Alternatief oor winamp audio stream

Pagina: 1
Acties:

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-02 12:04
Weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic maar dat zien we vanzelf wel.

Heb in het verleden gebruik gemaakt van de build in winamp functie om audio te streamen naar andere locaties.

Dit werkte opzich wel alleen wilde ik niet afhankelijk zijn van winamp en hier een speciaal acount voor te moeten maken via hun app.

Het mooie van winamp was dat ik op elke locatie kon browsen door mijn mp3 collectie en deze in que kon zetten etc. en zo een eigen playlist maken.

Nu ben ik opzoek naar een alternatief en stuite op iccast echter heb ik het idee dat deze niet de zelfde functionalteit biedt als die van winamp. Van de gegeven docu wordt ik ook niet veel wijzer.
Tot op heden heb ik geen antwoord kunnen vinden op het feit of icecast een single alleen maar een single playlist afspelen kan ip van een browser achtige functie waar ik zelf uit kiezen kan wat ik op dat moment spelen wil.

In het kort wil ik dus op elke locatie buitenshuis een soort van web interface willen waar ik mijn collectie kan afspelen zoals ik dat in winamp kan echter zonder tussenkomst van derde party, bestaat zoiets? En als het met icecast ook moet kunnen ben ik toch benieuwd hoe dat dan kan, moet ik dan zelf webserver installe waar ik één of andere html maak die dit realiseert?

update: Foutje in topic title maar kan niet aanpassen:
Alternatief voor winamp audio stream

[ Voor 3% gewijzigd door schumi2004 op 16-08-2009 17:07 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:15
Vibe Streamer misschien?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

VLC anders? Die kan het ook.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• schumi2004
  • Laatst online: 06-02 12:04
Mmm die vibe streamer is mss wel iets, ff screenshots zoeken hoe het er remote uiteindelijk uit ziet.

VLC? nooit gedacht dat het daarmee ook kon, ben toch benieuwd naar de end user interface van beide

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 20:06
Orb! Geweldig stukje software waarmee je van alles vanaf een centrale plek kunt halen.

Werkte toen prima over een wifi verbinding en vanaf andere lokaties.

Verder zijn er best wat mp3 collectie beheer tools, waarmee je kunt luisteren. Icecast kan voor zover ik weet niet "on demand" streamen.

Je kunt ook naar mp3act kijken. Deze werkte hier erg goed. Je kunt playlists aanmaken, random songs etc..

[ Voor 19% gewijzigd door Sypher op 16-08-2009 18:32 ]