Airport express overbodig in mijn setup??

Pagina: 1
Acties:

• Coosofzo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-07-2025
Zoals de titel doet vermoeden vraag ik me af of ik in mijn nieuwe setup een airport express nodig ga hebben.. Ga namelijk grote boodschappen doen maar wil niet dat ik mijn muziek via mijn tv bedien.
De boodschappen:
- NAS (kan ook in media player)
- Media player (PS3, popcorn hour ed)
- Versterker & boxen
- iPhone / PSP / iPod met wifi om ook muziek spelen op versterker zonder tv aan te hebben

Voor video gebruik ik natuurlijk de interface van de media player op mijn tv. Voor muziek gewoon iTunes op mijn laptop die vanaf de netwerk schijf muziek afspeelt. Maar dan draadloos naar mijn versterker. Voor dit laatste kan ik nu niets anders bedenken dan een Airport express te kopen met airfoil app om alle laptop audio af te spelen.. Wat ik me afvraag is of er bijv geen versterkers of media players zijn die deze functionaliteit al in zich hebben.. ?
Let wel, via Synology of andere media players kan ik vanaf mijn lappie wel een player benaderen maar volgens mij zijn die players in vergelijking met iTunes of WinAmp toch wat beperkt...

& je snapt, besparing op die airport is de onderliggende vraag :P

• Coosofzo
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-07-2025
bump O-)

Verwijderd

Allereerst betwijfel ik of er apparaten zijn die zoals een airport express werken.

Verder zou ik niet moeilijk doen en gewoon zo'n airport express kopen a €89,-

Werkt echt perfect en je hebt er geen omkijken naar. Heb je later nog een extra kamer? Gewoon nog een AE kopen en voila, ook in die kamer muziek!

Ik heb een MacBook met iTunes waar alle muziek op staat.

iTunes stuurt de muziek door naar de Airport Express in de woonkamer.

Verder bedien ik met een iPod Touch iTunes zodat ik vanuit de bank de muziek kan selecteren.

Vervolgens de AE op de speakers aangesloten en that's is. Werkt perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 16:43 ]