Toon posts:

Plasma LG 42PQ1000 beeldinstellingen verdwijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van de week hebben we de Plasma LG 42PQ1000 gekocht.
We zijn super tevreden over de TV, maar we blijven met één probleem zitten.
De (beeld)instellingen zijn de volgende dag verdwenen.

We hebben alle waarden rond de 50% neergezet voor de eerste 200 uur.
Alleen als we de volgende dag de TV aanzetten zijn deze instellingen verdwenen.

Vraag 1: weet iemand waar ik expliciet de gegevens kan bewaren.
Die optie heb ik niet kunnen vinden.

Vraag 2: om het service menu te benaderen (voor de instellingen van automatisch schakelen
van AV dien ik hier in te komen) dien ik toch zowel de menu knop van de TV als wel de menu knop
van de afstandsbediening te gebruiken, toch ?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand een idee ?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Ik denk dat je TV gewoon standaard zijn instellingen moet onthouden. Anders moet het vermeld staan in de handleiding wat je specifiek moet doen om het te saven. Het is niet zo dat je naar een andere bron kijkt toevallig? Omdat ik bij mijn TV per input een andere instelling kan geven.
Anders contact opnemen met de leverancier voor reparatie.

Voor het service menu weet ik niet wat de toetscombinatie is. Maar misschien dat dit vermeld is in een van de andere LG topics hier op GoT

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:31
Ik heb niet zoveel verstand van LG's, maar bijvoorbeeld de Samsung lcd's hebben een shopmode waardoor de tv de beeldinstellingen na een tijdje automatisch weer terugzet.

Dit is een optie speciaal voor in de winkel (daarom shop-mode), zodat de wijzigingen die bezoekers doen, niet worden opgeslagen.

Ik weet dat de LG's dit ook hebben, maar ik weet van deze tv's niet hoe je dit aan of uitzet. Waarschijnlijk moet je m terugzetten door de reset uit te voeren, want bij de eerste installatie wordt volgens mij gevraagd of de tv in een winkel staat of niet.
Ik weet niet of er een andere manier is, want bij deze manier moet je je zenders opnieuw laten inlezen. Dat gaat automatisch dus zo'n ramp is dat ook niet.

Vaak onthoudt een hdtv inderdaad de beeldinstellingen per source .

[ Voor 35% gewijzigd door Ferry34 op 18-08-2009 19:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga eens stoeien met de door jullie gegeven suggesties....

Verwijderd

Topicstarter
Helaas blijven de beeldinstellingen niet staan. Lastig.
Heeft iemand hier nog suggesties voor ?

De knoppen "Menu" en "OK" op zowel de TV als op de remote beide indrukken werkt niet.
Iemand hier nog een suggestie voor ?

Bedankt.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 13:46

tomic

Smexylittlebabe!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:23:

De knoppen "Menu" en "OK" op zowel de TV als op de remote beide indrukken werkt niet.

Bedankt.
Ik kan je hier slecht mee helpen...
Heeft de PQ1000 overigens maar 1 HDMI poort?

Toch maar een weblog?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

DarkSide

theres no place like ::1

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:23:

Bedankt.
Als er niets in de handleiding staat over het opslaan van de instelligen neem ik aan dat hij ze gewoon vanzelf moet onthouden. Als dat niet gebeurd dan kan er wel eens iets mis zijn met je TV en kan je beter deze ter reparatie aanbieden. Denk dat het te laat is om deze als DOA te bestempelen en meteen om te ruilen voor een ander exemplaar.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, de TV heeft één HDMI poort.

Het probleem van de beeldinstellingen is opgelost. Het bleek dat de complete stroom eraf ging.
De instellingen werden niet bewaard.... Als we gewoon het uit/aan knopje onderin gebruiken gaat het wel goed.

Alleen ik kom nog steeds niet het service menu. Ik druk gelijktijdig "menu" op de AB en op de TV,
maar ik krijg niet het service menu te zien.

Zijn er nog andere bekende combinaties ?
Pagina: 1