[Macbook Pro] Hoe warm wordt jou macbook pro, mijne te warm?

Pagina: 1
Acties:

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb een control FAN programma voor mac gedownload omdat ik merkte dat me macbook zo warm begon te worden dat ik er last van kreeg op me schoot.

Nu schrok ik best wel van de temperatuur. Hij was 73 graden, terwijl ik gewoon aan het surfen was, met photoshop open.

Toen heb ik de fans op 6000 rpm gezet en is hij nu gezakt naar 48 graden. Maar zodra ik het programma sluit om me fansnelheid aan te passen loopt de temperatuur weer op. (Omdat hij blijkbaar vind dat hij zijn fans rustig moet laten draaien.

Hoe komt dit, en hoe warm wordt die van jullie?
Heeft het ermee te maken dat het 26 graden is in huis? Het is nogal een warme dag vandaag... viel me gewoon op.

Ben benieuwd naar jullie reactie.

Ik heb trouwens de Macbook Pro 15-inch 2,66Ghz 2009 versie

[ Voor 4% gewijzigd door Remko.me op 16-08-2009 00:20 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:26
Het is warm buiten dus die temperaturen zijn mij ook niet vreemd. Mijn fans staan nu vol aan(6200rpm) en macbook pro is 54 graden.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Remko.me
LED-Maniak schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 00:20:
Het is warm buiten dus die temperaturen zijn mij ook niet vreemd. Mijn fans staan nu vol aan(6200rpm) en macbook pro is 54 graden.
Wat is de grens van Macbooks, waarom zouden mijn fans niet vol aangaan automatisch.. :P ?

• Kapitein Prozac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-01 00:36
Ik heb op m'n MacBook de standaard fansnelheid met Fan Control op 2400 rpm gezet en OS X doet daar standaard nog een paar honderd rpm bij (2500-2700 rpm). Het is weliswaar een 2.1 Ghz MacBook maar met surfen ed. haal ik de 60 graden niet.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
In deze PDF kun je het antwoord op je vraag vinden :)

T.net gallery | V&A ads

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

Mijne haalt soms de 70 graden wel (MacBook Pro 13" 2.53 GHz) misschien toch maar is dat fan control downloaden?

Scientia potentia est

Verwijderd

Alles voor de Mac (boekje die je bij je mac krijgt)

Temperatuur bij gebruik:
Als u zich bij het gebruik van de MacBook Pro niet aan de onderstaande waarden houdt, kunnen de prestaties nadelig worden beïnvloed.
  • Temperatuur bij gebruik: 10 tot 35 °C
  • Temperatuur bij opslag:-20 tot 45 °C
Pagina 74

Op pagina 70 staat er : Stel de computer niet bloot aan temperaturen boven de 100 °C

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarschijnlijk bedoelt men met die temperaturen de omgevingstemperatuur tijdens gebruik.

Die 100 graden zal waarschijnlijk de maximale opslag temperatuur zijn, dus wanneer je 'm niet gebruikt/

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Dat zal best wel zo kunnen zijn ,35 °C is wel een beetje te laag.
Mijn mbp zit meestal rond de 50 Celsius.

Aangezien er niet veel meer in het boekje staat ga ik er van uit dat 100 graden de ''maximum'' is.
Er zijn mensen die zelfs ver de 100 °C overschrijden en geen problemen hebben.

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 22:19
MIjn macbook pro 17 inch 2.8ghz heeft al 104 graden geraakt tegen dat hij de fans sneller laat draaien. Niet achter kijken, die cpu's zijn gemaakt voor 100 graden. De intel's hebben een ingebouwde veiligheid dat wanneer de cpu te warm wordt, hij gewoon de energie toevoer afsluit naar de cpu. Als dus je macbook plots uitvalt, dan mag je zeggen dat er iets verkeerd is.

Maar 70°C is totaal niet erg ;) Ze kunnen er tegen :)

Verwijderd

mm, mijn cpu vaak rond de 42 graden en fanspeed meestal rond de 1999/ 2000 rpm

(MBP late 2008)

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-08-2025
Grappige topic op 1 dag dat het wat warmer is in nederland :P

Hoorde overigens gisteren voor het eerst mijn iMac. Het was gewoon warm :P

Macbook Pro 15" 

• Remko.me
Haha, nou bedankt voor het opzoeken in het boekje. Welk boekje heb je gebruikt, want in mijn boekje is daarover niks terug te vinden.
Ik heb 2 van die boekjes.

Hij is nu rond de 54 graden :P

• Whis!
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Gisteren even half life 2 episode two getest met mijn macbook via bootcamp.. alles op high en het runned vloeiend! Na een minuut of 5 beginnen/begint de fan(s) keihard te draaien maar dat is normaal uiteraard.

Mijn vraag is alleen of het wel goed is om dit spel pakembeet 2 uur achter elkaar te spelen.

Het betreft hier een macbook unibody, 2.4ghz/2gig/9400m.

• Remko.me
mklkhanou schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:14:
Gisteren even half life 2 episode two getest met mijn macbook via bootcamp.. alles op high en het runned vloeiend! Na een minuut of 5 beginnen/begint de fan(s) keihard te draaien maar dat is normaal uiteraard.

Mijn vraag is alleen of het wel goed is om dit spel pakembeet 2 uur achter elkaar te spelen.

Het betreft hier een macbook unibody, 2.4ghz/2gig/9400m.
Ja, ik denk dat het niet zo heel veel kwaad zijn. Uiterraad zijn laptops nog steeds niet bedoeld voor gamen, maar dit kun je er wel erg goed op hoor.
Ik zou me er niet druk om maken, mocht je merken dat hij door fikt (wat bijna niet kan :P ) dan bel je apple en verhaal je het op de wet dat je minstens verwacht dat je macbook dit wel aan zou kunnen.. gezien kwaliteit/prijs verhouding.

• Whis!
  • Niet online
Chrones schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:21:
[...]

Ja, ik denk dat het niet zo heel veel kwaad zijn. Uiterraad zijn laptops nog steeds niet bedoeld voor gamen, maar dit kun je er wel erg goed op hoor.
Ik zou me er niet druk om maken, mocht je merken dat hij door fikt (wat bijna niet kan :P ) dan bel je apple en verhaal je het op de wet dat je minstens verwacht dat je macbook dit wel aan zou kunnen.. gezien kwaliteit/prijs verhouding.
Ah oke.. is het niet zo dat de macbook zichzelf automatisch afsluiten bij een bepaalde temperatuur?
En ik vraag me dan ook gelijk af of dat os-gerelateerd is.. dus of het zit ingebakken in mac os en bij windows niet.

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Momentele temsp zijn:

Hdd 31
CPU 42
GPU 36
Mem 37

Fans op 2000 RPM en dit op een macbook pro late 2008

Qua temperatuur wordt die van mij niet zo warm alleen als ik hem oplaad dan bij de accu. Voel je soms iets te goed als je een spel speelt :(

• Remko.me
mklkhanou schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:26:
[...]

Ah oke.. is het niet zo dat de macbook zichzelf automatisch afsluiten bij een bepaalde temperatuur?
En ik vraag me dan ook gelijk af of dat os-gerelateerd is.. dus of het zit ingebakken in mac os en bij windows niet.
Nee en ja, heeft te maken met het gebruik van bepaalde hardware, hoeveel je ervan vraagt hoe warmer. Os gerelateerd kan, misschien vraagt Windows meer dan Mac.

En hij valt automatisch uit als hij te warm wordt, is in je 'bios' ingesteld.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Mijn temperaturen overigens bij medium load:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a7AtQwB8uOLGMp1J7nL5PV9C/full.png

Late'07 MBP 2,4GHz

[ Voor 9% gewijzigd door Zegato op 16-08-2009 15:54 ]

T.net gallery | V&A ads

• Remko.me
Zegato schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 15:53:
Mijn temperaturen overigens bij medium load:

[afbeelding]

Late'07 MBP 2,4GHz
welke programma's gebruiken jullie?

Degene die ik gebruik is smcFanControl. http://www.conscius.de/~eidac/index.html

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik zelf gebruik iStat Pro om de temps en meer info uitlezen in het dashboard.

• Whis!
  • Niet online
Oke.. net dus een ruim uurtje half life 2 episode two gespeeld op full settings.. mijn cpu werd niet warmer dan 78 graden. Niks aan de hand dus!
Pagina: 1