Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

x264 afspelen loopt brak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij het afspelen van verschillende 1080p films ondervind ik al verschillende keren problemen, van schokkend beeld, beeld dat blijft hangen en alle dergelijke tegenslagen zoals het niet zou moeten zijn.

mijn standaard afspeelprogramma is VLC media player, omdat deze normalitair alle content kan afspelen. heb ook al geprobeerd met BS player, maar die bleef zeggen dat de benodigde drivers voor mkv content niet geinstaleerd waren, terwijl ze duidelijk WEL geinstaleerd zijn.

inhoud van de pc

Dell Latitude E6500 @ windows 7

intel core 2 duo T9600 @ 2,8 ghz
chipset PM45
2x2gb DDR2-800Mhz
NVIDIA quadro NVS 160M (256Mb)
creative audigy 2 notebook

volgens VLC staat de 3D hardwareondersteuning aan. en heb ook de laatste drivers (186) gedownloaded.

groeten, en hopelijk iemand die me kan helpen :)

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

VLC zuigt voor mkv bestanden.

Deinstalleer alle codec packs zoals k-lite en vista codec pack. Deze verzieken meer als dat ze goed doen.
Installeer:
Haali Media Splitter
ffdshow
(eventueel avisynth)

en gebruik Media Player Classic. Dit werkt gewoon perfect.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 13:45
Niets mis hier met VLC. Heb daar eigenlijk bar weinig problemen mee. MKV's werken altijd perfect.
Waar lees je die mkv files vanaf? Van je harddisk?

Verwijderd

Topicstarter
Sypher schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:50:
[...]

Niets mis hier met VLC. Heb daar eigenlijk bar weinig problemen mee. MKV's werken altijd perfect.
Waar lees je die mkv files vanaf? Van je harddisk?
word inderdaad altijd van de hdd afgespeeld. maar daar kan het probleem niet aan liggen, de cpu belasting is op zich al hoog wat ik bizar vind als er een hardwarematige GPU decodering "zou moeten" gebeuren.... vlc heeft tijdens het afspelen een gemidelde cpu belasting van 60% volgens performance monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Twazerty schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:48:
VLC zuigt voor mkv bestanden.

Deinstalleer alle codec packs zoals k-lite en vista codec pack. Deze verzieken meer als dat ze goed doen.
Installeer:
Haali Media Splitter
ffdshow
(eventueel avisynth)

en gebruik Media Player Classic. Dit werkt gewoon perfect.
extra codec packs heb ik nooit gedownload, dit omdat vlc toch alle inbegrepen codec packs had... ffdshow die wordt normaal gebruikt door Bs player, deze staat geinstaleerd, en toch kan bs player nog niet omgaan met mkv's

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Probeer is dingen uit te sluiten, sluit een externe schijf aan, en zet de MKV daarop.
Draait er bijv. een virusscanner ?
Mogelijkheid om op een andere computer te testen ?

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:42

jmk

VLC is open source

Er is op dit moment geen open source speler die goed gebruikt maakt van de hardware versnelling van moderne GPU's als het gaat om het afspelen van HD materiaal.

VLC gebruikt alleen interne codecs, codecs installeren of de-installeren heeft geen invloed op de werking van VLC.

Je kan het beste kijken naar een codec waarmee je gebruik kan maken van de GPU versnelling icm met een speler die dan staat ingesteld op die codec.
Voorbeeld: CoreAVC icm MPC

Kijk hier ook eens om je HD video af te spelen met GPU versnelling:
http://nunnally.ahmygoddess.net/watching-h264-videos-using-dxva/

Yippie kayak, other buckets!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:56

Twazerty

AVCHDCoder developer

Met GPU versnelling heb ik alleen maar slechte ervaringen en een hoop ellende. CoreAVC leverde ook veel problemen.

FFDShow+Haali+MPC vind ik zelf de beste optie. CPU verbruik heb ik ook amper.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 05:38
http://www.hardware.info/...oor_je_H264_MKVbestanden/

d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door n0elite op 15-08-2009 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
beste antwoord van de dag ;) een degelijk artikel met alle mogelijke oplossing voor gratis HD spelers :)

bedankt !

Verwijderd

Probeer eens het proces vlc.exe met een hogere prio te draaien. Bijvoorbeeld "hoog" of "realtime". Dit kan via taakbeheer.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ipv MPC normaal, had je ook MPC HC (Home Cinema) kunnen gebruiken. Die heeft wel GPU ondersteuning. De reden overigens dat je BS Player ging zeuren, is dat VLC en MPC beide al de MKV splitter hebben. Als je de Haali Media Splitter had geïnstalleerd zoals Twazerty al aangaf, zou er geen probleem meer moeten zijn geweest.

Als alles nu is opgelost, zou ik graag verder willen met mijn eigen probleem in dit onderwerp.
Ik heb een serie in 720p en deze speelt niet erg soepel af. Het vreemde is, is dat andere HD content (zelfs een 1080p bestand) vloeiend loopt. Het schokt een beetje, maar het meest irritante is dat het beeld vaak stil staat. Een klein stukje terug spoelen resulteert vaak in 30 seconde vooruit. Nu heb ik dit probleem in SMPlayer op Ubuntu. Ik heb geen andere speler geprobeerd overigens op Linux (ook niet geïnstalleerd staan). Als ik de eigenschappen van het bestand neem in m'n speler staat er dat het een framerate heeft van 1000, zeer eigenaardig.
Nu heb ik ook Windows weer aan de praat en het daar op geprobeerd met FFDShow en MPC, geen enkel probleem. CPU blijft hier hetzelfde als in Linux, rond de 20-30%. Kijk ik naar de FPS, dan is het wel gewoon 26,25.

Computer specs in m'n signature. Ubuntu 9.04 met SMPlayer 0.6.8 en bijbehorende Mplayer uit de repo van de maker (https://launchpad.net/~rvm/+archive/smplayer en https://launchpad.net/~rvm/+archive/mplayer)

Edit:
Nog vreemder: mijn laptop, welke een stuk minder krachtig is, maar dezelfde configuratie heeft kwa Ubuntu, doet het vlekkeloos, maar rapporteert wel een fps van 39. Ergens is er iets aparts met of SMplayer, of de bestanden.

Edit2:
Hoe vaag is dit, nu werkt het wel normaal. Zal wel door een kleine update zijn geweest afgelopen week. Geen probleem iig meer. Computers en software, het blijven vage dingen :P.

[ Voor 12% gewijzigd door Hero of Time op 16-08-2009 14:56 . Reden: op laptop getest / geen issue op PC ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ondertussen al geprobeerd van volgens het artikel van hardware info een nieuwe GPU codec te downloaden, de apparte. en dit met vlc te forceren om deze codec te gebruiken. (is mogelijk in de codec opties).

met je cmd in windows moet je dit doen. volgens het artikel en ik citeer :
'Selecteer daarna de nieuwste versie van MPCVideoDec.zip. In dit zip-bestand vind je een enkel bestand, MPCVideoDec.ax, dan je dient te kopiëren naar de Windows syteemfolder. Bij 32-bit Windows is dat in de regel C:\Windows\system32, bij 64-bit Windows is het in de regel C:\Windows\SysWow64. Start daana een commando prompt (Start -> cmd), ga naar de systeemfolder (cd ) en geef het volgende commando:

regsvr32 MPCVideoDec.ax"
maar het probleem is nu dat ik win 7 64 bit heb. ik had het bestand MPCVideoDec.ax al gedownloaded, al in de map SysWow64 geplaatst. daarna alles doorlopen van de cmd screen.

c:\users\***\cd \ windows\system32

c:\windows\system32\regsvr32 MPCVideoDec.ax

maar moeten deze commands niet anders zijn in een win 64 omgeving ? want ik krijg steeds de volgende melding wanneer ik volgende commands doe
"de module MPCVideoDec.ax kan niet worden geladen.

zorg ervoor dat het binaire bestand in de opgegeven pad is opgeslagen, of spoor de fout op door te zoeken naar problemen met het binaire bestand of hiervan de afhankelijke DLL bestanden.

kan het opgegeven module niet vinden."
ik ga er vanuit dat hij in de system 32mappen zoekt, ik dus mooi de 32 overal vervangen door 64 maar dan klaagt hij dat hij de mappen niet vind.

iemand nog een oplossing voor dit probleem ?

thx !

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 07:10
system32 is voor 64-bit files en sysWow64 is voor 32-bit files (vraag me niet waarom :P). VLC is 32-bit, dus als je de 32-bit codec download moet je hem in c:\windows\SysWOW64 opslaan en registeren met de 32-bit regsvr32 die ook in syswow64 staat:
C:\windows\SysWOW64\regsvr32 C:\windows\SysWOW64\MPCVideoDec.ax

Verwijderd

Topicstarter
Shagura schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 20:52:
system32 is voor 64-bit files en sysWow64 is voor 32-bit files (vraag me niet waarom :P). VLC is 32-bit, dus als je de 32-bit codec download moet je hem in c:\windows\SysWOW64 opslaan en registeren met de 32-bit regsvr32 die ook in syswow64 staat:
C:\windows\SysWOW64\regsvr32 C:\windows\SysWOW64\MPCVideoDec.ax
kwestie van de zaak moeilijk te maken en ze zo te houden ! alvast bedankt, ga het direct eens uitproberen,

edit 1 : heb ondertussen al geinstaleerd, na talloze pogingen die ook weer foutcodes genereerden. even opgezocht en bleek dat het nodig was de cmd als administrator uit te voeren, raar maar waar, ik ben al admin op mijn eigen pc, en moet dan nog es admintoestemming geven om dit uit te voeren.

maar kom swat, het gemiddelde processorverbruik van VLC tijdens HD films is ondertussen al terug gezakt naar gemiddeld 35-37% volgens de performmon. valt goed mee voor mij, is een stuk minder, maar nu vraag ik me nog steeds af, kan ik ergens controleren dat het decodeerwerk gedaan wordt door de GPU in plaats van de CPU ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 22:38 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik vermoed dat het grootste probleem hier is, dat x264 niet een officiele standaard is in tegenstelling tot H264 wat wel de officieel standaard is. In het geval van x264, als er op een "verkeerde" manier geripped/kopieerd is dan wordt x264 niet ondersteund door de hardware/GPU. Dit is iets wat je de fabrikanten van de hardware overigens niet kunt kwalijk nemen aangezien je afwijkt van de standaarden. Om dergelijke x264 content vervolgens vloeiend af te spelen heb je een krachtiger CPU nodig met een efficiente codec.

Overigens moet de pocessor van de TS ruim voldoende zijn om 1080P content af te kunnen spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 16-08-2009 23:49 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:47:
Ik vermoed dat het grootste probleem hier is, dat x264 niet een officiele standaard is in tegenstelling tot H264 wat wel de officieel standaard is. In het geval van x264, als er op een "verkeerde" manier geripped/kopieerd is dan wordt x264 niet ondersteund door de hardware/GPU. Dit is iets wat je de fabrikanten van de hardware overigens niet kunt kwalijk nemen aangezien je afwijkt van de standaarden. Om dergelijke x264 content vervolgens vloeiend af te spelen heb je een krachtiger CPU nodig met een efficiente codec.

Overigens moet de pocessor van de TS ruim voldoende zijn om 1080P content af te kunnen spelen.
de cpu waarop ik de films afspeel is een core 2 duo 2,8ghz, ruim voldoende, maar het "probleem" is natuurlijk dat je niet echt cpu belastende taken op de achtergrond moet doen, of ja film schokt... of plotse hevige bewerkingen die je cpu naar 100% brengen brengen een paar seconden gefreezed beeld met zich mee.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:55
_Dune_ schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 23:47:
Ik vermoed dat het grootste probleem hier is, dat x264 niet een officiele standaard is in tegenstelling tot H264 wat wel de officieel standaard is.
:? x264 is niks meer dan een encoder voor streams die voldoen aan de h264 standaard. Ze (de devs) willen voor geen goud afwijken van die standaard, om vervolgens in niemandsland terecht te komen en je situaties krijgt zoals in het verleden met xvid/divx (en h263 als "standaard").

Dat neemt niet weg dat x264 streams produceert die sommige decoders niet kunnen afspelen. Neem bijvoorbeeld quicktime's h264 decoder die geen CABAC aan kan :+ . En een nog in ontwikkeling zijnde Weighted-P patch voor x264 zorgde ervoor dat CoreAVC er niks meer mee kon, maar elke ander decoder het wel feilloos af kon spelen.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Heb je Windows Media Player al eens geprobeerd? De standaard Microsoft decoders die in Win7 zitten zijn ook erg goed (en met DXVA ondersteuning), dus gewoon alle codec packs verwijderen en alleen Haali laten staan.

• The Flow
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Weet iemand waar het probleem ligt?

DXVA heb ik goed draaiende, (bijna) alle H264 en x264 (1080p) geencodeerde bestanden draai ik vloeiend af met mijn HD3850 AGP kaart. Alleen nu willen sommige bestanden (bijv planet earth x264) niet met DXVA afgespeeld worden. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik de level al geprobeerd van 4.0/4.1/5.1maar mocht niet baten, verder verschillende players geprobeerd. KM/BS/Media maar hielp ook niet. Ik krijg wel beeld maar heb geen codec pack geinstalleerd, alleen Haali Media Splitter.

Enig idee?

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:37
Dan zijn de bestanden gewoon niet goed geëncodeerd en zit er denk ik niet veel anders op dan om deze via software af te spelen.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Nielson schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:19:
Dan zijn de bestanden gewoon niet goed geëncodeerd en zit er denk ik niet veel anders op dan om deze via software af te spelen.
hoe kan je dat controleren?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

jmk schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:12:
Er is op dit moment geen open source speler die goed gebruikt maakt van de hardware versnelling van moderne GPU's als het gaat om het afspelen van HD materiaal.
xbmc kan dit wel

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Hoe dan? MediaPortal kan het wel (ook)

[ Voor 9% gewijzigd door The Flow op 19-08-2009 17:58 ]

• BCC
  • Registratie: Juli 2000

BCC

XBMC heeft eigen codecs en een eigen library voor hardware accellerated decoding http://www.xbmc.org/wiki/...ccelerated_Video_Decoding

[ Voor 38% gewijzigd door BCC op 19-08-2009 18:18 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• dj_tjerk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:55
nVidia heeft eerder dit jaar hun drivers aangepast zodat ze level 5.1 streams kunnen afspelen. ATi heeft echter nog steeds niks aan hun drivers gedaan op dat vlak, ondanks dat veel mensen erop wachten. L4.1 is dus het hoogst haalbare voor ATi gebruikers voorlopig. Dus check van de video's die niet willen afspelen de resolutie+aantal ref frames met bijvoorbeeld avinaptic die de header uitleest.

Leesmateriaal: 1 en 2 en wat over bluray gedoe waarvoor die hardware ondersteuning oorspronkelijk voor bedoeld was: 3.
Pagina: 1