Toon posts:

Mijn nieuwe mobo en proc ook dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hebben jullie mijn vorige topic al gelezen [topic=134703]

Ik kreeg dus gisteren mijn nieuwe proc binnen, eringezet, alles ging goed. Alleen bij het opstarten weer een "cmos rom checksum error" dus ik was dus weer flink pissed off, ik weer een email gestuurd naar die zaak waar ik de spullen vandaan heb gehaald, ze zeiden dat ik vandaag het nieuwe mobo thuisgestuurd zou krijgen.. nou ik weer helemaal in mijn nopjes.. Dus vanochten half 10 komt mijn nieuwe mobo : bleek dus een abit kt7a te zijn.. in plaats van een abit kt7 maar dat vond ik eigenlijk niet zo erg :)
Alles weer ingebouwd, en wat denk je nog steeds een "cmos rom checksum error" ik snap er nu echt helemaal geen flikker meer van, wtf is er nu eigenlijk aan de hand :?

want ik word er een beetje niet goed van :r

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:30

me1299

$ondertitel

Dat is niet zo mooi dan :P

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Misschien eerst een sleren om niet gelijk de hele zooi in te bouwen. Eerst even gewoon testen. Voeding + aan/uit knop eraan, videoplank erin, monitor aansluiten en een beetje geheugen plaatsen en gaan. Doet ie het niet. Weer in de doos en terug met die zooi.

Ik zou als ik jou was, gewoon m'n poen terug vragen en eens lekker bij een andere shop gaan kijken. Of ze die zooi ter plekke laten testen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook alleen het nodige er ingeflikkert en hem toen opgestart, maar het lijkt er tegenwoordig op dat dit probleem word doorgegeven van proc naar mobo en van mobo naar proc :(

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Begin je zo onderhand niet aan jezelf te twijfelen?

Doe je niet iets verkeerd (lijkt me sterk maar iets moet de oorzaak zijn) bij het installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Wat installeren???? Ik kom niet verder dan het beeldje van mijn voodoo banshee en dan staat er cmos error..........

dus ik kan haast nix verkeerd gedaan hebben, ik had zelfs nog niet gekleurd :)

• me1299

me1299

$ondertitel

Nah, ik ben er ook allemaal bijgeweest, en ik vrees onderhand ook voor mijn config :(

We zijn nog net niet debiel. Maar je zou het wel worden.

Grtz

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Is je voeding wel zwaar genoeg

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voeding is inderdaad niet goed genoeg, maar daardoor geeft ie toch geen cmos error?
Of wel soms :?

en btw mijn eerste mobo en proc hebben toen wel ff gelopen op die voeding, dus het lijkt me stug.. maar ik zou het ook ff niet meer weten...

• me1299

me1299

$ondertitel

Ik heb precies hetzelfe probleem als onze hollebewoner, maar ik heb zelf wel een 300Watt voeding. Dus dat lijkt me sterk. Maar what de hell we gaan er zo wel een 300 watt in trappen. }:O

Verwijderd

Het lijkt mij verstandig dat jij je kassie door die winkel waar jij je spulletjes vandaan haalt in elkaar laat zetten.

- Ten eerste kun je hen aansprakelijk
stellen als er iets fout/kapot gaat.
- Ten tweede bespaar je hiermee de nodige
slaaptekorten/hoofdpijnen.
- Ten derde zal je systeem snel goed werken!

Suc6 :)

Verwijderd

Cmos .......................dan moet je in de bios het nodige veranderen qua clocksnelheid,probeer hem is naar beneden te clocken en kijk wat ie dan doet,

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 13:30 schreef HaRdGaMeRs het volgende:
Cmos .......................dan moet je in de bios het nodige veranderen qua clocksnelheid,probeer hem is naar beneden te clocken en kijk wat ie dan doet,
Hoe kan ik ooit in mijn bios komen???? Ik zie alleen die leuke error staan

• me1299

me1299

$ondertitel

Die zaak zit in verweggiestan. Dus das geen optie.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 13:30 schreef petpas het volgende:
Het lijkt mij verstandig dat jij je kassie door die winkel waar jij je spulletjes vandaan haalt in elkaar laat zetten.

- Ten eerste kun je hen aansprakelijk
stellen als er iets fout/kapot gaat.
- Ten tweede bespaar je hiermee de nodige
slaaptekorten/hoofdpijnen.
- Ten derde zal je systeem snel goed werken!

Suc6 :)
tnx, maar de hoofdpijn zal nog wel een paar weekjes na blijven hangen :( en slapen doe ik al helemaal niet meer :)

Verwijderd

Hee Caveman85, Best wel bagger :
dit probleem,> zonder Computer (AMD Duron 700 + Abit KT7) aie aie , een week is al voorbij oh man!! What a bumber!!

Dit is echt niet Space man :'(, dit is gewoon Zaad. Maar ja als je hem ooit levend of draaiend krijgt:
Tjompen }:O!!! Jongen!! dat wordt echt Tjompen met UT :P

Verwijderd

Op vrijdag 02 maart 2001 13:11 schreef DeathKnight het volgende:
Dat is niet zo mooi dan :P
Nee niet echt hé! Best wel Bagger

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net van de zaak waar ik het gekocht heb een mail gehad, ik moet het zaakje naar hun opsturen en dan zullen hun het werkend maken... lijkt me stug maar oke :)..

Word weer een paar weken zonder pc waarschijnlijk :( ;'(

Verwijderd

Ben ik ff blij dat ik geen abit mobo heb gekocht. Nu je al die problemen leest over Abit dast het Duron en AMD killers zijn hou ik t toch liever bij asus :)

Verwijderd

Hmm, Is die Duron niet gewoon gaar die je er in hebt zitten?
Kun je niet een andere proc. proberen?

Heb nog ff zitten zoeken naar info over 'BIOS checksum error'

Wat ik erover kan vinden is dat deze melding wordt veroorzaakt door een kapotte/corrupte BIOS. Maar kan eventueel ook veroorzaakt worden door andere kapotte componenten(uitbreidingskaarten).

Aangezien je net een nieuw mainbord hebt gekregen, lijkt het me sterk dat die bios verrot is. Ik zou eerder denken aan je CPU of uitbreidingskaarten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 maart 2001 11:11 schreef bastard het volgende:
Hmm, Is die Duron niet gewoon gaar die je er in hebt zitten?
Kun je niet een andere proc. proberen?

Heb nog ff zitten zoeken naar info over 'BIOS checksum error'

Wat ik erover kan vinden is dat deze melding wordt veroorzaakt door een kapotte/corrupte BIOS. Maar kan eventueel ook veroorzaakt worden door andere kapotte componenten(uitbreidingskaarten).

Aangezien je net een nieuw mainbord hebt gekregen, lijkt het me sterk dat die bios verrot is. Ik zou eerder denken aan je CPU of uitbreidingskaarten.
Ik heb abit gebeld, en die zeiden dat het of aan de bios chip of aan de cpu moet liggen.. dus geen andere kaarten, ik denk dat ik gewoon een brakke cpu thuisgestuurd heb gekregen...

Maar in elk geval tnx voor het zoeken :7

Verwijderd

Op maandag 05 maart 2001 16:33 schreef caveman85 het volgende:

[..]

Ik heb abit gebeld, en die zeiden dat het of aan de bios chip of aan de cpu moet liggen.. dus geen andere kaarten, ik denk dat ik gewoon een brakke cpu thuisgestuurd heb gekregen...

Maar in elk geval tnx voor het zoeken :7
Yo!!!}:O Geen Probleem :D

• mmxmmx
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-08 01:00
Ik heb het ook gehad ik kocht een Abit kt7 met een amd 1000 erop geen probleem .
2 weken later wilde ik toch maar een 1200 en toen begon de elende de temp liep op naar 70 graden ik gauw terug naar de winkel en heb het laten zien toen hebben ze de bios geflahst en toen kwam de zelfde error als jij had ik nog vrolijk roeppen ik heb hem niet gefasht hhihih toen kreeg ik voor 50 piek meer de kt7a en die draait aardig op Red Alert 2 na dan ..

Asus RTX 5090 OC - AMD 9-9950 X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram

Pagina: 1