Toon posts:

Optical spdif -> analog 5.1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege aanschaf van een PS3 ben ik op zoek naar een decoder/switch die voor mij een digitaal optical spdif singaal om kan zetten naar analoge 5.1 (drie 3,5mm stekkertjes). Ik heb al een X-fi XtremeMusic aangesloten op het setje, en zou dus de i/o upgrade module van creative kunnen gebruiken, maar helaas is deze niet meer te koop.

De enige andere optie is een compleet nieuw setje te komen a lá Z5500, maar als er alternatieven zijn hoor ik dat graag :)

Verwijderd

De DecoderStation 5 van Teufel is wel een aardige optie, of z'n oudere broertje DecoderStation 3 als je die nog ergens kunt vinden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:50
Er is toevallig iemand die zo'n ding aanbied in V&A:

V&A aangeboden: Dolby Digital 5,1 Decoder

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:22

Twazerty

AVCHDCoder developer

Alleen is hij nu te laat. :+

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:39:
De DecoderStation 5 van Teufel is wel een aardige optie, of z'n oudere broertje DecoderStation 3 als je die nog ergens kunt vinden.
Ziet er goed uit, jammer genoeg moet ik dan wel 6 nieuwe 3,5mm -> tulp kabels kopen (input uit mn PC & anologe output naar mn speakers)

Verwijderd

Hier is die QWare nieuw te koop voor 29 euro... :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje laat maar evenmin handig voor mensen met een zelfde soort probleem. Ik heb het een beetje onderzocht en de PS3 heeft eigenlijk zélf een decoder. Via de HDMI poort kan hij namelijk linear PCM 5.1 (of 7.1) uitsturen welke vervolgens met dit kastje:
http://www.cypeurope.com/...r-with-Audio-Decoder.html

Kan worden overgezet op een drietal/viertal anologe 3,5mm kabels. Dus geen gekut met optical draadjes die geen DTS-MA of DD HD ondersteunen, of een dure A/V receiver....
Pagina: 1