Zoals de TT al zegt is mijn 3e PSU dood gegaan in 3 jaar tijd.
1e was een Antec, geen idee welke.
2e was een Antec Phantom 500
3e was een Tagan TG500-U35
Ik ben van plan een 4e PSU te kopen maar ik kan de oorzaak van het falen niet vinden en dat lijkt me toch wel fijn om te weten voor ik die 4e ook sloop.
Specs:
Asus P5B deluxe mobo
E6700 core duo, (stock speed)
2x 2GB Corsair XMS2-6400 mem (stock)
Geminii 2 CPU cooler met daarop 2x120mmfans
Ati 4870 op stock
(Nvidia 7800gtx zat er in toen PSU 1 en 2 dood gingen)
3x 320GB harddisks op sata
DVD spelertje
X-fi gamer soundcard.
CoolerMaster Stacker met daarin 4x120mm en 2x80mm fans.
Alles zit aangesloten op een netjes geaard stopcontact, de stekdoos die ik gebruik heeft overspanningsbeveiliging. Enige wat er ook nog op zit is de TV. Wasmachine en zo zit op een andere groep.
Het enige wat ik kan bedenken is:
- zou het kunnen zijn dat ik teveel fans in de kast heb?
- de psu zit onderin de case, de fan van de PSU zuigt dus het stof van de grond aan, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Ik hou mijn computer netjes en schoon, ik stofzuig hem regelmatig en dan hou ik de fans stil zodat ze niet met 3000rpm gaan draaien als ik ze stofzuig...
De PSU's zagen er allemaal nog schoon uit, zeker de Phantom die passief gekoeld was.
Airflow in de case is goed, de fans draaien allemaal op 800rpm maar achteraan de case voel je echt wel een sterke wind.
Aozla gezegd overclock ik niks en alles temps zitten op mooie waardes, cpu komt niet boven de 50, GPU niet boven de 80 etc etc.
Het is me echt een raadsel hoe ik er 3 heb kunnen ploffen en ik denk dat ik er bij mijn vorige computer (totaal andere bak) ook al een gesloopt heb.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
1e was een Antec, geen idee welke.
2e was een Antec Phantom 500
3e was een Tagan TG500-U35
Ik ben van plan een 4e PSU te kopen maar ik kan de oorzaak van het falen niet vinden en dat lijkt me toch wel fijn om te weten voor ik die 4e ook sloop.
Specs:
Asus P5B deluxe mobo
E6700 core duo, (stock speed)
2x 2GB Corsair XMS2-6400 mem (stock)
Geminii 2 CPU cooler met daarop 2x120mmfans
Ati 4870 op stock
(Nvidia 7800gtx zat er in toen PSU 1 en 2 dood gingen)
3x 320GB harddisks op sata
DVD spelertje
X-fi gamer soundcard.
CoolerMaster Stacker met daarin 4x120mm en 2x80mm fans.
Alles zit aangesloten op een netjes geaard stopcontact, de stekdoos die ik gebruik heeft overspanningsbeveiliging. Enige wat er ook nog op zit is de TV. Wasmachine en zo zit op een andere groep.
Het enige wat ik kan bedenken is:
- zou het kunnen zijn dat ik teveel fans in de kast heb?
- de psu zit onderin de case, de fan van de PSU zuigt dus het stof van de grond aan, zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Ik hou mijn computer netjes en schoon, ik stofzuig hem regelmatig en dan hou ik de fans stil zodat ze niet met 3000rpm gaan draaien als ik ze stofzuig...
De PSU's zagen er allemaal nog schoon uit, zeker de Phantom die passief gekoeld was.
Airflow in de case is goed, de fans draaien allemaal op 800rpm maar achteraan de case voel je echt wel een sterke wind.
Aozla gezegd overclock ik niks en alles temps zitten op mooie waardes, cpu komt niet boven de 50, GPU niet boven de 80 etc etc.
Het is me echt een raadsel hoe ik er 3 heb kunnen ploffen en ik denk dat ik er bij mijn vorige computer (totaal andere bak) ook al een gesloopt heb.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?