Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Album en cover zoeker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent er iemand een goed programma dat de albumnamen en covers bij losse singels kan vinden, dus bijvoorbeeld dat hij voor de gegevens Queen - Another One Bites The Dust, het album The Game vind en daar de cover van?
Want het probleem met mij muziekcollectie is dat er een grote hoeveelheid losse MP3's bijzitten en alle programma's die ik tot nu heb uitgeprobeerd (MP3Tag, MuzicBrainz, en nog een paar) kunnen enkel de covers vinden van hele albums (dus als je alle liedjes hebt van een cd), op losse mp3's falen ze.

Sam

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 13:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

MP3Tag kan gewoon een losse mp3 voorzien van een cover, je zult wel zelf moeten aangeven welk album, want dat kan het niet voor je uitzoeken.
Denk ook niet dat je dat automatisch voor elkaar krijgt, immers kan een los MP3 bestand van diverse cd's komen. Vooral je voorbeeld van Queen is hier een goed voorbeeld van, dat nummer staat op diverse Queen albums, verzamel albums, best of albums, de single, noem maar op.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het, maar ik zou dan gewoon een keuzelijst willen (eventueel met een optie om altijd het eerste album te kiezen, al zullen er dan wel fouten inzitten) die een aantal mogelijke albums weergeeft.
MP3Tag kan inderdaad covers zoeken maar inderdaad enkel van ingevulde albums (alhoewel hij op artiest zoekt meestal) en faalt enorm veel volgens mij. Ik heb het willekeurig uitgetest en toen hij na 20 songs maar 4 of 5 albumcovers had gevonden, ben ik ermee opgehouden.
Maar ik heb inderdaad de indruk dat er weinig programma's zijn die voldoen want ik heb toch al redelijk uitgebreid gezocht en nog altijd neits gevonden voor losse MP3's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2009 08:42 ]

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 14:31
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 08:41:
Ja ik weet het, maar ik zou dan gewoon een keuzelijst willen (eventueel met een optie om altijd het eerste album te kiezen, al zullen er dan wel fouten inzitten) die een aantal mogelijke albums weergeeft.
MP3Tag kan inderdaad covers zoeken maar inderdaad enkel van ingevulde albums (alhoewel hij op artiest zoekt meestal) en faalt enorm veel volgens mij. Ik heb het willekeurig uitgetest en toen hij na 20 songs maar 4 of 5 albumcovers had gevonden, ben ik ermee opgehouden.
Maar ik heb inderdaad de indruk dat er weinig programma's zijn die voldoen want ik heb toch al redelijk uitgebreid gezocht en nog altijd neits gevonden voor losse MP3's.
Zo'n keuzelijst waar je over spreekt zie ik wel terug in WinAmp. Als je zoekt naar albumart komt het programma zelf met een aantal suggesties.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:55

F.West98

Alweer 16 jaar hier

moet je echt bij elk nummer een andere albumcover hebben?? Je kan toch ook een paar MP3's selecteren en daarvoor maar 1 cover downloaden???

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Een programma... nee.
Je kunt met Musicbrainz Picard heel veel info vinden bij losse tracks, inclusief het album. Vervolgens kun je met (bijvoorbeeld) Album Art Downloader XUI de covers erbij zoeken. En dan zijn er (zoals al eerder genoemd) zat programma's die de bestanden in elkaar willen schuiven...

Ik ben bang dat als je per track wilt werken, de enige optie is om het allemaal handmatig te doen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

Nakebod

Nope.

Het heet natuurlijk ook niet voor niets albumart, en niet losnummertjemetalbumafbeeldingart.
Denk ook niet dat heel veel mensen losse nummers gaan taggen. (Tenminste, ik neem aan dat je de albumart in de ID3 tag wilt, en niet een folder.jpg ofzo?)
Ben bang dat het dus handmatig werk wordt.

Als ik al losse nummers heb, gooi ik gewoon een folder.jpg in die map, met een algemene afbeelding, voldoet voor mij ook.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Pagina: 1