzekeren.

Ik zit momenteel al 7 weken op mijn 3G te wachten. T-mobile heeft problemen met leveren zegt pro-assist. T-Mobile klanten service zegt op hun beurt weer dat leveren geen enkel probleem is dus ik zie het probleem niet zo.
Mijn defecte 3G zal door een nieuwe vervangen worden maar het lijkt erop dat deze de fabriek van Apple nog uit moet rollen. De medewerkers van Pro-Assist zijn ook niet echt welwillend en horen je verhaal/klacht half zuchtend aan. Jammer.
Ondanks dat er ook mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben, hebben zij toch echt afgedaan bij mij.
De volgende keer informeer ik eerst bij mijn eigen verzekering wat de mogelijkheden zijn.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 17:32
Goede ervaringen met Pro-Assist. Zijn er snel, leentoestel niet altijd even best (een Nokia) maar ok.

Zou niet de duurdere verzekeringsvariant nemen via T-Mobile, deze dekt eveneens diefstal maar een inboedelverzekering dekt dit ook als er sprake is van diefstal met bedreiging. Als je gerold wordt dan dekt geen verzekering, dus is er voor mij geen toegevoegde waarde voor de duurdere verzekering (volgens mij 5,95 tozv 7,5 per maand).

In maart mn meerdere malen gevallen 3G 16 Gig op laten halen, duurde even maar kreeg van hun een nieuwe 3GS 16 Gig met nieuwe headset (compleet in verpakking) terug, goed geregeld!

Mijn ervaring leert dat ik heel veel heb aan deze verzekering, ben niet zo zuinig met mn spullen en dingen vallen nou eenmaal zo hier en daar. Zal de verzekering blijven gebruiken. Bij vervanging door verzekeraar, dus een nieuwe telefoon, loopt de verzekering automatisch door op de nieuwe telefoon.

Let wel op, de verzekering loopt door en is gebonden aan de telefoon. Zeg dus tijdig op en sluit een nieuwe verzekering af bij een nieuwe telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
Nowa schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:11:
Zoals velen in dit topic al melden. Informeer eerst bij je eigen verzekerings agent wat de mogelijk heden zijn m.b.t. een mobiel verzekeren.

Ik zit momenteel al 7 weken op mijn 3G te wachten. T-mobile heeft problemen met leveren zegt pro-assist. T-Mobile klanten service zegt op hun beurt weer dat leveren geen enkel probleem is dus ik zie het probleem niet zo.
Mijn defecte 3G zal door een nieuwe vervangen worden maar het lijkt erop dat deze de fabriek van Apple nog uit moet rollen. De medewerkers van Pro-Assist zijn ook niet echt welwillend en horen je verhaal/klacht half zuchtend aan. Jammer.
Ondanks dat er ook mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben, hebben zij toch echt afgedaan bij mij.
De volgende keer informeer ik eerst bij mijn eigen verzekering wat de mogelijkheden zijn.
3G 16Gig is volgens mij niet meer leverbaar, ook volgens de T-mobile site. Ik zat in dezelfde situatie en kreeg een nieuwe 3GS van Pro-Assist. Uiteindelijk zal het dus goed aflopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hou-m-nat
canth schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:13:
[...]

da's raar, want het idee van verzekeren is namelijk dat het juist NIET uitkan. Als het voor de consument uit zou kunnen, zouden verzekerings maatschappijen niet meer bestaan. Deze maatschappijen houden namelijk geld over aan het verzekeren. Als je geld overhoudt ben je of een echte pechvogel, of je claimt meer dan je zou mogen claimen..
Ik neem aan dat je zelf ook snapt dat deze verzekeraars hun premies baseren op basis van gemiddelden. Dus, voor de een wel rendabel en voor de ander niet. Tarieven worden inderdaad berekend ten gunste van de verzekeraar, maar daarmee zijn er altijd groepen (al dan niet opzettelijk) die voordeel halen uit een verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
@ hou m nat
Heb de 8Gb versie. Ben nu zo ver dat ik morgen wel een htc krijg. De nokia dus ik nu dus te leen heb gaat terug..
We shall see :)

[ Voor 67% gewijzigd door Nowa op 07-05-2010 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou hem wel verzekeren, ik heb dan de Aino, en die is van mij al stuk 3 problemen. En de standaard verzekering die er al bij zit vergoed geen val, stoot, druk of vocht schade kortom alles kan gebeuren door val, stoot, druk of vocht schade behalve een systeem fout. Een vriend van mij heeft zijn mobiel bij ProAssist verzekerd en daar leverde ze heel goed werk zei hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Ondertussen zit ik nu al een week of 9 ( of is het 10) te wachten op een nieuwe Iphone van Pro Assist.
Nog steeds niet leverbaar. Zal van de week nog eens bellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 13:02 ]

Pagina: 1