Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[vista] alles installeert in silent mode laatste tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik zit met een heel raar probleem. Alles wat ik installeer wordt tegenwoordig geinstalleerd zonder dat ik invloed heb op de installatie.
Als ik in de autorun install doe, bij een game of applicatie, dan zie ik een progressbalkje en als die verdwenen is wordt hetgeen geinstalleerd maar zonder dat ik de setup te zien krijg. Dus ik kan niet aangeven waar het geinstalleerd moet worden of wat voor opties dan ook.

Weet iemand hoe dit kan?
En hoe ik het op kan lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 18:55 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:54

TheVMaster

Moderator WOS
Misschien dat je zelf eerst Google even kunt gebruiken voordat je hier om een antwoord komt vragen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat wij jou probleempjes gaan oplossen zonder dat je zelf enige inzet hebt getoond.

Ook zou meer info handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard heb ik google al geraadpleegd maar daar kon ik niks op vinden, eigenlijk alles wat je tegenkomt is hoe je een silent install kunt laten werken.
Misschien dat installshield voor problemen zorgt?

Ik weet niet precies wat voor info ik hier nog meer bij kan geven.
Ik gebruikt Vista home premium X64 en het is al een tijdje geleden dat het begonnen is, alleen nu kan ik iets niet installeren omdat je een serial in moet vullen maar dat verschijnt dus niet. Een setup zonder serial wordt zo geinstalleerd, standaard op de c schijf.

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11 20:46
ik heb dit nog nooit gehoord of gezien. Lijkt dat je windows installer brak is. Ik bedoel, niet elke setup gebruikt dezelfde engine. Het kan onmogelijk zijn dat ELKE installer automatisch installed door een setting op je OS.

http://www.vistax64.com/v...e-vista-all-versions.html

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Verwijderd

Topicstarter
Razwer schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 17:42:
ik heb dit nog nooit gehoord of gezien. Lijkt dat je windows installer brak is. Ik bedoel, niet elke setup gebruikt dezelfde engine. Het kan onmogelijk zijn dat ELKE installer automatisch installed door een setting op je OS.

http://www.vistax64.com/v...e-vista-all-versions.html
Helaas heeft dit niks geholpen :'(

Trouwens als ik een programma wil deinstalleren die op deze manier is geinstalleerd kan ik het niet meer deinstalleren via software, of via de uninstaller in de map. Dan lijkt het wat te gaan doen maar er gebeurt helemaal niks....

Heeft iemand nog een idee??
Of lijkt het erop dat windows gewoon brak is.

Verwijderd

Wat heb je nog meer geprobeerd ? Gechecked op virus/malware/trojans ? Heb je al een reparatie geprobeerd uit te voeren met je Vista ?

Verder kan je een clean install overwegen als je het niet kan oplossen, waarbij je natuurlijk altijd een back up kan maken van je huidige installatie om eens te kijken of een clean install na alle updates er nog last van hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:24:
[...]

Wat heb je nog meer geprobeerd ? Gechecked op virus/malware/trojans ? Heb je al een reparatie geprobeerd uit te voeren met je Vista ?

Verder kan je een clean install overwegen als je het niet kan oplossen, waarbij je natuurlijk altijd een back up kan maken van je huidige installatie om eens te kijken of een clean install na alle updates er nog last van hebt.
Heb nod32, hitmanpro, tuneup utilities gebruikt om alles te testen maar dit heeft niks uitgemaakt.
Heb ook sfc /scannow uitgevoerd, maar zodra deze bij 100% is sluit het direct klopt dat, Is het dan goed?
Wat bedoel je met een reparatie van vista?

Het mooiste zou zijn als het goed komt zonder dat ik vista opnieuw hoef te installeren, wacht het liefste tot strax win7 uit is. Maarja als er niks anders op zit.
Pagina: 1