Laptopscherm geel / niet helder

Pagina: 1
Acties:

• Matthis
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
Ik heb een Acer TravelMate van zo'n 5 jaar oud en in die periode heeft 'ie flink wat gewerkt. Wanneer ik vandaag een nieuw LCD-scherm naast mijn laptop plaats, merk ik dat het beeld van mijn laptop lang niet zo helder is als het beeld op het extern scherm, maar eerder een licht geelachtige waas heeft.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Heeft dit te maken met de inverter?

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik vrees dat dit gewoon slijtage is en dat je daar niets aan kunt doen. Ik merk dit fenomeen ook bij m'n laptop.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:44
CCFL's versleten.

Volgens mij kun je wel nieuwe CCFL's kopen via eBay, maar het is echt een pokkewerk om die dingen in te bouwen.

Je hele schermpaneel moet uit elkaar, dan moet je de CCFL's vervangen, en ondertussen is de kans erg groot dat er een stofje tussen de lagen van het scherm valt (waar je je aan gaat irriteren, als hij weer in elkaar zit :P )

[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 16-08-2009 18:09 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
Eens met boven, maar waarom wil je dit eigenlijk oplossen?

Daarnaast waren schermen van 5 jaar geleden niet zo goed als een scherm van vandaag de dag.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb hier een vrij nieuw netbookje en een oud Samsung scherm voor een dualscreen setup en dat Samsung scherm is inderdaad wat minder wit. Dat is gewoon slijtage, ik stoor me er ook niet aan (het viel me pas op door jou topic ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:26

Twazerty

AVCHDCoder developer

Ik denk zelf niet dat de hoofdoorzaak slijtage is. heeft eerder te maken met het feit dat LCD schermen van toen niet zo geweldig waren. Ik heb hier 2 van die oudjes staan. 1 is altijd in ons bezig geweest en is volgens mij nooit veel beter geweest.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1