[Afstandsbediening] reparatie of codes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 19:52
tsja, heb ik weer.

Koop een autoradio (Sevic SBL0103MP4) en na 3 jaar in de kast gelegen te hebben kom ik erachter dat de afstandsbediening stuk is (batterij gewisseld, werkt ook niet) Nu zit er 1 functie op de afstandsbediening die ik nodig heb/wil gebruiken anders doet een sd kaart het niet.

Ik kan genoeg info vinden over de chip in de afstandsbediening (SC6622) maar heb geen scoop om iets te onderzoeken. Iemand met een zelfde (Sevic) afstandsbediening die de codes kan inlezen voor mij? Dan programmeer ik hem wel in een universal remote control.

Of iemand die een slim idee heeft over de reparatie van dat ding. Meer dan batterij, zooitje weerstanden kristal IC en infra rood led zit er tenslotte niet in. Wellicht een software scoop ofzo?

Linkje naar SC6622 chip hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:18
Geeft de batterij nog goed contact en/of is de vorige batterij uitgelopen? Zonee en zoja zou je kunnen proberen een voeding op de juiste pinnetjes aan te sluiten om'm aan de praat te krijgen en zo de codes in te lezen in een andere afstandsbediening...

Als je kunt zien wat aan pinnen C1-C8 van die chip hangt en je weet welke versie van die chip je hebt (SC6622-1 of SC6622-2 en welke van de 4 mogelijke ROMs) kun je natuurlijk zelf op basis van de datasheet de codes opstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
Zat ik ook aan het denken.

Ik heb de SC 6622 en welke van de vier roms ik heb is ook niet zo moeilijk. 's ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
Is het wel degelijk de AB? (heb je die al los getest voordat je m als defect verklaard?)

kan natuurlijk ook de ontvanger/radio zijn ;)

Ouderwetse methode: voor een AM-radio houden, je hoort enigszins de pulsen van je IR signaal
Nieuwerwetse methode: voor een camera houden van je telefoon ofzo
Mooiste methode: scoop enzo

[ Voor 41% gewijzigd door DJSmiley op 18-08-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ierlandfan
de truuk met de camera is ideaal voor elke AB.
En nee, hij deed helemaal niets noppes nada.
Ik ga nog de aansluiting voor zichtbare led proberen. Het IC krijgt wel genoeg power (doorgemeten)

Ik zit te denken aan meten met scoop (maar die heb ik niet) Ik dacht aan een software matige scoop.
Iemand ervaring daarmee?