Verbinding heeft gaten in download en upload

Pagina: 1
Acties:

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
Dit is DU Meter, een programmatje om je verbinding te bekijken.

Zoals je ziet zijn er 3 plekken waar de verbinding daalt, zowel upload als download.
Groen is upload, geel is download.
Die witte strepen zijn dus de gaten die vielen in de down- en upload.

Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/358zc3q.jpg

Hoe kan dit? En ligt dit aan mij of ziggo? Is dit vrij normaal?

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Wat voor interface gebruik je ? WLAN of LAN of iets anders ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat ligt er aan, waar vandaan download je ? Usenet moet ook decoderen, en dan kan de snelheid wel eens teruglopen, en gaat na decoderen weer verder.

Maar als jij niets meer meldt, kunnen wij - net als jij - enkel raden.

Ey!! Macarena \o/

• Stark
LAN.

Dit is met uTorrent.
Maar ik heb dit dus ook met direct downloads, dus bijvoorbeeld een download van http://speedtest.bbned.nl/ 1000MB dan zie je die dalingen ook.
Overigens zit hier wel een patroon in, maar ik heb het ook tijden dan zit er een veel korter patroon in dan het screenshot. Soms heb ik die dalingen helemaal niet, nu tijdelijk wel weer.
Dit is een patroon van zo'n daling elke 60seconden, het duurt 3 minuten voordat die DU meter grafiek helemaal verniewd is, gaat dus elke seconde een tikje verder.

Ik bekijk nu mijn DU Meter weer en nu heb ik gewoon constant goeie verbinding, geen gaten erin, nog steeds met uTorrent.
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/9k2idv.jpg

EDIT: Ik zie nu dat de gaten wel weer komen, net zag het ff zo uit als in het nieuwe screenshotje..

[ Voor 68% gewijzigd door Stark op 17-08-2009 00:24 ]

• ndsc
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-06-2025
Heb je geen tweede PC of laptop om dit op te testen? Zo kan je iig zien of het dan aan je verbinding/router/modem ligt of aan je eigen PC.

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ℓℓ👌

Hoe zit het met je CPU gebruik ? Welke chipset e.d. ?

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

• Stark
ndsc schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:33:
Heb je geen tweede PC of laptop om dit op te testen? Zo kan je iig zien of het dan aan je verbinding/router/modem ligt of aan je eigen PC.
Nee, die heb ik niet. Dit is de enige PC thuis, ik gebruik dus ook geen router, modem is direct aangesloten op mijn PC.
sky- schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:33:
Hoe zit het met je CPU gebruik ? Welke chipset e.d. ?
CPU gebruik is 5% of lager op beide cores.
Mijn moederbord is de GA-P35-DS3P en heeft Intel P35 + ICH9R Chipset.
CPU: e6850
Netwerkadapter op het moederbord: Realtek RTL8186/8111

[ Voor 4% gewijzigd door Stark op 17-08-2009 00:45 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 23:54
* is het je netwerkkaart
* is het je switch (als je die hebt)
* misschien is het je modem, die oververhit wordt, zn dhcp lease verliest, teveel threads open heeft ?
* misschien is het een van de routers tussen jouw huis en de plek waarvandaan je downloadt
* misschien is het een van de apparaten van de verzender ?

misschien slaat je viruschecker aan? heeft Du-meter zich wel ingebonden als driver voor je netwerkkaart? Want anders pakt ie niet alle pakketjes.. Sowieso, als je cpu je netwerkkaart bestuurt, dan kan elk willekeurig proces wat de volle prioriteit pakt, je netwerkverkeer platleggen.

uit je verhaal maak ik op, dat het om torrentverkeer gaat. ik denk, dat er ergens op het traject tussen jou en 'het internet' de queues vollopen, Ik gok erop, dat het je modem is, die eea niet kan bijbenen.

• Stark
DrClaw schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 00:51:
* is het je netwerkkaart
* is het je switch (als je die hebt)
* misschien is het je modem, die oververhit wordt, zn dhcp lease verliest, teveel threads open heeft ?
* misschien is het een van de routers tussen jouw huis en de plek waarvandaan je downloadt
* misschien is het een van de apparaten van de verzender ?

misschien slaat je viruschecker aan? heeft Du-meter zich wel ingebonden als driver voor je netwerkkaart? Want anders pakt ie niet alle pakketjes.. Sowieso, als je cpu je netwerkkaart bestuurt, dan kan elk willekeurig proces wat de volle prioriteit pakt, je netwerkverkeer platleggen.

uit je verhaal maak ik op, dat het om torrentverkeer gaat. ik denk, dat er ergens op het traject tussen jou en 'het internet' de queues vollopen, Ik gok erop, dat het je modem is, die eea niet kan bijbenen.
Ik denk niet dat het mijn modem is. Dit is namelijk de nieuwe 50mbit modem van ziggo, en hij gaat nu niet eens op volle snelheid. Switch, hub, router heb ik niet.

Nou ja, het is toch niet echt een groot probleem denk ik, of wel? Ik weet ook niet of dit invloed op lag tijdens online games kan hebben, moet ik nog uitproberen.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

volgens mij heb jij geen complete line drops maar ik heb iets vergelijkbaars gehad bij tweakdsl met mn 24Mbit adsl2 verbinding. het werdt steeds erger en uiteindelijk begaf de lijn het totaal. Tweakdsl en kpn hebben de lijn 2x onderzocht en mij nieuwe modems gestuurd maar niets mocht baten. daarna hebben ze de lijn op 6mbit gelimiteerd en sindsdien is alles stabiel maar wel traag dus.. Zit nu te denken om naar UPC over te stappen.. alleen hoor ik daar weining goeds over..
Voor zover mijn ervaring met het fenomeen "line drops" :X

[ Voor 8% gewijzigd door dadj op 17-08-2009 01:15 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Stark
Nou, dadj ik hoop niet dat het bij mij gebeurd. :S
Maar ik denk niet dat het aan de provider ligt.
Ik ga morgen eens de oude modem nog eens proberen en laat dan wel weer wat weten of het is veranderd.

Als ik mijn CPU veel laat laden dan krijg ik die gaten ook niet, dus ik denk dat de CPU er echt niks mee heeft te maken.

Even een nieuw screenshotje zoals het nu aan de gang is, nu met een veel sneller/korter patroon:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2crjz2b.jpg

Ik weet ook niet of andere ziggo/internet gebruikers dit ook hebben. Want misschien hebben wel veel mensen het maar weten ze het niet omdat ze niet zo'n meter hebben. Je merkt zoiets ook helemaal niet.

EDIT: En alles is opeens weer stabiel.
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/igytjn.jpg

Tsja..ik weet niet wat het veroorzaakt want net toen ik die gaten had deed ik niks anders dan nu.

[ Voor 96% gewijzigd door Stark op 17-08-2009 01:48 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 21:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer voor de gein eens een andere netwerkkabel. Ik zit te neigen richting collisions die her en der optreden, dat kan met een full duplex 100mbit wel eens gebeuren als je een wat mindere kabel hebt. Niks om je zorgen over te maken btw ;)

Wat een andere optie zou kunnen zijn is je virusscanner of je firewall die af en toe even een check doet. Da's ook niks om je zorgen over te maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1