Door bij je controller het vakje te selecteren. (Ik weet niet precies hoe het vakje ook al weer heet en aangezien ik op mijn werk geen Win2K heb, kan ik het ook niet opzoeken).
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Control panel --> System --> Device Manager --> ide-devices (ongeveer, ik weet de exacte naam niet uit m'n hoofd) --> en dan even kijken welk ide-device je brander is --> Tabblad 'Advanced' --> Daar kun je dan 'PIO mode only' of 'DMA if available' kiezen.
Edit: typo.
Edit: typo.
(U)DMA:)Op vrijdag 02 maart 2001 14:41 schreef Tido het volgende:
Wat is het beste voor de brander dan. PIO of DMA?
Verwijderd
En als je harde schijf nou op een Abit BE 6-II aan de Highpoint Ultra 66 controller hangt.? Daar zit geen optie van dma aan of uit.
Draait de Highpoint sowieso op Dma.
Hiervoor had ik namelijk een IBM 13,5 GB U66 en nu heb ik een Maxtor 30 GB U66 en W2K start nu veel langzamer op. Of ligt dit aan die silence functie van Maxtor.
Moet ik dat programmaatje van Maxtor misschien draaien (amset.exe)
Draait de Highpoint sowieso op Dma.
Hiervoor had ik namelijk een IBM 13,5 GB U66 en nu heb ik een Maxtor 30 GB U66 en W2K start nu veel langzamer op. Of ligt dit aan die silence functie van Maxtor.
Moet ik dat programmaatje van Maxtor misschien draaien (amset.exe)
idd zoals Bulldog zegt (U)DMAOp vrijdag 02 maart 2001 14:41 schreef Tido het volgende:
Wat is het beste voor de brander dan. PIO of DMA?
Maar dan moet je brander het wel ondersteunen; als je misbaksels (o.a. buffer-underruns, tikken bij muziek cd's) krijgt, dan moet je gewoon op pio-mode zetten. Voor snelheid maakt het bijna niets uit (hangt van je brander af, ik kan mij voorstellen dat bij 12x of 16x keer branders het uit begint te maken).
Als je DMA-available zet kiest win2k zelf wat je device het ondersteund (pio/dma/udma), maar win2k weet niet of je er wel mee kan bakken, gewoon uitproberen, kost hoogsten een paar cd's
Pagina: 1