Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bij aansluiten GPS bij installeren driver crasht systeem

Pagina: 1
Acties:

• rob de groot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
hallo,
Ik zou erg geholpen zijn met antwoord op de volgende vraag:

Ik heb een nieuwe GPS Garmin 60CX. Ik heb Mapsource en TOPO NL geinstalleerd (programma's voor landkaarten) en wilde voor het eerst de GPS aansluiten op de USB poort van mijn PC. Windows XP herkent nieuwe hardware maar nadat ik de drivers heb aangewezen gaat het systeem herstarten. Ik heb van alles geprobeerd maar niets werkt tot nu toe. Internet biedt geen uitkomst.

Ik heb herstarten van de pc na een systeemcrash uitgezet. De volgende foutmelding komt op een blauw scherm:

"IO system vreification error in grmnusb.sys (wdm driver error 21f) - grmnusb.sys+1585 at 9F4A2585

Virusscanner uit: :cry:
Eerst drivers: Ook al gedaan. Halverwege het proces vraagt het systeem de Garmin aan te sluiten en daarna gaat het weer mis. :cry:

Op een andere oudere PC - ook met windows XP gaat het probleemloos.

Help!

alvast heel erg bedankt voor een reactie.

Rob

• rob de groot
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-12-2023
Iemand een oplossing? Dank.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 18:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Heb je al gecontroleerd of je van alle benodigde software de laatste versie hebt? Wellicht loop je tegen een bug aan die in een nieuwere versie gefixed is. Dit wil nog wel eens voorkomen als je de software van de bijgeleverde CD hebt gehaald.