Asus nic doet niks bij boot

Pagina: 1
Acties:

• Kreukeltje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-01 16:34
Sinds enkele dagen krijg ik een raar fenomeen voor m'n kiezen:

Bij het booten (Win XP SP3) wil de nic niet 'opstarten'. Prik ik hem dan om naar een andere poort in de wandcontactdoos of via een rechtstreekse kabel aan de router, gaat het lampje branden en kan de 'oude' kabel het verhaal weer overnemen.

Situatie:
router Linksys WRT610N (in meterkast)
aansluiting op patchpaneel (in meterkast)
Cat5e bekabeling naar Wandcontactdozen (wcd)
Cat 5e patchkabel (50 cm)
Nic: Asus NX1101

Ik heb al verschillende permutaties van aansluitingen en kabels geprobeerd, maar daar lijkt het niet in te zitten. Kabels van wcd naar patchkast doorgemeten en alles krijgt goed. Telekens bij boot-up moet ik dat kreng aan schop geven via een alternatieve bekabeling....
Iemand nog een idee waar het in kan zitten?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat gebeurt er als je boot met de alternative bekabeling? Werkt je internet dan wel meteen? En wat gebeurt er als je ipv de kabels te wisselen even de NIC in windows disabled en daarna weer enabled? Lost dit het probleem ook op?

• Kreukeltje
Booten met andere kabels levert hetzelfde gedrag op: geen netwerk. Effe omprikken, en hij doet het weer.
Disable/enable heb ik nog niet geprobeerd. Ga ik proberen.....(morgen ochtend, want ik ben die bak nu wel even zat).

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-03 10:49
Juiste driver geinstalleerd?Miscchien is je driver van je nic beschadigt.anders een ander nic proberen,kan best zijn dat ie overleden is

• Kreukeltje
@vincedd: met de nic lijkt weinig aan de hand. Indien overleden, zou omprikken ook niet kunnen werken, terwijl dat gewoon goed gaat.

Wat testwerk met enable/disable levert onduidelijke resultaten op: soms komt er wel een network adress, soms ook weer niet.

Als ik alle apparatuur uit/aan zet: aanzetten in de volgorde PC, router, kabelmodem floept alles keurig aan en werkt het ook.
Vooralsnog doet het zakje het weer maar ik ben er niet gerust op. De oorzaak is nog niet boven water.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als met verschillende kabels hetzelfde probleem er is dan ligt het dus niet aan de bekabeling. Dan blijft nog over de over de aansluiting op het patchpaneel / router of de NIC zelf.

Je kunt eens proberen wat er gebeurt wanneer je de pc eens aansluit op een andere WCD. En ook wat er gebeurt indien je een andere pc aansluit op de WCD waar nu de probleem pc zit. Blijkt het probleem echt bij de specifieke pc te liggen dan is je nic waarschijnlijk gewoon vaag aan het doen en zou je kunnen overwegen een andere nic erin te zetten.
Pagina: 1