[ActionScript] Corner pin/Distort transform movieclip

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Ik zoek een simpele methode om in Flash (CS4) bij een movieclip het corner pin effect toe te passen.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://help.adobe.com/en_US/AfterEffects/9.0/images/ae_01pp.png
In After Effects is dit bekend als het "Corner pin" effect, in Photoshop heet dit volgens mij "Distort transform".

Graag zou ik per hoek van de movieclip de x en y locatie vanuit ActionScript willen bepalen.
Iemand enig idee hoe ik dit kan doen/mogelijk heeft iemand een voorbeeld site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:38

alienfruit

the alien you never expected

Neem aan dat je zoiets wil:
http://www.rubenswieringa.com/code/as3/flex/DistortImage/

[ Voor 38% gewijzigd door alienfruit op 16-08-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basst85
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-09 08:31
Zoiets zoek ik inderdaad. Zou ook makkelijk zijn als het in een functie kan welke makkelijk aan te sturen is. Bijv.:
DistortImage(objectnaam, LbovenX,LbovenY, RbovenX,RbovenY, LonderX,LonderY, RonderX,RonderY);
Of X en Y per hoek in een Array meegeven met de Functie.

(p.s.: Dit is geen script request, ik zoek wat mooie voorbeelden zodat ik verder kan klooien :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ik kan er niet meer van maken dan een scriptrequest. Je meld niet wat je zelf al gevonden of geprobeerd hebt maar je wil wel een functie die al werkt of een voorbeeld. Je zit daarnaast ook nog eens op de verkeerde plek want zaken als actionscript en flash horen in Webdesign, Markup & Clientside Scripting.

Dus mocht je een nieuw topic willen openen doe dat dan op de juiste plek. En probeer in elk geval zelf eerst eens wat te vinden of te coden en meld dan ook in je topic wat dat dan is geweest.

[ Voor 23% gewijzigd door Creepy op 16-08-2009 19:33 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.