Beste tweakers,
een paar maanden geleden heb ik het volgende systeem aangeschaft :
Antec 902
CM RealPower M620
WD Caviar Black 640g
2x XFX HD4870 512mb (uiteraard in crossfire gezet)
GigaByte AM2+ mobo (790X chipset geloof ik)
AMD PhenomII X4 940 BE
Samsung SH-S223Q dvd brander
Scythe Mugen2
Software-systemen die ik erop heb gezet:
ATI Catalyst 9.7 (problemen waren nog erger in 9.6)
Windows 7 64bits Ultimate RC
Avast Bescherming
Logitech G9, G15, G35 drivers
AMD Fusion (zet ik echter nog niet aan... niet nodig)
Nu de probleemstelling:
Onder de drivers van 9.6 kwamen er veel bluescreens naar voren in crossfire modus en onder de game GRID ook nog eens ernstig veel artefacten. ATI Overdrive gebruiken maakte het alleen erger dus gelijk weer uitgeschakeld.
Nu op heden lijken de kaarten in crossfire nog altijd onder de maat te presteren en na elke reboot van windows moet ik de driver opnieuw installen (niet eerst uninstallen) om de 2de kaart weer te laten werken (als ik eerst uninstall moet ik 2 keer installen ... vreemde zaak dit? lijkt wel alsof ik de driver voor elke kaart lost installeer maar dat hij dit na de reboot voor de 2de vergeet) Hoe dan ook, elke keer dat windows is uit geweest moet die driver er opnieuw in... Nog heel soms, en heel sporadisch (ene keer onder veel load en de andere keer stond de pc te idlen...) komen de system crashes nog wel eens terug, de ene keer met blue screen de keer erop heeft hij ook daar geen behoefte aan.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
De blue screens heb ik niet meer zoveel gezien als eerst maar nu moet ik toegeven dat de games die het daartoe dwongen ook niet meer in mijn favorietenlijst staan...
Bij voorbaat dank.
een paar maanden geleden heb ik het volgende systeem aangeschaft :
Antec 902
CM RealPower M620
WD Caviar Black 640g
2x XFX HD4870 512mb (uiteraard in crossfire gezet)
GigaByte AM2+ mobo (790X chipset geloof ik)
AMD PhenomII X4 940 BE
Samsung SH-S223Q dvd brander
Scythe Mugen2
Software-systemen die ik erop heb gezet:
ATI Catalyst 9.7 (problemen waren nog erger in 9.6)
Windows 7 64bits Ultimate RC
Avast Bescherming
Logitech G9, G15, G35 drivers
AMD Fusion (zet ik echter nog niet aan... niet nodig)
Nu de probleemstelling:
Onder de drivers van 9.6 kwamen er veel bluescreens naar voren in crossfire modus en onder de game GRID ook nog eens ernstig veel artefacten. ATI Overdrive gebruiken maakte het alleen erger dus gelijk weer uitgeschakeld.
Nu op heden lijken de kaarten in crossfire nog altijd onder de maat te presteren en na elke reboot van windows moet ik de driver opnieuw installen (niet eerst uninstallen) om de 2de kaart weer te laten werken (als ik eerst uninstall moet ik 2 keer installen ... vreemde zaak dit? lijkt wel alsof ik de driver voor elke kaart lost installeer maar dat hij dit na de reboot voor de 2de vergeet) Hoe dan ook, elke keer dat windows is uit geweest moet die driver er opnieuw in... Nog heel soms, en heel sporadisch (ene keer onder veel load en de andere keer stond de pc te idlen...) komen de system crashes nog wel eens terug, de ene keer met blue screen de keer erop heeft hij ook daar geen behoefte aan.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
De blue screens heb ik niet meer zoveel gezien als eerst maar nu moet ik toegeven dat de games die het daartoe dwongen ook niet meer in mijn favorietenlijst staan...
Bij voorbaat dank.