Sinds enkele dagen krijg ik een raar fenomeen voor m'n kiezen:
Bij het booten (Win XP SP3) wil de nic niet 'opstarten'. Prik ik hem dan om naar een andere poort in de wandcontactdoos of via een rechtstreekse kabel aan de router, gaat het lampje branden en kan de 'oude' kabel het verhaal weer overnemen.
Situatie:
router Linksys WRT610N (in meterkast)
aansluiting op patchpaneel (in meterkast)
Cat5e bekabeling naar Wandcontactdozen (wcd)
Cat 5e patchkabel (50 cm)
Nic: Asus NX1101
Ik heb al verschillende permutaties van aansluitingen en kabels geprobeerd, maar daar lijkt het niet in te zitten. Kabels van wcd naar patchkast doorgemeten en alles krijgt goed. Telekens bij boot-up moet ik dat kreng aan schop geven via een alternatieve bekabeling....
Iemand nog een idee waar het in kan zitten?
Bij het booten (Win XP SP3) wil de nic niet 'opstarten'. Prik ik hem dan om naar een andere poort in de wandcontactdoos of via een rechtstreekse kabel aan de router, gaat het lampje branden en kan de 'oude' kabel het verhaal weer overnemen.
Situatie:
router Linksys WRT610N (in meterkast)
aansluiting op patchpaneel (in meterkast)
Cat5e bekabeling naar Wandcontactdozen (wcd)
Cat 5e patchkabel (50 cm)
Nic: Asus NX1101
Ik heb al verschillende permutaties van aansluitingen en kabels geprobeerd, maar daar lijkt het niet in te zitten. Kabels van wcd naar patchkast doorgemeten en alles krijgt goed. Telekens bij boot-up moet ik dat kreng aan schop geven via een alternatieve bekabeling....
Iemand nog een idee waar het in kan zitten?