Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet in Nederland (student)

Pagina: 1
Acties:

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Beste Tweakers.

Ik ben een Belgische student die aan eeen erasmusjaar gaat beginnen in nedereland.
Ik gaan een jaar MESO opleiding doen aan TU delft.
Wij hebben daar met 4 mensen iets gehuurd maar internet is niet inbegrepen.
Omdat ik niet helemaal thuis ben met nederlandse Providers zou ik graag jullie hulp hebben. We hebben niet veel eisen kwa snelheid of limiet (als er dat al is in nederland) prijs is van het grootste belang.

Graag wat hulp van de nederlandse tweakers :)
alvast bedankt.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ga naar een standaard vergelijkingssite als www.internetten.nl. Vul je postcode gegevens in en kies uit het overzicht een geschikt abonnement. :)

Zonder verdere eisen en wensen (webspace, mailboxen/grootte, etc) aan te geven kunnen wij niet voor je beslissen welk abonnement het meest geschikt is.

[ Voor 34% gewijzigd door Question Mark op 17-08-2009 11:27 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Ga eens langs op www.internetten.nl .. daar moet je een heel eind mee komen :)

edit: beh, spuit11

[ Voor 13% gewijzigd door Mental op 17-08-2009 11:26 ]

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Dit is wel echt een vraag die je makkelijk zelf uit kunt zoeken. kijk bijvoorbeeld eens op www.internetten.nl

Succes

Home Assistant configuratie

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:49
Voor €20 heb je al 20Mbit en Fair Use Policy. Dat kost je dan €5 per persoon per maand, dat moet te doen zijn lijkt me? Genoeg providers die zoiets aanbieden, dus even zoeken op Google en je komt er vast wel uit ;)

The devil is in the details.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 14:40
Je moet eerst nagaan wat voor bekabeling er binnen komt. Komt er een telefoonlijn binnen, of TV, of beide?
Heeft elke kamer een eigen telefoon aansluiting, is er één hoofd telefonie aansluiting, is deze van jullie, of van iemand anders? Is er ISDN?
Dit soort dingen moet je natuurlijk eerst na gaan.

In principe heb je voor € 20 al een prima internetverbinding.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Limieten heb je hier in Nederlad eigenlijk bij geen enkele provider, uiteraard wel een fair use policy maar dan moet je wel een extreme downloader zijn wil je daar wat van horen.

De verschillen zitten hem vooral in snelheid, een standaard 20/1 Mbit ADSL2+ abbo heb je al voor zo'n 20 euro p/m. ls je sneller wilt dan zul je naar de kabel moeten kijken, echter dat is vaak ook wel meteen een stukje duurder.

Maar wat jij wilt zul je toch zelf moeten beslissen :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:24

bonzz.netninja

Niente baffi

eX0duS schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:27:
Je moet eerst nagaan wat voor bekabeling er binnen komt. Komt er een telefoonlijn binnen, of TV, of beide?
Heeft elke kamer een eigen telefoon aansluiting, is er één hoofd telefonie aansluiting, is deze van jullie, of van iemand anders? Is er ISDN?
Dit soort dingen moet je natuurlijk eerst na gaan.

In principe heb je voor € 20 al een prima internetverbinding.
ja..en check bij telefoon even of je isra punt niet naar de haaien is. Anders moet (moet ja) de KPN (ja de kpn) monteur langs komen om die eerst te fixen. Dat ding is namelijk eigendom van de kpn

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-11 21:59

Compizfox

Bait for wenchmarks

bloodcollector schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:24:
Beste Tweakers.

Ik ben een Belgische student die aan eeen erasmusjaar gaat beginnen in nedereland.
Ik gaan een jaar MESO opleiding doen aan TU delft.
Wij hebben daar met 4 mensen iets gehuurd maar internet is niet inbegrepen.
Omdat ik niet helemaal thuis ben met nederlandse Providers zou ik graag jullie hulp hebben. We hebben niet veel eisen kwa snelheid of limiet (als er dat al is in nederland) prijs is van het grootste belang.

Graag wat hulp van de nederlandse tweakers :)
alvast bedankt.
Limiet is er niet in Nederland :)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Je moet even kijken of je niet via de TU aangesloten kan worden. Ik weet dat dat als studentenhuis kan maar heb geen idee hoeveel dat kost en hoe groot het huis dan moet zijn. Wellicht is dat alleen voor aansluitingen van DUWO huizen maar je kunt altijd even navraag doen bij het Service point. Voordeel daarvan is dat het goedkoop en snel is, zonder download limiet en max 50GB upload per maand.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Dranica
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-12-2024
Alvast bedankt voor de vele en snelle reacties.
Ik denk dat we voor een kabel abo gaan gaan omdat ik er zeker van ben dat er kabel aanwezig is.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dan moet je bij Ziggo of UPC zijn, zover ik weet de enige 2 kabelaars in Nederland na de fusie van Casema, @home en Multikabel naar Ziggo.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

bloodcollector schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:37:
Alvast bedankt voor de vele en snelle reacties.
Ik denk dat we voor een kabel abo gaan gaan omdat ik er zeker van ben dat er kabel aanwezig is.
Misschien ook wel zo handig. Analoge televisie kun je gewoon sharen over meerdere kamers zonder extra kosten(kost jullie 16 euro per 3 maanden = 5 euro per maand ) + 30 euro per maand aan internet en je zit goed.

Veel plezier! :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Compizfox schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:40:
Dan moet je bij Ziggo of UPC zijn, zover ik weet de enige 2 kabelaars in Nederland na de fusie van Casema, @home en Multikabel naar Ziggo.
Caiway vergeet je. Ik weet alleen niet of die levert in dat gebied.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Falcon schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:47:
[...]

Misschien ook wel zo handig. Analoge televisie kun je gewoon sharen over meerdere kamers zonder extra kosten(kost jullie 16 euro per 3 maanden = 5 euro per maand ) + 30 euro per maand aan internet en je zit goed.

Veel plezier! :)
Ik kan er naast zitten maar volgens mij is die 16euro gewoon een maandbedrag en geen kwartaalbedrag zoals jij hier beweerd.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ai daar kan je weleens gelijk in hebben... :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sigma2k8 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:53:
[...]

Caiway vergeet je. Ik weet alleen niet of die levert in dat gebied.
Caiway? Nooit van gehoord.

• Coldcat

Coldcat

HODL

Volgens mij zit er Ziggo in Delft.

Maar ik zou zeker eerst naar de TU zelf kijken wat zij aanbieden.

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 09:39

DFS

Caiway levert haar diensten via het eigen kabelnetwerk in de gemeenten Westland, Midden-Delfland, Aalsmeer, Uithoorn, Halderberge (kern Oudenbosch), IJsselstein, Doorn, Schiedam en een deel van de gemeente Den Haag (Wateringse Veld). Hiernaast biedt Caiway ook digitale radio en televisie in Loenen, Hilvarenbeek en Gouda en omgeving. Caiway bedient daarbij ruim 150.000 radio en televisie- en 70.000 kabelinternetabonnees. Naast tv levert Caiway ook toegang tot internet via telefoon, ISDN, ADSL, draadloze verbindingen en vooral via de televisiekabel.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Coldcat schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:25:
Volgens mij zit er Ziggo in Delft.

Maar ik zou zeker eerst naar de TU zelf kijken wat zij aanbieden.
Volgensmij zitten er bij de TU in veel studentenhuizen gewoon in elke kamer een netwerk aansluiting, waarvoor je via de servicekosten voor betaald (en ik geloof dat het nog geen euro per maand is)

• Coldcat

Coldcat

HODL

Jazzle schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:36:
[...]

Volgensmij zitten er bij de TU in veel studentenhuizen gewoon in elke kamer een netwerk aansluiting, waarvoor je via de servicekosten voor betaald (en ik geloof dat het nog geen euro per maand is)
Ik heb idd voor 3 euro 100mbit internet :P

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wow dat wil ik ook hier :p

Pagina: 1