Toon posts:

[Ati Radeon 4850] Driver- of videokaartproblemen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met of de drivers of de videokaart.
Het betreft het volgende:

Als ik drivers installeer van ATI, die een versienummer hoger hebben dan 9.3, dan wil de game Battlefield 2 niet meer opstarten. De game bevriest dan enkele seconden na het opstarten om vervolgens terug te keren naar de desktop.

Dan zou je zeggen, neem dan gewoon 9.3, probleem opgelost!
Maar dat is niet wenselijk, omdat de driver 9.3 vrij vaak last heeft van "display-corruption", welke ik in de nieuwere drivers 9.6, 9.7 en 9.8 nog niet heb kunnen waarnemen.

Met displaycorruption bedoel ik dat het beeld voor 1 seconde verdwijnt en vervolgens weer terugkeert.
Dit gebeurt vooral onder internetbrowsers zoals firefox en internetexplorer als ik hele witte of lichte webpagina's bezoek, maar het gebeurt ook soms bij het menu van sommige games.
Maar nooit ingame.

Nu heb ik een aantal dingen geprobeerd onder de driverversie 9.7 en 9.8, namelijk:

Battlefield 2 opnieuw installeren - geen succes
de ATI-drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd - geen succes
Missende .ddl bestanden van directX 9.0c gedownload - geen succes

Ik heb op google en hier op GoT gezocht naar oplossingen, maar helaas heb ik niets gevonden wat het probleem oplost.

Ook handig om te weten:

Hardware (relevant):
Intel Q9550
Gigabyte x48-Ds4
2x Club3D Ati Radeon 4850 (draait in crossfire)
Enermax 500 watt voeding
Samsung SyncMaster 2443BW

Is er misschien iemand die een oplossing weet voor mijn probleem/problemen?
want ik kom er niet uit 8)7

Roland

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

voer battlefield 2 uit als administrator en onder XP 32bit?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02-2025

neliz

GIGABYTE Man

is het alleen battlefield 2?

Battlefield 2heeft namelijk een zeer nare bug die dit soort problemen geeft na een driver update. je moet je bf2 cache in je users settings weghalen. dit is namelijk het gedeelte dat aangeeft dat je "video shaders worden geupdate" bij het laden. zoek gewoon even op battlefield 2 crashes while loading or video settings.

Edit:

Hier is de oplossing:
Clearing Shader Optimizations: When you change the graphical settings or install a new patch, BF2 attempts to optimize the shaders used in the game for the best performance on your particular hardware. These optimized files are stored in your \Documents and Settings[username]\My Documents\Battlefield 2\mods\bf2\cache\ directory. If you've changed your settings several times, I recommend you finalize your changes, close BF2, go to the above directory and delete everything under the \cache\ directory. The next time you start the game and play single or multiplayer, your shaders will be optimized again. Close BF2 one more time, defragment your hard drive, and now things should be much smoother and load much faster the next time you go to play BF2.
moeilijker oplossing is de Battlefield 2 directory on je user account (c:\users of c:\documents and settings) weg te gooien.

Dus, volgende keer.. BLAME EA (in plaats van ATI)

Als je eerst had gegoogled op "Battlefield 2 crashes when loading map" hadden de eerste twee hits je dit ook kunnen vertellen.

[ Voor 64% gewijzigd door neliz op 16-08-2009 20:51 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Verwijderd

Topicstarter
Xenomorphh schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:14:
voer battlefield 2 uit als administrator en onder XP 32bit?
BF2 wordt standaard uitgevoerd als administrator, omdat anders problemen met punkbuster ontstaan
uitvoeren als XP 32 bit werkt niet helaas.
neliz schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:40:
is het alleen battlefield 2?

Battlefield 2heeft namelijk een zeer nare bug die dit soort problemen geeft na een driver update. je moet je bf2 cache in je users settings weghalen. dit is namelijk het gedeelte dat aangeeft dat je "video shaders worden geupdate" bij het laden. zoek gewoon even op battlefield 2 crashes while loading or video settings.

Edit:

Hier is de oplossing:

[...]

moeilijker oplossing is de Battlefield 2 directory on je user account (c:\users of c:\documents and settings) weg te gooien.

Dus, volgende keer.. BLAME EA (in plaats van ATI)

Als je eerst had gegoogled op "Battlefield 2 crashes when loading map" hadden de eerste twee hits je dit ook kunnen vertellen.
het is alleen battlefield 2; ARMA II en CoD4 enzo werken gewoon
ik zal kijken of je oplossing werkt... bedankt voor de moeite

Maar "Battlefield 2 crashes when loading map", heb ik inderdaad niet gezocht omdat ik dacht dat dit alleen met een ingame issue te maken had.