Toon posts:

[iPhone 3GS] Simlockvrij & Vodafone, tips?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de zoekfunctie meerder malen gebruikt had kwam ik er alsnog niet goed uit. Daarom zal ik proberen mijn vraag goed en duidelijk te formuleren.

Ik krijg morgen mijn nieuwe iphone 3gs 16gb binnen, deze heb ik (volgens de winkel) simlock vrij besteld.
Ik wil met mijn huidige provider (vodafone) hiermee gaan internetten en bellen.

Zijn er nou nog instellingen, of eventuele andere dingen die ik moet weten om mijn iphone op beide fronten goed aan de praat te krijgen?

En zijn er nuttige tips voor mij voor mensen die dit al eens gedaan hebben.
Ik doel hiermee op andere dingen die ik las terwijl ik het forum en internet doorgelopen heb, bijvoorbeeld, hoe weet ik nou goed zeker of de iphone die ik gekocht heb, wel simlock vrij is etc.

Ik hoop dat jullie mij goede en nuttige tips kunnen geven, want het gaat wel om een hoop geld voor een telefoon :)

Mvg Mark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
[google=vodafone iphone instellingen]

Dat kan wel wat vriendelijker, dan alleen een Google linkje neerplempen :/

[ Voor 139% gewijzigd door Hoedje op 17-08-2009 10:53 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:48
@ Alex, wat is dat nou weer voor afgezaagde reactie :S ?

Qua instellingen weet ik zo niet wat je moet hebben, maar ik zou eens gaan kijken bij het vodafone Supersim abbo.
Dit is een abbo van vodafone speciaal voor de iPhone :).

Maar je kan natuurlijk ook altijd standaard abbo/prepaid met het zorgeloos internet BloX ! :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrdekker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-10 16:25
Krijg je geen gezeur met de data bij een standaard abonnement tov. de Iphone supersim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:33:
Nadat ik de zoekfunctie meerder malen gebruikt had kwam ik er alsnog niet goed uit. Daarom zal ik proberen mijn vraag goed en duidelijk te formuleren.

Ik krijg morgen mijn nieuwe iphone 3gs 16gb binnen, deze heb ik (volgens de winkel) simlock vrij besteld.
Ik wil met mijn huidige provider (vodafone) hiermee gaan internetten en bellen.

Zijn er nou nog instellingen, of eventuele andere dingen die ik moet weten om mijn iphone op beide fronten goed aan de praat te krijgen?

En zijn er nuttige tips voor mij voor mensen die dit al eens gedaan hebben.
Ik doel hiermee op andere dingen die ik las terwijl ik het forum en internet doorgelopen heb, bijvoorbeeld, hoe weet ik nou goed zeker of de iphone die ik gekocht heb, wel simlock vrij is etc.

Ik hoop dat jullie mij goede en nuttige tips kunnen geven, want het gaat wel om een hoop geld voor een telefoon :)

Mvg Mark.
Je kan kijken of de winkel wel daadwerkelijk een simlock vrije verkoopt, of een softwarematige unlocked. Anders krijg je problemen als je de firmware upgrade. Maar waarom heb je deze vragen pas nadat je hem koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Oeps foutje, heb linkje even aangepast.
Zoeken op 'vodafone instellingen iphone' levert direct een hit op met een PDF die precies vertelt hoe e.e.a. moet.

Edit: Afgezaagde reactie of niet, dit is geen moeite doen. Dat mag je wel verwachten van iemand die op T.net komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Alex op 17-08-2009 10:53 ]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
@ Alex, ja daarom reageerde ik zo, je had alleen maar een link naar google zelf geplaatst.
Dat is ook beetje lomp, maar naar aanpassen van je URL kan je in je reactie vinden :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Freezerator schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:51:
[...]

Je kan kijken of de winkel wel daadwerkelijk een simlock vrije verkoopt, of een softwarematige unlocked. Anders krijg je problemen als je de firmware upgrade. Maar waarom heb je deze vragen pas nadat je hem koopt?
Nou ik vind dit vooral belangrijk, of het nou een simlock vrije is of een sofware matige unlocked, ik bedoel hoe signaleer ik 1 van deze 2.

Maar het klopt dat ik dit pas laat begin te vragen, maar wist niet dat het zoveel om handen had dan een normale telefoon, maar goed ik moet er dus opletten of hij dus goed is geunlocked en bedankt voor die instellingen!.

ik denk dat ik het beste in de winkel goed na moet vragen of hij dus simlock vrij is + softwarematig geunlocked.

Mocht het 2e nou niet gelukt zijn door de winkel, is er dan nog een manier om dit zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alex schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:52:
Oeps foutje, heb linkje even aangepast.
Zoeken op 'vodafone instellingen iphone' levert direct een hit op met een PDF die precies vertelt hoe e.e.a. moet.

Edit: Afgezaagde reactie of niet, dit is geen moeite doen. Dat mag je wel verwachten van iemand die op T.net komt.
Klopt, maar omdat het iets is waar ik een beetje onzeker over ben en toch wel om een hoop geld gaat, wilde ik graag wat inside information van mensen die er ervaringen mee hadden,

maar goed ik heb gedaan wat je zei en de webpagina nagekeken, alleen hierbij staat bovenaan in het scherm:
voor de vodafone supersim, ik denk niet dat ik deze heb, tot nu toe heb ik een normaal vodafone abonnement en ik ga daar zorgeloos internet bij nemen voor 10 euro per maand ofzo is dat dacht ik.

is noodzakelijk om deze supersim te nemen zonder mijn huidige abonnement te cancellen, want dit is natuurlijk niet mogelijk.

Ben benieuwd naar jullie reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:40

Bosmonster

*zucht*

Ik heb een import iPhone 3GS met Vodafone. Instellen was geen enkel probleem als je gewoon de guides op internet volgt.

Heb gewoon mn bestaande 22,50 abo met onbeperkt internet blox gebruikt, wat natuurlijk prima werkt (waarom zou dat niet werken?).

Settings zijn overigens:

Cellular:
APN: live.vodafone.com
Username: vodafone
Password: vodafone

MMS:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: -leeg-
MMS Max Message Size: 300000
MMS UA Prof URL: -leeg-

Als je de telefoon activeert via iTunes en dan direct een iTunes account aanmaakt dan synct ie dat overigens ook allemaal automatisch en hoef je voor de rest niets in te stellen (hoefde ik iig niet).

[ Voor 52% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Als je hiervoor geen iPhone had dan heb je geen Vodafone SuperSim Only, want dat abonnement is alleen in combinatie met een iPhone ;)

Je hóeft die niet te nemen, maar het is wel een goed aanbod, €13,50 per maand voor 200 belminuten inclusief internet en sms-verdubbelaar. Voor een los abonnement met 200 belminuten betaal je al bijna hetzelfde (€10 per maand geloof ik) en dan moet je er nog internet bijnemen. Alleen zit je aan SuperSim Only wel gelijk 2 jaar vast.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

Je stopt sim er in en kijkt dat de foon doet..je merkt snel genoeg of hij je Vodafone sim pakt ja of nee.

Pakt ie hem gewoon dan is ie dus somlockvrij ;). Dan zou ik een internet blox erbij nemen a ik meen € 9,50.

Pakt de foon de sim niet dan is hij dus gelocked...dan zul je hem moeten unlocken. Hoe dat moet weet ik niet ;). Dit forum => http://www.iphoneclub.nl/forum bevat ook veeeel info.

@TopicStarter: hoe lang loopt je huidige abo nog door?

[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 17-08-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in Januari kan ik mijn abbo weer verlengen, dwz 3 maanden later dan janu loopt mijn abbo dus af,

@ vos:

Ik begrijp dat als ik mijn sim erin stop en hij pakt em niet dat ie dan niet simlock vrij is, maar zijn er geen andere dingen die eventueel ook gelocked kunnen zijn zoals problemen met firmware upgrade's ofzo? :)

ik ben hier niet zo mega in thuis, maar als ik het dus goed begrijp, = sim kaart erin en het gaat allemaal top, dan hoef ik me eigen dus nergens meer druk over te maken wat betreft het simlock vrij zijn van mij telefoon, dit wat betreft bellen + internet of upgrade's etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

Als hij simlockvrij is dan heb je geen problemen met updates e.d. Dan werkt alles als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Mits hij dus hardwarematig geünlocked is ja, als het softwarematig is gebeurd dan moet je bij elke firmware upgrade 'm weer unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Mute schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:55:
Mits hij dus hardwarematig geünlocked is ja, als het softwarematig is gebeurd dan moet je bij elke firmware upgrade 'm weer unlocken.
Neen, een 'hardware' unlock is geen echte unlock maar een manier om de telefoon gewoon te foppen met een extra stukje hardware. Zowel de echte simunlock als de semilegale manier (afhankelijk van waar je bent) is softwaregebaseerd.

Either way, http://www.cyberhq.nl/200...-nl-carrier-settings.html voor instellingen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah ok, dat zou kunnen, ik ben niet volledig op de hoogte van iPhones, maar ik had begrepen dat er iPhones zijn die écht unlocked zijn (en dus gewoon aan winkels zonder lock geleverd worden), maar ook iPhones die door bijvoorbeeld een winkel zelf simlockvrij gemaakt zijn en dan heb je dus kans dat de lock er weer op zit als je update.

Maar dat is alleen maar wat ik heb gelezen, kan natuurlijk fout zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mute schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:01:
Ah ok, dat zou kunnen, ik ben niet volledig op de hoogte van iPhones, maar ik had begrepen dat er iPhones zijn die écht unlocked zijn (en dus gewoon aan winkels zonder lock geleverd worden), maar ook iPhones die door bijvoorbeeld een winkel zelf simlockvrij gemaakt zijn en dan heb je dus kans dat de lock er weer op zit als je update.
Dat klopt ook, maar het verschil is puur software. Alleen is bij de officiele methode er een bepaalde set keys aanwezig in de firmware ergens (die niet overschreven wordt bij een update), en is bij de niet-zo-officiele-methode de software aangepast om die keys niet te checken.

Op het moment dat ze erachter komen hoe ze die keys uit moeten rekenen (gaat voorlopig niet gebeuren, dat zit vrij goed in elkaar) is er zover mij bekend geen verschil meer tussen officieel en onofficieel. Hoogstens dat iTunes nog wat uit kan halen adhv de IMEI en een centrale database.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:58:
[...]

Neen, een 'hardware' unlock is geen echte unlock maar een manier om de telefoon gewoon te foppen met een extra stukje hardware. Zowel de echte simunlock als de semilegale manier (afhankelijk van waar je bent) is softwaregebaseerd.
Je weet best wat ie bedoelt. Dat de telefoon gewoon factory unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bosmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:05:
[...]

Je weet best wat ie bedoelt. Dat de telefoon gewoon factory unlocked is.
Natuurlijk weet ik dat. Maar mag ik 'm daarom niet uitleggen dat wat 'ie zegt fout is?

'Ja, je moet eerst de bloemkool in het stopcontact steken anders doet 'ie het niet' is ook opeens toelaatbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
conclusie = sim kaart erin en hij doet het, dan moet het normaliter als een zonnetje lopen? :)

Ik ga morgen mijn iphone ophalen aangezien de winkel vandaag gesloten is :(
Mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het wel, erg bedankt voor de links + instellingen + de moeite van jullie.

Gaat waarschijnlijk wel goed komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:24:
conclusie = sim kaart erin en hij doet het, dan moet het normaliter als een zonnetje lopen? :)

Ik ga morgen mijn iphone ophalen aangezien de winkel vandaag gesloten is :(
Mocht ik nog vragen hebben dan horen jullie het wel, erg bedankt voor de links + instellingen + de moeite van jullie.

Gaat waarschijnlijk wel goed komen!
Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 12:06:
[...]

Natuurlijk weet ik dat. Maar mag ik 'm daarom niet uitleggen dat wat 'ie zegt fout is?

'Ja, je moet eerst de bloemkool in het stopcontact steken anders doet 'ie het niet' is ook opeens toelaatbaar?
Mwah het is maar net wat je als 'hardwarematig unlocked' beschouwt. Ik vind dat ook gewoon factory unlock in vergelijking met de softwarematige unlock (jailbreak+). Er zijn geen officiele termen voor voor zover ik weet, slechts interpretatie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bosmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:43:
[...]

Mwah het is maar net wat je als 'hardwarematig unlocked' beschouwt. Ik vind dat ook gewoon factory unlock in vergelijking met de softwarematige unlock (jailbreak+). Er zijn geen officiele termen voor voor zover ik weet, slechts interpretatie ;)
En daar heb je het dus simpelweg mis. Een hardware unlock is het modificeren van de hardware om de telefoon andere SIMs te laten accepteren. In de eerste instantie ging dat met solderen en moeilijk doen, later is er een SIM-sleeve truukje uitgevonden. De telefoonsoftware is niet geunlocked maar wordt om de tuin geleid.

Een softwareunlock is puur in software, en kan op twee manieren: de software aanpassen (dat is wat de onofficiele unlock doet) en een officiele unlock doen met de juiste gegenereerde keys, wat gedaan wordt door iTunes bij een officiele unlock. Die keys zijn helaas cryptografisch vrij sterk dus zijn niet zomaar te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 13:54:
[...]

En daar heb je het dus simpelweg mis. Een hardware unlock is het modificeren van de hardware om de telefoon andere SIMs te laten accepteren. In de eerste instantie ging dat met solderen en moeilijk doen, later is er een SIM-sleeve truukje uitgevonden. De telefoonsoftware is niet geunlocked maar wordt om de tuin geleid.

Een softwareunlock is puur in software, en kan op twee manieren: de software aanpassen (dat is wat de onofficiele unlock doet) en een officiele unlock doen met de juiste gegenereerde keys, wat gedaan wordt door iTunes bij een officiele unlock. Die keys zijn helaas cryptografisch vrij sterk dus zijn niet zomaar te genereren.
Ik snap dat 'in de scene' dat misschien de interpretatie is. Maar in het nederlands hebben we een vertalings-verschil in het woordje 'unlocked'. Het kan dus zowel gezien worden als hardwarematig unlocked of hardwarematig "niet gelocked" zijn (m.a.w. factory unlocked).

Oftewel, je kunt elke keer dit verhaal ophangen, maar voor 9/10 mensen betekent hardwarematig unlocked gewoon dat ie geen simlock heeft standaard. Zeker doordat telefoons nu 'softwarematig unlocked' verkocht worden en de logische tegenhanger in de volksmond dan natuurlijk gewoon hardwarematig unlocked is.

Snappez-vous?

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Nee. Wat je zegt is fout, en daar blijft het toch echt bij.

Gedrag zoals jij dat vertoont is de reden dat dit soort dingen zo vaak fout gaan. Gewoon maar toestaan dat mensen alles bij verkeerde namen noemen. Ik ga jou voortaan Weilandmonster noemen. Komt op het zelfde neer, toch?

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2009 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:39:
[...]

Nee. Wat je zegt is fout, en daar blijft het toch echt bij.

Gedrag zoals jij dat vertoont is de reden dat dit soort dingen zo vaak fout gaan. Gewoon maar toestaan dat mensen alles bij verkeerde namen noemen. Ik ga jou voortaan Weilandmonster noemen. Komt op het zelfde neer, toch?
Nou dan laten we het daar inderdaad maar bij, denk niet dat je gaat begrijpen wat ik bedoel.

Nu maar weer over Vodafone hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Weilandmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:06:
[...]

Nou dan laten we het daar inderdaad maar bij, denk niet dat je gaat begrijpen wat ik bedoel.
Ik begrijp prima wat je bedoelt. Ik ben het er alleen pertinent mee oneens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, laat ik me maar even mengen,

het gaat er eigenlijk om dat een ''noob'' als ik snap wat ik moet doen op het moment dat het er op aan komt, belangrijk voor mij is dus: SIM KAART erin, en als iphone zegt welkom :) etc etc.. dan is het toppie.

zo niet dan heeft hij dus iets nodig waardoor hij voor mij wel gaat functioneren,

@ sanderps3

Ik durft nu even niet 100% zeker meer te zeggen wat ik er voor ga betalen, dit kan ik je morgen melden.
morgen ochtend half 9 ga ik de telefoon ophalen en dan kan ik vertellen hoe het gelopen is + de kosten van dit alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:17:
[...]

Ik begrijp prima wat je bedoelt. Ik ben het er alleen pertinent mee oneens.
Aan je reacties te zien begrijp je niet wat ik bedoel :) Ik beschrijf namelijk alleen maar de situatie zoals die nu realiteit is bij de massa in tegenstelling tot jouw perfecte visie van een kleine elite. En de reden waarom die situatie nu zo is.

Dan kun je blijven gillen dat je het daar 'pertinent mee oneens' bent etc, maar dat is dus helemaal niet waar ik op doel.

Stukje discussietechniek, kunnen praten over iets zonder je mening erbij te betrekken. Blijven zeggen dat je het er mee oneens bent maakt dat erg lastig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:52:
Ok, laat ik me maar even mengen,

het gaat er eigenlijk om dat een ''noob'' als ik snap wat ik moet doen op het moment dat het er op aan komt, belangrijk voor mij is dus: SIM KAART erin, en als iphone zegt welkom :) etc etc.. dan is het toppie.
Nou, niet persee dus. Omdat er twee mogelijke manieren zijn voor een software unlock, en je zo 1-2-3 het verschil daartussen niet kunt zien als 'ie al geactiveerd is, is dat lastig. Wat wel een redelijk goede manier is, is om te kijken of er een 'Cydia' app op staat. Zo niet is de kans dat het een jailbroken toestel betreft klein (doch aanwezig), en dat is nodig voor een onofficiele unlock. Zo wel is het toestel al jailbroken en dan mag je er van uitgaan dat 't niet officieel is.

Als 'ie nog niet geactiveerd is maar wel je SIM accepteert terwijl je 'm bij iTunes activeert is alles prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

CyBeR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:00:
[...]

Nou, niet persee dus. Omdat er twee mogelijke manieren zijn voor een software unlock, en je zo 1-2-3 het verschil daartussen niet kunt zien als 'ie al geactiveerd is, is dat lastig. Wat wel een redelijk goede manier is, is om te kijken of er een 'Cydia' app op staat. Zo niet is de kans dat het een jailbroken toestel betreft klein (doch aanwezig), en dat is nodig voor een onofficiele unlock. Zo wel is het toestel al jailbroken en dan mag je er van uitgaan dat 't niet officieel is.

Als 'ie nog niet geactiveerd is maar wel je SIM accepteert terwijl je 'm bij iTunes activeert is alles prachtig.
Je kunt Cydia niet verwijderen na het unlocken?

Overigens kun je ook eenvoudig naar de verpakking kijken. Zit er een Belgische of Italiaanse sticker onder op de doos, dan istie factory simlockvrij. Zit er bijvoorbeeld een Engelse sticker onder, dan istie softwarematig unlocked.

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 17-08-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
haha sorry hoor, maar al jullie dingen zijn voor mij natuurlijk een beetje onduidelijk, maar dat zal wel aan mij liggen, vooralsnog morgen ga ik er achter komen hoe het zit.

Ik bedoel, als het ding nou een engelse sticker heeft of een belgie sticker.
of miss wel een nederlandse sticker etc.

ik bedoel dat gaat het voor mij niet makkelijker / moeilijker maken :)
ik zal er morgen wel achter komen hoe alles in zijn werk gaat, ik licht jullie in als ik meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Bosmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:03:
[...]

Je kunt Cydia niet verwijderen na het unlocken?
Tuurlijk wel. Kost je alleen wat moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Bosmonster schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:28:
Ik heb een import iPhone 3GS met Vodafone. Instellen was geen enkel probleem als je gewoon de guides op internet volgt.

Heb gewoon mn bestaande 22,50 abo met onbeperkt internet blox gebruikt, wat natuurlijk prima werkt (waarom zou dat niet werken?).

Settings zijn overigens:

Cellular:

MMS:
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS Proxy: -leeg-
MMS Max Message Size: 300000
MMS UA Prof URL: -leeg-

Als je de telefoon activeert via iTunes en dan direct een iTunes account aanmaakt dan synct ie dat overigens ook allemaal automatisch en hoef je voor de rest niets in te stellen (hoefde ik iig niet).
Maar wat nou als je een Vodafone Ondernemersbundel gebruikt? Dit werkt niet geheel feilloos heb ik zojuist bevonden. Ik had eerst mijn andere Vodafone privesim gebruikt, met de bovenstaande instellingen. Nu heb ik tijdelijk mijn zakelijke sim erin gezet en krijg steeds foutmeldingen bij het gebruik van internet/mail en de vele applicaties.

De APN is in dit geval: office.vodafone.nl

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:32

BCC

Je zou natuurlijk ook gewoon even vodafone kunnen bellen?!

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Misschien moet het toch werken zo. Heb Vodafone gebeld en zij kampen nu met storingen op het datanetwerk, dus ik probeer het morgen wel weer.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
En ? :)
Heb je hem ?
Wat zijn je ervaringen ?
en hoeveel ben je kwijt :) ?

gewoon nee.

Pagina: 1