Internet verbinding is soms "doof" (tele2)

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 18:02
Pff hoe moet ik dit nou beschrijven :-)

Sinds enige tijd heb ik last van een gekke kwaal op mijn tele2 internetverbinding. Enkele voorbeelden:

- Mail versturen over de smtp server tele2 gaat pas vaak goed na 4 keer gedruikt te hebben op verzend (anders time out)
- Filmpjes ingesloten in pagina's laden vaak pas na 3 tot 30 keer op play te hebben gedrukt en laden dan "in eens"
- Bij het posten in bv een forum moet ik soms 4 keer op de verzendknop drukken eer dat het bericht daadwerkelijk geplaatst wordt. (ook nu vast)

De verbinding lijkt soms doof. Requests voor normale web pagina's gaan overigens prima en hoef ik nooit meerdere malen op te vragen.

Omdat ik mijn versatel modem (davolink dv-2020) al niet helemaal meer vlekkenloos vond werken heb ik tele2 zover gekregen mij een nieuw modem op te sturen. Ik heb gekregen een Davolink DV-201AMR. Het bizarre is dat ik exact dezelfde problemen ondervind met dit modem!

Ik heb al geprobeerd

- Beveiliging draadloos internet uitschakelen (verbinding is ook prima overigens)
- Rechtstreeks op het modem met utp kabel
- 3 verschillende computers
- Vista en Xp

niks mocht baten.

De verbinding met de centrale is volgens leaseweb 1 km. Ik haal ook prima download snelheden.

Iemand een idee waar ik moet zoeken?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:28
Dit lijkt me weinig te maken te hebben met je internet verbinding maar eerder een software probleem als je het mij vraagt.

Welke browser gebruik je? Probeer eens een andere browser, firefox of chrome en kijk dan nog eens hoe het gaat.

Ik gok dat je op alle geteste machines IE7 had...

• xon
Sjengcity schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:07:
Dit lijkt me weinig te maken te hebben met je internet verbinding maar eerder een software probleem als je het mij vraagt.

Welke browser gebruik je? Probeer eens een andere browser, firefox of chrome en kijk dan nog eens hoe het gaat.

Ik gok dat je op alle geteste machines IE7 had...
Goed gegokt :-) Toch is dit helaas niet het probleem..wat ik vergeten was te zeggen is dat ik ook mozilla en chrome geprobeerd heb met hetzelfde resultaat. Dat het versturen van een e-mail (ik gebruik hier thunderbird voor) soms een time out krijgt zegt daarbij ook al genoeg.

helaas..dit is het dus ook niet

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-03 16:34
Ben je enige P2P programma's aan het draaien?

Je zou eens de connecties kunnen verminderen en kijken of het verbeterd.

• xon
misterdoom schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:31:
Ben je enige P2P programma's aan het draaien?

Je zou eens de connecties kunnen verminderen en kijken of het verbeterd.
Nope..alles staat uit. Heb gister een compleet nieuwe EE pc geprobeerd die helemaal kaal was met alleen een explorerschermpje. Ook daar hetzelfde probleem.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-03 15:39
Andere DNS servers proberen. OpenDNS bijvoorbeeld.
Direct instellen in de eigenschappen van de (wlan)netwerkadapter.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
cornfed99111 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:30:
Heeft niks met de DNS te maken aangezien hij wel gewone website's kan bereiken.

Het beste zou je even een lijntest doen vanuit de centrale van tele2. Dus even bellen naar de helpdesk en kijken of hun eventueel wat vreemds zien op de lijn of de centrale.

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-03 21:51
Of laat je modem eens opnieuw intrainen, helpt soms ook.

• xon
ApexAlpha schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:45:
Thanks voor de tips..

Intrainen is nieuwe firmware of zo die ze pushen naar het modem? het gekke is dat beide modems (zijn bijna indentiek volgens mij) hetzelfde doen.

En wat betreft TELE2 ..sja dat stel ik tot het laatste moment uit...ik zie mezelf alweer 3 kwartier aan de lijn hangen eer dat ik met een 2e of 3e lijns helpdesk ben verbonden en 34 uitvraagscripts door heb gewerkt.. :|

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
cornfed99111 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:30:
^^ Dit dus. Kleine moeite om te proberen, heeft mijn *vage* problemen ook opgelost, ondanks dat ik dacht dat het er niets mee te maken had (IP lookup ging namelijk wel direct).

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:31

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

ApexAlpha schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:45:
Met een net nieuw vervangingsmodem waarbij dezelfde problemen optreden lijkt me dat een klein tikkeltje overbodig.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• xon
OpenDns geprobeerd maar hetzelfde resultaat.

Overigens kon ik het niet in het modem zelf instellen (krijgt ie hard van tele2 (2X dns server)) en heb het ingesteld op me linksys kaartje.

snap er niks van..

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:02
bobsqaud schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:32:
[...]

Heeft niks met de DNS te maken aangezien hij wel gewone website's kan bereiken.

Het beste zou je even een lijntest doen vanuit de centrale van tele2. Dus even bellen naar de helpdesk en kijken of hun eventueel wat vreemds zien op de lijn of de centrale.
Zo'n lijn test heeft geen enkele zin, hoogstwaarschijnlijk valt zijn linesync niet weg.
Weet je zeker dat je een DV-201AMR hebt gekregen? dit is namelijk een ouder type modem tov een dv-2020.

Vraag anders even aan de buren of je mag testen op hun draadloze verbinding en kijk hoe het dan gaat.

Ondanks dat je meerdere pc's hebt getest lijkt als je alleen de omschrijving leest dat het om een software probleem gaat, probeer daarom het probleem eens verder te filteren (ping tijden, trace routes etc). Zo kun je ook betere support krijgen bij tele2

Verwijderd

DNS servers moet je altijd instellen in je eigen OS (is beter/sneller). Heb je kunnen controleren dat hij de OpenDNS servers wel gebruikt? Op ubuntu kan ik dit doen (zoek op google voor windows alternatief/nslookup):
code:
1
2
3
4
5
6
# dig tweakers.net
...
;; Query time: 38 msec
;; SERVER: 192.168.1.XXX#53(192.168.1.XXX)
;; WHEN: Sun Aug 16 21:45:05 2009
;; MSG SIZE  rcvd: 148

Probeer Wireshark. Je hebt misschien wat ervaring nodig om alles te kunnen begrijpen, maar lukt wel denk ik. Kijk ook naar Firefox + Yslow (gebruik NET tabje van Yslow), daarmee kan je precies de connect/retrieve etc tijden zien.

Onwaarschijnlijk: Probeer ook een nieuw OS uit, misschien zijn al je pc's geinfecteerd waardoor sockets openen lang duurt.

• xon
Nee ik heb de typenummers dan omgedraaid..ik heb uiteraard die nieuwste gekregen en aangesloten.

Ja helemaal vergeten te zeggen! Bij draadloos lan van de buren werkt het prima! Ik heb dit geinstalleerd dus heb het wachtwoord >:) en dus kunnen testen!

Software is dus uitgesloten volgens mij aan mijn zijde en het lijkt echt met het modem en of lijn te maken te hebben. Maar waarom invredesnaam zo opeens (nu een paar weken) en over twee modems.

Als voorbeeld...als ik nu hieronder op "verstuur bericht" druk moet ik zo'n 2 keer drukken tot ie echt verstuurd (zie gewoon in explorer groene "wacht" balkje). Bij mailtjes druk ik vaak zo'n 3 keer op verzend..hij probeert dan een klein stukje te verzenden maar balkje stopt halverwege en geeft time out vanuit de smtp server.

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-02 18:19
Ik heb dit gehad met een specifieke website, dat werd gefixed toen ik met CCleaner een zooitje tijdelijke bestanden en cookies verwijderde.

• xon
Dorest0rm schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:39:
Ik heb dit gehad met een specifieke website, dat werd gefixed toen ik met CCleaner een zooitje tijdelijke bestanden en cookies verwijderde.
Sja ik heb het ook met andere pc's waaronder een hagelnieuwe laptop zo uit de doos..

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02 16:36
Heb je een computer continu aan staan?

Verwijderd

Ik heb eigenlijk de zelfde symptomen.

Thunderbird verstuur het bericht pas op de 2e keer. (eerste keer een timout foutmelding)
Youtube filmpjes doen het niet pas na 1 of 2 keer refreshen van de pagina. (An error occurred, please try again later.) (firefox, IE doet het wel)
En vaak wil een pagina niet laden. (De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.)

Ook ik heb Tele2 met de oude modem.
Ik heb dit op m'n laptop en op m'n desktop maar na herinstallatie van de laptop was ik hier 2 weken vanaf.
Nu is het weer het oude liedje.

Erg frustrerend, dat van de filpjes kan iets met de flash player te maken hebben volgens Google.
Alleen hebben de oplossingen geen effect bij mij.

Het niet willen versturen van de mail is eigenlijk niets over te vinden.

• xon
Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 09:55:
Ik heb eigenlijk de zelfde symptomen.

Thunderbird verstuur het bericht pas op de 2e keer. (eerste keer een timout foutmelding)
Youtube filmpjes doen het niet pas na 1 of 2 keer refreshen van de pagina. (An error occurred, please try again later.) (firefox, IE doet het wel)
En vaak wil een pagina niet laden. (De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.)

Ook ik heb Tele2 met de oude modem.
Ik heb dit op m'n laptop en op m'n desktop maar na herinstallatie van de laptop was ik hier 2 weken vanaf.
Nu is het weer het oude liedje.

Erg frustrerend, dat van de filpjes kan iets met de flash player te maken hebben volgens Google.
Alleen hebben de oplossingen geen effect bij mij.

Het niet willen versturen van de mail is eigenlijk niets over te vinden.
AHH! een lotgenoot..jammer voor jou maar het voelt wel minder alleenig haha...

Ik heb net dus (heb het gewaagd) met tele2 aan de lijn gehangen en VIA de 1e lijn kwamen er tweederangs oplossingen van hun " technische dienst" .

- Wel poortje probeert u het (zucht)

Verder is het modem goed geinstalleerd en werken alle lijntesten..en als alles niet werkt..dan...stuur je toch gewoon een nieuw modem op..dat gaan ze nu weer doen en als dit niet werkt moet ik weer terugbellen. Nou ik heb pas een nieuw modem dus dat is het gewoon niet.

Zou dit dan een tele2 kwaal zijn? Wat wel interessant is dat het bij een herinstallatie even over was..ik had die ervaring overigens niet op een laptop die helemaal nieuw uit de doos kwam..daar werkte het ook niet.

• Burner NL
xon schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 10:41:
[...]
Wat wel interessant is dat het bij een herinstallatie even over was..ik had die ervaring overigens niet op een laptop die helemaal nieuw uit de doos kwam..daar werkte het ook niet.
Zoals ik het hier lees denk ik aan een besmette pc die via het netwerk de overige pc's aantasten.
Als ik jou was zou ik alles softwarematig controleren op troep en daarna op alle computers met Windows XP het tooltje winsockfix gebruiken of onder Vista netsh winsock reset.

[ Voor 4% gewijzigd door Burner NL op 17-08-2009 18:21 ]

• xon
Burner NL schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 18:18:
[...]

Zoals ik het hier lees denk ik aan een besmette pc die via het netwerk de overige pc's aantasten.
Als ik jou was zou ik alles softwarematig controleren op troep en daarna op alle computers met Windows XP het tooltje winsockfix gebruiken of onder Vista netsh winsock reset.
ik begrijp dat het zo klinkt maar ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat mijn pc's niet besmet zijn en dit ook niet de oorzaak is. Hiervoor draait genoeg " defensie" mee.

Verder klopt dan de theorie niet aangezien ik met internet van de buren geen enkel probleem heb op de pc waar ik het op mijn eigen netwerk wel heb...

Verwijderd

Als ik het zo allemaal doorlees, dan lijkt het mij eerder dat er een communicatieprobleem naar het modem toe is. Op het moment dat je op de pc/laptop een opdracht geeft (verstuur bericht, filmpje aanklikken etc.) het modem dit niet ontvangt of doorheeft waardoor er geen reactie komt.
Bij de buren werkt het wel, dus ik vraag me af of het niet iets met de beveiliging van je eigen modem kan zijn? Natuurlijk is het vreemd dat twee modems hetzelfde probleem (lijken) te hebben, maar ik denk dat het in die hoek zit.
Lukt het wel om met de pc/laptop van je buren wel normaal via je eigen netwerk te surfen?

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:18
Probleem dus op verschillende PC's, en verschillende modems...

Router ertussen neem ik aan, staat daar iets in firewall, of is dat ding de weg kwijt richting jouw modem? Even een reset van dat ding?

Whatever

Verwijderd

Alleen heeft hij het ook al direct bedraad op het modem getest, met hetzelfde resultaat. Zijn op de pc/laptop vaste ip adressen ingesteld? Zou daar dan mee te maken kunnen hebben.

• Burner NL
xon schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 19:20:
[...]

ik begrijp dat het zo klinkt maar ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat mijn pc's niet besmet zijn en dit ook niet de oorzaak is. Hiervoor draait genoeg " defensie" mee.

Verder klopt dan de theorie niet aangezien ik met internet van de buren geen enkel probleem heb op de pc waar ik het op mijn eigen netwerk wel heb...
Theorie en praktijk willen in uitzonderlijke gevallen wel eens verschillen.

99% is niet 100%. Ik heb een keer mee gemaakt dat iemand anders ondanks een anti virusscanner + anti spyware tools gebruikte, er 1 klein dingetje niet detecteert werd.
Dat veroorzaakte ook vage problemen met zijn internet verbinding in bepaalde omstandig heden.

Voor diegene die jou helpen wil zou het makkelijker zijn dat je zelf iets meer informatie geeft.
Zoals welke "defensie" gebruik je?

Soms zijn het van die kleine lullige dingetjes die het kunnen veroorzaken waarvan je wellicht in eerste instantie denkt van dat zal het wel niet zijn.
Het lijkt er op dat je dingen moet uitproberen om dingen uit te kunnen sluiten.

Wat je kunt doen / afvragen bijvoorbeeld:

- Hosts file controleren
- Afvragen van kan een netwerkkaartdriver een conflict opleveren met overige netwerkcomponenten of welke recente veranderingen er zijn gemaakt voordat er problemen ontstonden.
- Afvragen van gebruik ik (illegaal) software wat misschien dubieuze dingen kan doen. ( Gewoon een suggestie)
- Alle computers uitzetten op 1 na en m.b.v. een live bootcd testen.
- Klopt de configuratie van de Davolink DV-201AMR wel?
- Uitgebreid pingen naar sites die voor jou problemen opleveren en naar de Davolink DV-201AMR.
- Etc.

Succes er mee.

• xon
thanks voor jullie zorgen :-)

ik gebruik Avast antivirus en scan regelmatig ook nog eens op spyware ook nu weer gedaan. Zijn een paar dingen die gewoon bijzonder zijn en de normale theorien tegenspreken. Het meest interessante vind ik zelf eigenlijk dat " Freaky_Revolt" precies hetzelfde probleem heeft! Dat klinkt haast niet als toeval!

De beste test is natuurlijk een ander soort modem proberen alleen sja..dat kan weer niet omdat alleen dat davoboxje werkt.

Een klusje wat ik al een tijdje uistel ( :/ ) is het nieuw uitrollen van mijn laptop.....maar ben wel erg nieuwgierig of het IETS uitmaakt ondanks alles het tegenspreekt...moet ik er toch maar aan :-)

• Burner NL
xon schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:31:
Het meest interessante vind ik zelf eigenlijk dat " Freaky_Revolt" precies hetzelfde probleem heeft! Dat klinkt haast niet als toeval!
Zelfde firmware?
Heb je al een firmware update geprobeerd?

Verwijderd

Maar, werk je met een router?
Zijn er vaste ip's ingesteld?
Kun je met de pc/laptop van de buren wel surfen via je eigen netwerk?

• sanderdam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-02 15:46
Probeer je elke keer te testen met dezelfde UTP kabel??

Probeer deze anders eens te vervangen.

Verwijderd

Post eens een traceroute naar tweakers.net (bij true.nl moet hij ophouden):

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
beatrix# traceroute tweakers.net
traceroute to tweakers.net (213.239.154.35), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.XXX (192.168.1.XXX)  1.203 ms  1.145 ms  1.175 ms
 2  82-169-XXX-254.ip.telfort.nl (82.169.XXX.254)  22.995 ms  21.851 ms  21.999 ms
 3  vpnXXX-telfort.bcsw1.asd-nh.ip.telfort.nl (195.241.4.XXX)  22.786 ms *  22.648 ms
 4  vlan507.bcsw1.asd-tc2.ip.telfort.nl (195.241.4.54)  22.496 ms  21.815 ms  22.987 ms
 5  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl (195.69.144.171)  22.067 ms  25.087 ms  35.850 ms

En probeer eens de dingen die ik in mijn vorige post zei om te debuggen.

• xon
Zo....hoe bizar is dit!

Zojuist op mijn laptop windows 7 geinstalleerd met explorer 8 (standaard) en het werkt prima en geen last van "dove" verbinding. Dat ondanks alles wat hierboven staat..waarbij het meest opzienbarende toch is dat het wel werkte bij het inloggen op de verbinding van mijn buurman.

Zou er dan toch iets specifieks bewaard worden die precies te maken heeft met MIJN verbinding en MIJN modem? Ik kan het me haast niet voorstellen!

Overigens loopt dit nog wel gelijk met de bevindingen van lotgenoot hier in het topic en die kreeg het na een herinstallatie na een tijdje weer terug.

Snap er echt 0.0 van hoe dit nou toch kan..
Pagina: 1