Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Computer start niet op en de fans draaien ook niet

Pagina: 1
Acties:

• Majora
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:40
Hoi,

Ik heb een Packard Bell Istart 9100AIO. Afgelopen 5 weken ben ik op vakantie geweest, toen ik thuiskwam en mijn computer probeerde op te starten bleef het aan en uitlampje(dat in de knop zit. Het wordt blauw als de computer aanstaat en oranje als hij op standby staat) blijft op oranje. De fans (CPU en voeding, meer heb ik niet) draaien een klein tikje en stoppen dan direct weer. Weet iemand wat er gebeurt kan zijn?

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:29
Blikseminslag waardoro voeding dood is.
Even andere voeding aanhangen.

Aangezien die oranje is kan je ook ff stekker eruit halen om standby modus weg te halen.
Heb ook pc's gehad die er nooit uit kwamen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Majora schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:52:
Ik heb een Packard Bell Istart 9100AIO. Afgelopen 5 weken ben ik op vakantie geweest, toen ik thuiskwam en mijn computer probeerde op te starten bleef het aan en uitlampje(dat in de knop zit. Het wordt blauw als de computer aanstaat en oranje als hij op standby staat) blijft op oranje. De fans (CPU en voeding, meer heb ik niet) draaien een klein tikje en stoppen dan direct weer. Weet iemand wat er gebeurt kan zijn?
Daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor geschreven. Doorlezen, en daarna aan de hand van de troubleshooter onderdelen gaan testen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Majora
M.Koers schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 21:54:
Blikseminslag waardoro voeding dood is.
Even andere voeding aanhangen.

Aangezien die oranje is kan je ook ff stekker eruit halen om standby modus weg te halen.
Heb ook pc's gehad die er nooit uit kwamen.
Hij is 5 weken van het stroomnet afgesloten(als in, de stekker lag er 5 weken uit). Blikseminslag lijkt me dus onwaarschijnlijk :P
gambieter schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:02:
[...]

Daar is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor geschreven. Doorlezen, en daarna aan de hand van de troubleshooter onderdelen gaan testen :) .
Heb ik al gedaan, geen oplossing en het groene naar zwarte draad doorbinden heb ik volgens mij verkeerd gedaan(dit keer gebeurde er helemaal niets, zelfs niet met de fans). Ik dacht, misschien hebben meer mensen dit probleem met mijn systeem gehad :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens echt stap voor stap door. Alleen op die manier kom je het onderdeel dat problemen geeft vanzelf tegen.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Majora schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 01:07:
Heb ik al gedaan, geen oplossing en het groene naar zwarte draad doorbinden heb ik volgens mij verkeerd gedaan(dit keer gebeurde er helemaal niets, zelfs niet met de fans). Ik dacht, misschien hebben meer mensen dit probleem met mijn systeem gehad :P
Kom kom, je hebt dus even wat geprobeerd en niet de troubleshooter doorgenomen. Geef dan maar eens aan wat je allemaal al getest hebt, een volledig overzicht. Maar beter is opnieuw te beginnen en echt te gaan testen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Dit heb ik ook gehad, toen was de voeding defect. Dus even een andere voeding proberen/lenen.

• Majora
Oke, ik heb die troubleshouter gelezen.

Opstarten doet hij helemaal niet, hij blijft op standby als ik kaal opstart(moederbord, HDD).
Voeding levert genoeg vermogen.
Als ik probeer de groene draad door te lussen gebeurt er HELEMAAL niets. Zelfs een standbylampje ofzo.
De fans slaan dus niet aan. Ik heb er btw maar 2, eentje in de voeding en eentje op de cpu.
Conclusie: Moet ik een nieuwe voeding kopen? En welke raden jullie aan(ik gebruik standaard dingen: ik eb niet eens een videokaart(die ik wel wil tho)).
Pagina: 1