Toon posts:

Fouten in muziekcd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mp3's op een cd brand, en hem later in de cd-speler afspeel, heb ik soms dat de muziek overslaat of er is ineens een hevig gekraak. Hoe komt dat. En begin nou niet te zeiken over Pleztor rulez enz.

Mijn systeem:
AMD Athlon 700@850 Mhz
MSI K7 Pro
128 MB intern
Seagate 17.3 GB 5400 PRM
Diamond Viper V770
Philips PCRW 404

Verwijderd

Merk CD's? Brand snelheid?

Ik brand alle Audio op Philips Silver premium, op 2 speed. Nooit last van fouten.
No-name shit is goed voor data, maar voor audio raad ik roch aan een beetje knappe CD's te nemen.

Just my 2 cents...

Verwijderd

mp3 is toch ook data...

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik neem dus aan dat je ze terugzet naar cd-audio formaat. Doe je dit tijdens het branden in Nero (of ander progje) of zet je eerst alle mp3's om naar wav. Dat vind ik namelijk beter werken

ennuh, Plextor rulez inderdaad, men ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze op 1, 2 en 4 speed gebrand. Ik heb het al geprobeerd met Nero 5.0 Easy CD creator 4.0, Win oncd. Ik heb ze in de brandprogramma's om laten zetten maar ik heb ze ook eerst zelf omgezet naar wav en dan laten branden. Het maakt niks uit Er zitten nog steeds fouten in de cd's. Ik heb ook al de nieuwste firmware erover gegooit.

Verwijderd

Topicstarter
En het merk cd's maakt ook niet uit. Ik heb al verscheidene soorten gebruikt. Philips, TDK, BASF, sony enz.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 12:49

Sick Nick

Drop the top!

Echte onzin, ik brand mijn Audio Cd's gewoon op 12 en 8 speed op goedkope Acer (silver, Fl 0,95) Cd's en ik heb nooit problemen. Ze slaan niet over, geen tikken in de muziek, niks.
Tikken in de muziek betekent dat je Pc'tje de MP3 niet snel genoeg naar wav om kan zetten tijdens het branden. Dit geldt uiteraard alleen als je er niet eerst wav van maakt. Als je dit niet doet moet je dat eens proberen.
/--------------------
misschien heb je gewoon een brakke fikker....
heb zelf ook een philips gehad :r , daarna maar een sony en Aopen genomen *D )
/--------------------

• x-wolf
Als je ze niet in je brandprogje om laat zetten naar wav maar vantevoren alles wavt. Zitten er dan dezelfde problemen in je wav's op je harde schijf?

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Dat gekraak komt door gebrekkige audio extractie, het zgn rippen.

ik neem aan dat je Xing ofzo gebruikt. Je moet in Audiograbber de Extract method aanpassen naar Sync Width (geloof ik, ik heb het niet bij de hand) en dan nog eens proberen.

Eerst alleen naar Wav rippen en dan die wav beluisteren. Hoor je gekraak, dan moet je de extractie methode of snelheid aanpassen.

Veel beter: ditch de originele software en gebruik Exact Audio Copy als Ripper en LAME als MP3 encoder.
edit: link klik-abel gemaakt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

zet je procesor eens terug op 700Mhz en probeeer dan ff.

• x-wolf
Op vrijdag 02 maart 2001 13:24 schreef fayso het volgende:
Kijk, en dit noem ik nou echt even goed lezen. :) Ikzelf had even gemist dat we 700@850 draaien

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

De wav's op je hd zouden voor het branden ook al moeten kraken, als dat niet het geval is ligt het aan je brander.

• Opa
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Zou niet moeten mogen uitmaken.
Mijnes is D650@850 en ript as un dolle met EAC.

Wat voor programma's gebruik je voor rippen en encoden, Tido? En hoe klinkt een wav voor het burnen?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Renkie
  • Laatst online: 02-05 19:30
Wat voor cdrom drive gebruik je om de cds in te lezen ?
Ik had een AOpen 40x en had pcies het zelfde

Lag niet aan brander maar aan aopen

Verwijderd

Zou niet moeten mogen uitmaken.
Mijnes is D650@850 en ript as un dolle met EAC.
maar cpu's zijn niet allemaal hetzelfde
jij overclockt een 650 naar 850 (mischien heel stabiel) terwijl een andere m niet eens op 750 kan krijgen, mischien maakt t iid niet uit, maar een nee heeft ie al een ja kan ie krijgen.

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
(jarig!)
Je brandt mp3's naar een cd en je hoort gekraak? Dan is het iig NIET dat je pc de mp3 niet snel genoeg kan omzetten, en bovendien moet dat op jouw systeem niet mogelijk zijn of je moet heel veel rare dingen aan het doen zijn en een turbo-brander hebben..

Ik denk eerlijk gezegd dat het toch de brander is, ken je niet iemand met een ander merk/type brander die je kunt proberen? Is vaak zo gedaan en dan weet je in ieder geval zeker dat de brander juist wel of juist niet het probleem is..

Ik kan echt niks anders bedenken dan de brander, je zegt zelf al dat je ook hebt proberen om te zetten naar .wav voordat je brandt, die zijn wel prima neem ik aan?

Het enige dat ik nog kan bedenken is heel misschien de cd speler, heb je meerdere spelers geprobeerd? Niet iedere cd speler is even happig op het lezen van cd-r(w)'s.. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Het maakt niet uit met wat voor programma ik ze omzet naar wav. Op de hdd klinken ze nog goed, niks geen gekraak enzo. En het maakt ook niks uit als ik de processor terugzet naar 700 MHz. Ik heb het gevoel dat het gewoon aan de brander ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan het branden ben laat ik de pc gewoon met rust. Anders komen er nog meer fouten in

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
(jarig!)
Dan zijn er dus nog 2 mogelijkheden, de brander of de cd speler waar je ze op afspeelt..

Probeer van beiden een ander model en je weet waar het aan ligt..

Verwijderd

Topicstarter
Aan de cd-rom speler ligt het niet, heb al een paar keer een andere gebruikt en steeds dezelfde fouten. Nieuwe brander dus
Pagina: 1