Ik heb thuis een Ubuntu servertje in de meterkast staan; apache, samba, etc. draait er naar volle tevredenheid op. Ook gebruik ik het dingetje om bestanden te delen met vrienden e.d. Nu mijn vraag: vrienden downloaden grote files altijd rechtstreeks vanaf een apache open directory. Echter als zij bestanden naar mij willen sturen, dan is dit altijd lastig. Ik ben dus op zoek naar een manier zodat externe mensen (echte leken) grote bestanden naar mijn server kunnen sturen. Nu kun je dit doen met de volgende middelen:
- FTP server
- Secure FTP (SSH)
Het klinkt stom, maar dit is te moeilijk voor deze mensen. Dus ik ben op zoek naar een nog simpelere manier om files te sharen. Het liefst iets van een applet ofzo in een website zodat het allemaal erg eenvoudig gaat. Iets wat lijkt op die foto software van de Hema enzo
. Iemand enig idee? Ik heb al gezocht, maar ik kan alleen maar dure java applets vinden, geen enkele open source!
- FTP server
- Secure FTP (SSH)
Het klinkt stom, maar dit is te moeilijk voor deze mensen. Dus ik ben op zoek naar een nog simpelere manier om files te sharen. Het liefst iets van een applet ofzo in een website zodat het allemaal erg eenvoudig gaat. Iets wat lijkt op die foto software van de Hema enzo