Toon posts:

Hoe krijgen mensen het voor elkaar 2 outtake te hebben

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik las onlangs dat mensen 2 outtake fans in hun kast moeten plaatsen zodat ze meer koeling hebben. Stel dat je ruimte hebt voor één 120mm outtake fan, waar doe je dan de 2e fan? De enige plaats die ik kan bedenken is beide fans op elkaar monteren, maar leid volgens mij tot extra trillingen. Welke oplossingen zijn daarvoor? Wat als je een 120mm fan wil installeren in een kast die maar 90mm ruimte heeft. Wat doe je dan?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het is helemaal afhankelijk van je kast of je 2 outtakes kunt hebben. Ik heb zelfs de mogelijkheid 3 fans voor de afzuiging te laten zorgen. 2x 140mm bovenin en 1x 120mm achterin (al zou daar een 140mm passen).

Heb je een wat oudere kast of gewoon een kleine kast dan wordt het aantal mogelijkheden voor outtakes en de grootte van de fans die je kunt gebruiken steeds beperkter.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Bovenkant kast, onderkant kast, zijpaneel. Mogelijkheden zat. Daar hebben ze een ijzerzaag voor uitgevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:06:
Het is helemaal afhankelijk van je kast of je 2 outtakes kunt hebben. Ik heb zelfs de mogelijkheid 3 fans voor de afzuiging te laten zorgen. 2x 140mm bovenin en 1x 120mm achterin (al zou daar een 140mm passen).

Heb je een wat oudere kast of gewoon een kleine kast dan wordt het aantal mogelijkheden voor outtakes en de grootte van de fans die je kunt gebruiken steeds beperkter.
Wiethoofd, als je een fabriekscase hebt waaarbij de fabrikant zegt dat er ruimte is voor één outtake fan (je ziet dan ook van de 4 gaten in je case voor de schroeven) kan je dan beter maar max 1 fan installeren?

Verwijderd

2 outtake-fans hoeft de koeling niet te verbeteren trouwens. 1 out en 1 in, met een goed gedirigeerde flow heb je vaak veel meer aan. Een grote ruime kast is sowieso wel fijn als je goede koeling wilt.

Verwijderd

Niet te vergeten dat je met bijna elke voeding ook al een 120x120 outtake hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:10:
Bovenkant kast, onderkant kast, zijpaneel. Mogelijkheden zat. Daar hebben ze een ijzerzaag voor uitgevonden.
Ik ben helaas niet zo handig :/
Na een ongeluk tijdens het snijden van een wortel koop ik nu mijn eten voorgesneden of diepvriesmaaltijd, ik kom niet bij messen/zagen in de buurt :'(

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Je kan altijd iemand vragen om het voor jou te doen...

Signature

Pagina: 1