Laptop met tv verbinden en nog wat vraagjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310777

Topicstarter
Goedemorgen.

-Ik wil graag mijn laptop (Acer 6930G) met mijn lcd tv (Samsung Le32a552) met hdmi - hdmi verbinden.
Nou vroeg ik me af. Krijg ik dan op mijn tv gewoon vol beeld dus zonder die balken onder en boven?
Mijn tv heb ik via rca aangesloten op mijn home cinema set (Philips LX3600D) Is het geluid dan ook nog van goede kwaliteit als ik het op mijn laptop afspeel en het vervolgens uit mijn speakers komt?
Ook wil ik een Logitech diNovo Mini toetsenbord aanschaffen, dit lijkt me wel handig.

-Zit er veel verschil in goedkope en dure hdmi kabels?

-Ik keek laatst een nieuwe dvd (Quarantine) en het viel me op dat ik vol beeld had zonder die zwarte balken
Dit heb ik met veel andere dvd's niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?

-Mischien een rare vraag maar ik zie hier op het forum dat iedereen zo'n receiver heeft.
Wat voor voordeel heb je hier nou eigenlijk mee?

Sorry ik ben echt niet thuis in dit spul maar wil het graag leren.
Gebruik a.u.b. niet al te moeilijke namen en afkortingen.

Alvast bedankt,

Sander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 310777 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 02:22:
Goedemorgen.

Moggel.. ;)
-Ik wil graag mijn laptop (Acer 6930G) met mijn lcd tv (Samsung Le32a552) met hdmi - hdmi verbinden.
Nou vroeg ik me af. Krijg ik dan op mijn tv gewoon vol beeld dus zonder die balken onder en boven?

HDMI pakt automatisch de meest optimale resolutie van je tv. Soms is de resolutie van de laptop zelf hoger of lager dan de tv; dat moet je dan ff bijstellen (gelijk zetten, onafhankelijk regelen). Anders moet ej scrollen of rommelen met je overscan. Goed te doen hoor :)

Mijn tv heb ik via rca aangesloten op mijn home cinema set (Philips LX3600D) Is het geluid dan ook nog van goede kwaliteit als ik het op mijn laptop afspeel en het vervolgens uit mijn speakers komt?

Stereo blijft stereo... geluid van je laptop gaat via hdmi naar tv en die stuurt het vervolgens via rca (analoog) naar je cinemaset.. als dat nu goed klinkt, is dat met hdmi (digitaal, geen verlies) hetzelfde.. die tussenstap geeft geen kwaliteitsverlies :)

Ook wil ik een Logitech diNovo Mini toetsenbord aanschaffen, dit lijkt me wel handig.
altijd leuk..

we hebben een mooi 'kabels bij maanlicht en elfjes topic ergens staan... conclusie: gewoon eentje van een of twee tientjes kopen (tot 2 meter) en kwaliteit hoef je je geen zorgen over te maken.. dat krijg je pas bij grotere lengtes.. :)

-Ik keek laatst een nieuwe dvd (Quarantine) en het viel me op dat ik vol beeld had zonder die zwarte balken
Dit heb ik met veel andere dvd's niet.
Kan iemand mij uitleggen hoe dat komt?
sure... afhankelijk van de regisseur is er (artistiek) gekozen voor een bepaalde beeldverhouding.. nu zijn er veel films in 16:9 (beeldvullend op breedbeeld), maar ook films die nog veel 'breder' zijn opgenomen... bijvoorbeeld 'Lord of the Rings'. Vervolgens krijg je toch nog kleine zwarte balken.
Niets aan te doen, tenzij je wat gaat zoomen/rekken/scalen...

-Mischien een rare vraag maar ik zie hier op het forum dat iedereen zo'n receiver heeft.
Wat voor voordeel heb je hier nou eigenlijk mee?
Ik heb er geen... wel overwogen, omdat ik inmiddels teveel losse apparatuur heb staan.. met veel spullen is het handig alles te koppelen naar je receiver. Deze stuurt alles vervolgens met maar een paar kabels naar je tv en speakers. Daarbij kunnen receivers vaak geluidssignalen voor je omzetten (speciale geluidstracks op dvd/bluray), omdat niet iedere stand-alone speler dit van zichzelf kan.

Sorry ik ben echt niet thuis in dit spul maar wil het graag leren.
Gebruik a.u.b. niet al te moeilijke namen en afkortingen.

heb geprobeerd het makkelijk te houden ;)
Alvast bedankt,

Sander.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Dure of goedkope kabels maakt in de meeste gevallen geen enkel verschil, dus gewoon een goedkope halen.

Je krijgt ook geen zwarte balken als je tv niet schaalt omdat je laptop op een lagere resolutie staat ingesteld, maar als je de resolutie op een 16:9 beeldverhouding hebt staan heb je dat niet.

En het voordeel van een receiver zit m in de kwaliteit geluid en dat je dan in de meeste gevallen 5.1 hebt van je hdmi. ook zit op de meeste receivers tegenwoordig wel een soort van hdmi splitter.

spuit 11

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk dit zijn nog eens reacties.
Superbedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Anoniem: 310777 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 02:22:
Niet echt. Maar wanneer je je laptop regelmatig aan- en afkoppelt (als in: vaker dan 1x per week of zo) wordt de kwaliteit van de connector een stuk belangrijker. En aan de goedkoopste kabels zitten meestal nogal brakke stekkertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb mijn laptop inmiddels aangesloten op mijn tv.
Alleen zie ik op mijn tv een klein randje rondom het scherm niet (helft van de taakbalk zie ik maar)
Hij zou dus iets verkleind moeten worden.
Waar kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPeek
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-04 18:57
Anoniem: 310777 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:22:
Heb mijn laptop inmiddels aangesloten op mijn tv.
Alleen zie ik op mijn tv een klein randje rondom het scherm niet (helft van de taakbalk zie ik maar)
Hij zou dus iets verkleind moeten worden.
Waar kan ik dat doen?
Is het beeld niet gewoon verkeerd geplaatst op de TV...? Als je een nVidia vga chip hebt in je laptop kan je de positie van het beeld veranderen in het configuratie scherm van de nVidia drivers, je kan die vinden in het Windows Configuratie scherm. Hoe dat moet bij ATi of Intel bv. weet ik eerlijk gezegd niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb een nvidia videokaart.
Beeld staat verder goed op tv alleen zie de rand van het scherm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:20
Wat is de nu ingestelde resolutie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:33
Overcscan op de tv proberen uit te zetten, als dat niet wil kun je in de opties van de Nvidia drivers overscan compensatie toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resolutie is nu 1366 x 768
Ga even die overscan compensatie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben in het nvidia configuratiescherm maar kan die overscan nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VaioVip
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-04 14:52
Bij mijn LCD tv van LG is het zo dat ik juist iets van scannen aan moet vinken in de instellingen, ipv 16:9. Ik zou daar eventjes kijken als ik jou was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Instellingen op tv op pc?
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:16

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Anoniem: 310777 schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:39:
Resolutie is nu 1366 x 768
Ga even die overscan compensatie zoeken.
zou je die niet beter op 1920x1080 kunnen zetten dan ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kan niet meer dan 1366x768 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph3n0m
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05-2020
Had ik ook last van met mijn samsung.
Ik weet niet op welke resolutie je het nu probeert, maar de maximale resolutie van de tv moet gelijk zijn aan de resolutie van het beeld dat naar de tv wordt gestuurd. Toen ik mijn pc zo instelde waren alle problemen verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enig idee waar ik die resolutie van mijn tv kan vindne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is gelukt.
Scannen loste het probleem op:)

Bedankt mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nog een vraag.
Ik speel nou alle films af op mijn laptop, deze is verbonden met mijn tv via hdmi.
Nou wil ik gewoon 5.1 dobly of dts via mijn standaard home cinema setje maar kan dit?
Op dat ding zit geen hdmi aansluiting maar kan gewoon tulp stekkers met de tv verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dan zul je, afhankelijk van de beschikbare aansluitngen op je laptop en home cinema, een optische of coaxiale digitale (spdif) verbinding moeten leggen tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:10

FeaR

In GoT we trust

Voor Dolby Digital en DTS te bitstreamen naar je home cinema set heeft de set optische of digitale coax ingangen nodig. Dit omdat deze (naast HDMI, maar dat heeft de set dus niet) audio digitaal kunnen bitstreamen.

En dan is het nog de vraag hoe je vanaf de laptop dit aan zou kunnen sluiten. Zijn meerdere mogelijkheden voor: zo kan de laptop een digitale S/PDIF uitgang hebben waar het geluid uit kan komen; het geluid kan via/door de tv lopen via een S/PDIF uitgang en zo zijn er wel meer dingen mogelijk.

Maar met tulp-stekkers zal het niet gaan lukken, want dat is analoog en je moet dus naar digitaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als homecinema set heb ik de philips lx3600d
Aangezien deze al een paar jaar oud is en niet de duurste was ga ik er niet vanuit dat dit erop zit.
Ik kan helaas geen foto van de achterzijde vinden.
Wel de voorkant maar daar zullen jullie weinig aan hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.p4c.philips.com/files/l/lx3600d_69/lx3600d_69_tlf_.jpg

Dus dit feest gaat niet door. Dan zou het met een mediabox ook niet lukken toch?
Enigste oplossingen alles op dvd branden, nieuw spul kopen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 310777 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:26:
Aangezien deze al een paar jaar oud is en niet de duurste was ga ik er niet vanuit dat dit erop zit.
Ik kan helaas geen foto van de achterzijde vinden.
Nooit ergens zoi maar blind van uit gaan. Pak de manual er eens bij of kijk zelf naar de achterkant van dat ding, je hebt hem immers thuis staan. En zoals gezegd zijn er genoeg oplossingen om dan via-via te verbinden als de een digitale S/PDIF ingang op de set zit.

Edit:
Heb de manual eens bekeken en er zijn alleen maar analoge ingangen. Dus digitaal gaat het niet werken inderdaad...

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 26-01-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als die Macbook optisch spdif heeft zo het gekuid aansluiten en video via dvi. Maar eigenlijk heeft deze vraag niks met dit topic te maken.

@ts: Volgens de gegevens van je home cinema zit er alleen een analoge tweekanaals audio ingang op, dus dat gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 310777 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:26:
Als homecinema set heb ik de philips lx3600d
Als het goed is heeft je setje een AUX ingang. Als je TV over een audio out beschikt dan kun je middels tulp/cinch de audio doorlinken voor al je invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 50893 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 13:53:
[...]
Als het goed is heeft je setje een AUX ingang. Als je TV over een audio out beschikt dan kun je middels tulp/cinch de audio doorlinken voor al je invoer.
TS wil juist Dolby Digital en DTS naar zijn home cinema setje sturen. En dat gaat je niet lukken met twee maal cinch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

FeaR1986 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 14:17:
[...]

TS wil juist Dolby Digital en DTS naar zijn home cinema setje sturen. En dat gaat je niet lukken met twee maal cinch...
Voor zover de manual accuraat is zitten er geen digitale inputs op :

http://www.p4c.philips.co...d37/lx3000d37_dfu_nld.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben inmiddels thuis maar het zit er idd niet op.
Dan houd het op, word veel branden en sparen voor wat fatsoenlijks.
Mijn dank is groot :)
Pagina: 1