Ik twijfel over de juistheid van het forum, maar schat dat hier de meest ervaren mensen zitten.
Onlangs introduceerde Google zijn nieuwe versie van Analytics, die tevens gepaard ging met een nieuwe tracking code. Een van de nieuwe mogelijkheden is het definieren/tracken van gebeurtenissen (Inhoud --> Bijhouden van Gebeurtenissen). Echter, om dit werkend te krijgen schijn je iets met categorieën te moeten doen, mij vrij onduidelijk. Op de relevante pagina, staat bij de 'veelvoorkomende vragen' button, een redelijk to-the-point vraag:
Googlen levert weinig op, aangezien ik niet weet hoe dit exact in het engels heet/genoemd wordt, wat het zoeken lastig maakt --> geen relevante NL resultaten in elk geval.
Onlangs introduceerde Google zijn nieuwe versie van Analytics, die tevens gepaard ging met een nieuwe tracking code. Een van de nieuwe mogelijkheden is het definieren/tracken van gebeurtenissen (Inhoud --> Bijhouden van Gebeurtenissen). Echter, om dit werkend te krijgen schijn je iets met categorieën te moeten doen, mij vrij onduidelijk. Op de relevante pagina, staat bij de 'veelvoorkomende vragen' button, een redelijk to-the-point vraag:
Het grappige is, dat 'Meer informatie' een link is, die linkt naar een 'artikel niet gevonden' pagina. Kortom, ik weet dat er iets moois kan, maar niet hoe. Iemand een idee?Hoe kan ik het bijhouden van gebeurtenissen gebruiken en inschakelen?
Als u gebeurtenissen wilt bijhouden, moet u eerst de gebeurtenissen die u op u webpagina's wilt bijhouden, definiëren als Categorieën. Zo kan Google Analytics gebeurtenissen bijhouden zodra ze plaatsvinden. Meer informatie over het coderen van uw pagina's voor het bijhouden van gebeurtenissen. De gegevens voor de gebeurtenissen worden vervolgens weergegeven in uw rapporten (onder het gedeelte Inhoud).
Googlen levert weinig op, aangezien ik niet weet hoe dit exact in het engels heet/genoemd wordt, wat het zoeken lastig maakt --> geen relevante NL resultaten in elk geval.