Toon posts:

Scherpe knal na het aanzetten van de receiver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Zelf heb ik weinig kennis als het op audio gebied aankomt, en het zoeken op "plop" en "knal" wordt me ook niets duidelijker, daarom stel ik de vraag hier aan jullie.

Ikzelf heb niets veranderd aan de setup van mijn Yamaha RX-V1400 receiver, er zijn geen kabels vervangen, losgemaakt oid, alleen is de hele opstelling een kwart slag gedraaid in de kamer. Voorheen bij het aanzetten van de receiver hoorde ik alleen een soort van klik in de receiver zelf (is normaal lijkt me), maar bij het aanzetten van de receiver nu, hoor ik een scherpe knal uit de boxen. Als ik dan de receiver uitzet en weer aanzet, hoor ik de knal niet meer. Het is alleen als ik de receiver een tijdlang uit laat staan en dan weer aanzet (bijv uitzetten tegen bedtijd, aanzetten als ik opsta).

Wie weet wat er aan de hand kan zijn? Ik weet, dat het misschien niets is om je zorgen over te maken, maar iets dat voorheen niet zo was, wil ik het toch wel bij het oude laten. Net zoiets als dat er een tik in je nieuwe motor van je auto zit, hij rijdt wel, maar tevreden ben je niet.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Klinkt als een probleem in de receiver met het inschakelen. Ik zou de vraag in de winkel stellen waar hij vandaan komt?

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Verwijderd

Topicstarter
twixx schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:39:
Klinkt als een probleem in de receiver met het inschakelen. Ik zou de vraag in de winkel stellen waar hij vandaan komt?
Dat gaat moeilijk. Via internet besteld in Duitsland. Het zijn overigens Magnat Vector Needle boxen.

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-02 08:54

wowi

Meestal zit er een inschakel vertraging in voor de eindboxen, het lijkt erop dat die uitgevallen is of niet goed meer werkt.

• epTa
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-02 17:23
Prachtige boxen!
Als de opstelling hetzelfde is gebleven gok ik dat het komt door randapparatuur in de buurt en de velden daarvan. Maar dat zou dan eerder gebeuren bij uitzetten. Ook verklaart het niet voor het aan en uit zetten.
Ik zou gewoon even wachten op mensen met meer verstand van zaken of naar een elektronicazaak gaan.

Wat je natuurlijk ook kan doen is de opstelling terug zetten, kijken of het er dan ook nog steeds inzit.

Flickr | And I still wonder if you ever wonder the same

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:06

Jag

wowi schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:48:
Meestal zit er een inschakel vertraging in voor de eindboxen, het lijkt erop dat die uitgevallen is of niet goed meer werkt.
Idd, daar lijkt het wel op. Ik heb overigens dezelfde receiver (bij mijnes is de component video out stuk :P). Kan zoiets lulligs zijn als het laten vervangen van een relais. Maar laten maken is toch al snel niet meer rendabel. Meestal willen ze alleen maar hele printplaten vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
epTa schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:51:
Prachtige boxen!
Als de opstelling hetzelfde is gebleven gok ik dat het komt door randapparatuur in de buurt en de velden daarvan. Maar dat zou dan eerder gebeuren bij uitzetten. Ook verklaart het niet voor het aan en uit zetten.
Ik zou gewoon even wachten op mensen met meer verstand van zaken of naar een elektronicazaak gaan.

Wat je natuurlijk ook kan doen is de opstelling terug zetten, kijken of het er dan ook nog steeds inzit.
Het zijn idd prachtige boxen. En een geluid dat eruit komt! Ikzelf had ook al zitten te denken aan de relais ... Tja vrouwen .. heb ik dit weer .. had ik de ideale opstelling in de huiskamer voor het geluid, moet de hele handel worden verbouwd. Nu moet er een box voor de centrale verwarming (en het raam) staan en een box vlakbij een deur, omdat de blinde muur aan de andere kant niet goed genoeg zou zijn .. AARGH. Vrouwen snappen maar niet, dat wij mannen genieten van de muziek en het precies in een 5.1 opstelling moet staan en we zuinig met onze spullen zijn!

Verwijderd

Topicstarter
epTa schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 10:51:
Prachtige boxen!
Als de opstelling hetzelfde is gebleven gok ik dat het komt door randapparatuur in de buurt en de velden daarvan.

Sinds dat ik mn box een dikke 40 centimeter verder dan mn Logitech Z5500, PS3, Yamaha RX-V1400, Samsung Digitale ontvanger én Panasonic plasma heb gezet, hoor ik geen knal meer. Dus het zou best wel kunnen zijn.

wel ff afkloppen.

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Weet je zeker dat je geen last hebt van slechte connectoren oid.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Pagina: 1