Beste medetweakers,
Ik heb een probleem met of de drivers of de videokaart.
Het betreft het volgende:
Als ik drivers installeer van ATI, die een versienummer hoger hebben dan 9.3, dan wil de game Battlefield 2 niet meer opstarten. De game bevriest dan enkele seconden na het opstarten om vervolgens terug te keren naar de desktop.
Dan zou je zeggen, neem dan gewoon 9.3, probleem opgelost!
Maar dat is niet wenselijk, omdat de driver 9.3 vrij vaak last heeft van "display-corruption", welke ik in de nieuwere drivers 9.6, 9.7 en 9.8 nog niet heb kunnen waarnemen.
Met displaycorruption bedoel ik dat het beeld voor 1 seconde verdwijnt en vervolgens weer terugkeert.
Dit gebeurt vooral onder internetbrowsers zoals firefox en internetexplorer als ik hele witte of lichte webpagina's bezoek, maar het gebeurt ook soms bij het menu van sommige games.
Maar nooit ingame.
Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd onder de driverversie 9.7 en 9.8, namelijk:
Battlefield 2 opnieuw installeren - geen succes
de ATI-drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd - geen succes
Missende .ddl bestanden van directX 9.0c gedownload - geen succes
Ik heb op google en hier op GoT gezocht naar oplossingen, maar helaas heb ik niets gevonden wat het probleem oplost.
Ook handig om te weten:
Hardware (relevant):
Intel Q9550
Gigabyte x48-Ds4
2x Club3D Ati Radeon 4850 (draait in crossfire)
Enermax 500 watt voeding
Samsung SyncMaster 2443BW
Is er misschien iemand die een oplossing weet voor mijn probleem/problemen?
want ik kom er niet uit
Roland
Ik heb een probleem met of de drivers of de videokaart.
Het betreft het volgende:
Als ik drivers installeer van ATI, die een versienummer hoger hebben dan 9.3, dan wil de game Battlefield 2 niet meer opstarten. De game bevriest dan enkele seconden na het opstarten om vervolgens terug te keren naar de desktop.
Dan zou je zeggen, neem dan gewoon 9.3, probleem opgelost!
Maar dat is niet wenselijk, omdat de driver 9.3 vrij vaak last heeft van "display-corruption", welke ik in de nieuwere drivers 9.6, 9.7 en 9.8 nog niet heb kunnen waarnemen.
Met displaycorruption bedoel ik dat het beeld voor 1 seconde verdwijnt en vervolgens weer terugkeert.
Dit gebeurt vooral onder internetbrowsers zoals firefox en internetexplorer als ik hele witte of lichte webpagina's bezoek, maar het gebeurt ook soms bij het menu van sommige games.
Maar nooit ingame.
Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd onder de driverversie 9.7 en 9.8, namelijk:
Battlefield 2 opnieuw installeren - geen succes
de ATI-drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd - geen succes
Missende .ddl bestanden van directX 9.0c gedownload - geen succes
Ik heb op google en hier op GoT gezocht naar oplossingen, maar helaas heb ik niets gevonden wat het probleem oplost.
Ook handig om te weten:
Hardware (relevant):
Intel Q9550
Gigabyte x48-Ds4
2x Club3D Ati Radeon 4850 (draait in crossfire)
Enermax 500 watt voeding
Samsung SyncMaster 2443BW
Is er misschien iemand die een oplossing weet voor mijn probleem/problemen?
want ik kom er niet uit
Roland