Het komt regematig voor dat ik video moet monteren wat ik aangeleverd krijg als een .avi of .mpeg
Dit monteer ik met Adobe Premiere Pro wat later op een DVD gezet moet worden.
Nou ga ik regelmatig (te vaak eigenlijk) de mist in met de interlacing van video waardoor ik het allemaal weer moet veranderen en opnieuw moet renderen wat te veel tijd kost.
Nou vroeg ik mij af of er een manier is om vooraf te kijken hoe het video geinterlaced is...?, Is er een tooltje voor die dit kan zien of zijn er media players die dit aan kunnen geven...?
Nou ben ik zelden tot nooit bij het inladen aanwezig dus omdat ik daar geen controle over heb vroeg ik mij af waar mensen op moeten letten als ze in gaan laden.
Zijn er bepaalde waardes die jullie aanhouden want in Adobe kan je nogal wat dingen selecteren:
'Flicker removal'
'Field Order'
'Always deinterlace'
'Interlace consecutive frames'
'Frame Blend Speed Changes'
Reverse 'field dominance'
'optimize stills'
En waar ik bang voor ben ik dat bovenstaande instellingen mekaar tegen kunnen werken waardoor je nooit weet waar de fout nou zit.
Iemand een idee...? of tips zodat ik niet steeds de fout in ga...
Alvast bedankt...
Dit monteer ik met Adobe Premiere Pro wat later op een DVD gezet moet worden.
Nou ga ik regelmatig (te vaak eigenlijk) de mist in met de interlacing van video waardoor ik het allemaal weer moet veranderen en opnieuw moet renderen wat te veel tijd kost.
Nou vroeg ik mij af of er een manier is om vooraf te kijken hoe het video geinterlaced is...?, Is er een tooltje voor die dit kan zien of zijn er media players die dit aan kunnen geven...?
Nou ben ik zelden tot nooit bij het inladen aanwezig dus omdat ik daar geen controle over heb vroeg ik mij af waar mensen op moeten letten als ze in gaan laden.
Zijn er bepaalde waardes die jullie aanhouden want in Adobe kan je nogal wat dingen selecteren:
'Flicker removal'
'Field Order'
'Always deinterlace'
'Interlace consecutive frames'
'Frame Blend Speed Changes'
Reverse 'field dominance'
'optimize stills'
En waar ik bang voor ben ik dat bovenstaande instellingen mekaar tegen kunnen werken waardoor je nooit weet waar de fout nou zit.
Iemand een idee...? of tips zodat ik niet steeds de fout in ga...
Alvast bedankt...
[ Voor 21% gewijzigd door crack_en_hack op 16-08-2009 23:06 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!