Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben van plan een infrarood-verbinding op te zetten op mijn pc om zo programmas als Foobar en Kmplayer vanuit mijn luie stoel te bedienen.
Echter, ik vraag mij af in hoeverre dat voor mij haalbaar is. De PC staat namelijk niet in mijn direkte zicht maar precies 2 meter achter mijn die luie stoel.
Nou weet ik dat Infrarood-technologie wat is verbeterd de laatste jaren, maar zou bovenstaande situatie voor mij gaan werken? Zonder dan dat ik steeds de afstandsbediening naar achteren moet richten en mn armen 180 graden moet draaien??

Ik las iets over FIR en RF.. zou dat iets voor mij zijn?

Ik krijg binnenkort een Bluetooth adapter voor m'n draadloze toetsenbord thuisgestuurd.. het zou handig zijn geweest als ik meteen een afst.bed. kon meebestellen die compatible is met bluetooth.. (waarom zijn die dingen zo verschrikkelijk zeldzaam :? dat lijkt mij de perfekte opvolger voor IRDA??
(...en volgens mij zou in mijn geval Bluetooth in mijn hele huiskamer dé oplossing moeten zijn)

Ander vraagje.. kan ik elk type Infrarood-afstandsbediening gebruiken samen met een standaard IRDA adaptertje? Dus bijv. een Logitech Harmony met een Trust of Sitecom geval?

Tenks!

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:08
Je kan toch ook hotkeys instellen op je toestenbord? Ik bedien Winamp met mijn MX Revolution, ontzettend handig en werkt door de hele kamer 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je hebt ook programma's die je op je telefoon/PDA kunt zetten, en dan maak je een Bluetooth verbinding tussen je telefoon/PDA en je PC.

En dan gewoon een plugin voor je mediaspeler, en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Moning2 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:16:
Je kan toch ook hotkeys instellen op je toestenbord? Ik bedien Winamp met mijn MX Revolution, ontzettend handig en werkt door de hele kamer 8)
Das toevallig ik dacht net aan hezelfde :P

Afbeeldingslocatie: http://www.uncrate.com/men/images/logitech-dinovo.jpg

Dit is mijn bluetooth keyboard.. zou ik dat rechter gedeelte misschien als een soort afstandsbediening kunnen gebruiken?
Ik wil namelijk niet mn hele toetsenbord door de kamer heenslepen :+
Je hebt ook programma's die je op je telefoon/PDA kunt zetten, en dan maak je een Bluetooth verbinding tussen je telefoon/PDA en je PC.

En dan gewoon een plugin voor je mediaspeler, en klaar ben je.
Ik heb helaas geen GSM met bluetooth.. wel gehad maar het gepriegel met zo'n ding is niet comfortabel

[ Voor 22% gewijzigd door YoG op 16-08-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
YoG schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 13:21:
[...]
Ik heb helaas geen GSM met bluetooth.. wel gehad maar het gepriegel met zo'n ding is niet comfortabel
Vanwaar de 'helaas' dan? ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
helaas :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat rechter gedeelte van je dinovo, de keypad, is een afstandsbediening.
Kwestie van op het "media" knopje drukken.
Heb hem zelf wel eens gebruikt met MCE, dan laat ie zelfs in het display zien welk nummer speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
En werkt het een beetje prettig? Ik kan het zelf niet testen omdat ik nog een bluetooth-adapter mis.

Kun je er meerdere programmas tegelijk mee bedienen? Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een bediening voor Foobar (deze heeft een bluetooth-plugin) en The KMplayer (heeft dacht ik ook vage bluetooth ondersteuning)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 12:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik bedien mijn computer (min of meer) met mijn ipod touch. Via wifi kan ik waar dan ook in huis mijn itunes machine beheren. Dat werkt als een trein. Ik neem aan dat er wel meer wifi oplossingen zijn. Sowieso dacht ik dat er een webinterface voor foobar is? Die kan je dan benaderen via een mobiele device via wifi?

[ Voor 22% gewijzigd door bonzz.netninja op 17-08-2009 16:04 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
YoG schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 15:59:
En werkt het een beetje prettig? Ik kan het zelf niet testen omdat ik nog een bluetooth-adapter mis.
Pak hem eens in je hand. Het is niet echt een handig formaat voor een afstandsbediening.
Zelf gebruik ik hem alleen om naar het volgende nummer te skippen als ik buiten bereik van de IR zit.
Kun je er meerdere programmas tegelijk mee bedienen? Het enige wat ik eigenlijk nodig heb is een bediening voor Foobar (deze heeft een bluetooth-plugin) en The KMplayer (heeft dacht ik ook vage bluetooth ondersteuning)
Ik ken die apps die jij gebruikt niet, maar ik denk dat de bluetooth plugins vooral in combinatie met een applicatie op een mobile telefoon bedoeld zijn.
De dinovo keypad is gewoon een keypad met een paar extra (windows)media knoppen.
Ik lees dat je BT dongle al onderweg is, probeer het uit als hij binnen is.
Kan je daarna altijd nog iets anders aanschaffen.
(Persoonlijk denk ik dat jij naar iets op zoek bent zoals de ipod touch oplossing hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
bonzz.netninja schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:04:
Ik bedien mijn computer (min of meer) met mijn ipod touch. Via wifi kan ik waar dan ook in huis mijn itunes machine beheren. Dat werkt als een trein. Ik neem aan dat er wel meer wifi oplossingen zijn. Sowieso dacht ik dat er een webinterface voor foobar is? Die kan je dan benaderen via een mobiele device via wifi?
Dat had ik dan wel geprobeerd op mijn vorige smartphone.. maar wifi hiervoor werkt ook niet prettig.. het vreet energie komt traag op gang na een standby van de telefoon.. bovendien is het niet comfortabel. Klooien op zo'n schermpje is toch een verschil dan met echte knoppen die je kunt voelen en zelfs in het donker kunt bedienen. Waarom bouwen ze niet in elk apparaat (zoals een tv, dvd-recorder enz) bluetooth in :? hoef je nooit meer te precies te richten!
Caballeros schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 16:49:
[...]

Ik ken die apps die jij gebruikt niet, maar ik denk dat de bluetooth plugins vooral in combinatie met een applicatie op een mobile telefoon bedoeld zijn.
De dinovo keypad is gewoon een keypad met een paar extra (windows)media knoppen.
Ik lees dat je BT dongle al onderweg is, probeer het uit als hij binnen is.
Kan je daarna altijd nog iets anders aanschaffen.
(Persoonlijk denk ik dat jij naar iets op zoek bent zoals de ipod touch oplossing hierboven)
Die numpad heeft media-knoppen en de standaard cijfertoetsen enzo.. die zouden programmeerbaar moeten zijn (?) Het is niet ideaal maar beter iets dan niets
Een ipod touch vind ik eh iets te kostbaar

IR zou goed moeten werken maar heeft als groot nadeel dat je nog steeds moet mikken.. waarom maken ze niet wat meer apparaten met RF en bluetooth, is toch veel handiger :? of zie ik nu iets over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caballeros
  • Niet online
YoG schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:31:
IR zou goed moeten werken maar heeft als groot nadeel dat je nog steeds moet mikken.. waarom maken ze niet wat meer apparaten met RF en bluetooth, is toch veel handiger :? of zie ik nu iets over het hoofd
Wat mij betreft gelukkig niet, bluetooth en rf hebben door het hele huis bereik, ik wil niet de tv in de slaapkamer aanzetten als ik in de huiskamer zit.

Als de numpad van de dinovo wilt gaan gebruiken kun je waarschijnlijk beter op zoek naar een applicatie die bedoeld is om te werken met een afstandsbediening (Windows MCE of Mediaportal oid).

En ook dan kun je eventueel een infraroodafstandsbediening met ontvanger kopen.
De standaard mce remote van microsoft doet het ook als ik hem de andere kant op richt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-09 09:08
Werkt dat niet met Setpoint? Dan installeer je uberoptions erbij en dan kun je al die extra knoppen precies zo instellen als jij wilt. Zo doe ik het met mijn muis en het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
Ik krijg vandaag de Trust bluetooth adapter thuis volgens Track n Trace.. ik laat het wel weten.. bedankt voor alle tips!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online
alweer een maandje verder.. O-)
Ik heb na veel gevloek en getier toch maar de Logitech set opgegeven.. het werkte eventjes en daarna vreemdgenoeg opeens niet meer. Misschien omdat ik niet de originele BlueTooth Dongle gebruik.
Ik heb een seriele poort erbij gekocht voor mijn Asus P5Q mobo en daar een Irda ontvanger op aangesloten (die ik nog over had van mijn PC-Zapper). Toen wat plugins voor Foobar en WinLIRC gedownload en KMPlayer ingesteld.
Dat gaat nu behoorlijk goed. Ik hoef ook niet precies te mikken op de ontvanger (waarschijnlijk omdat de PCZapper remote (een PalmButler) RF controlled is ?
De AB werkt ook niet altijd even vloeiend: ik moet elke knop dubbel indrukken voordat ie 'uitwerking' heeft. Das vreemd, want als ik in WinLIRC op Raw Codes klik en wat knoppies op de PalmButler indruk dan verschijnen ze wel allemaal op het scherm (de outputcodes)
Iemand een ideetje hoe ik het wat 'smoother' krijg?

Pagina: 1