Toon posts:

Satelietprogramma's opnemen...welk apparaat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik wil graag programma's opnemen die ik op mijn sattelietontvanger wekelijks bekijk. Door het tijdsverschil ben ik niet in staat om ze altijd te bekijken, daarom wil ik ze graag opnemen. Een dvd-/hd-recorder leek mij hier wel wat voor. Ik ben een leek in het wereldje van recording, kom rechtstreeks van de videorecorder.
Blueray etc is allemaal niet nodig, ik wil gewoon die programma's kunnen opnemen, goede kwaliteit(is niet digitaal..scart-kabel uit sattelietontvanger) en op bepaalde tijdstippen kunnen programmeren.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen - budget = max 150-200 euro.

Thnx alvast!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit is wel een erg duidelijk "wat moet ik kopen" topic... je zou inmiddels moeten weten, dat dat niet echt gewenst is hier.

Wat heb je zelf al gevonden?

De meeste zaken (BCC, IT`s, Scheer en Foppen) bieden al mooie oplossingen, al dan niet met HD, voor rond de 125-175 euro. Online kun je met behulp van reviews misschien wel een mooi koopje vinden in de pricewatch :)

Succes!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
DVB-S recorder ben je dus naar opzoek. Misschien dat je met die term verder komt :)

Verwijderd

Topicstarter
Michael Knight schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:06:
Dit is wel een erg duidelijk "wat moet ik kopen" topic... je zou inmiddels moeten weten, dat dat niet echt gewenst is hier.

Wat heb je zelf al gevonden?

De meeste zaken (BCC, IT`s, Scheer en Foppen) bieden al mooie oplossingen, al dan niet met HD, voor rond de 125-175 euro. Online kun je met behulp van reviews misschien wel een mooi koopje vinden in de pricewatch :)

Succes!
Misschien is het zo overgekomen, dan excuseer ik me daarvoor. Ik ben al heel wat tegen gekomen, maar ik moet wel eerst weten of ik wel in het goede hokje aan het zoeken ben. Al aardig wat philips recorders tegen gekomen die interessant leken, maar ik weet dus niet of die compatible zijn met een satelietontvanger.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:15:
DVB-S recorder ben je dus naar opzoek. Misschien dat je met die term verder komt :)
Google helpt me niet echt aardig op weg. Vallen de populaire dvd-recorders hieronder bij de grote zaken, of zijn het hele specifieke recorders van een hogere prijscategorie? Thnx

• ThinkPad
  • Nu online
Nee de DVD Recorders die je bij de grote zaken ziet, zijn om analoge kabelTV op te nemen.

Misschien dat ze ook wel via SCART kunnen opnemen, maar dan zul je zelf op start en stop moeten drukken.

Als je een DVD/HD recorder hebt die geschikt is om satelliet mee op te nemen, dan heeft hij waarschijnlijk ook wel een EPG, en dan kun je gewoon aanklikken welk programma je wilt opnemen, en doet het apparaat de rest.

Vraag het anders eens hier: http://www.sat4all.com/

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 15-08-2009 20:47 ]

• Schizo007nl
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-02 22:11
Waarom kijk je niet naar een Satellietontvanger met ingebouwde harde schijf!?

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

Verwijderd

Topicstarter
Schizo007nl schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:48:
Waarom kijk je niet naar een Satellietontvanger met ingebouwde harde schijf!?
Want dan kan ik alleen sattelietprogramma's opnemen. Met een dvd-recorder kan ik ze ook branden op een dvd en programma's van de kabel bijvoorbeeld ook opnemen.

• ThinkPad
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:50:
[...]

Want dan kan ik alleen sattelietprogramma's opnemen. Met een dvd-recorder kan ik ze ook branden op een dvd en programma's van de kabel bijvoorbeeld ook opnemen.
Je wilt dus ook van kabel opnemen?

Ik dacht dat je alleen maar satteliet had.

Een satellietontvanger waarmee je kunt opnemen:
https://www.cardwriter.nl/nl/pi-136778651.htm?categoryId=35

Je hebt ze ook met dual tuner (je hebt dan wel een Twin LNB nodig).
https://www.cardwriter.nl/nl/pi1438927810.htm?categoryId=36
Dan kun je kijken naar het ene, en het andere opnemen

Maar als je ook van kabel wil opnemen, dan moet je toch gaan klooien met de SCART ingang op de recorder, en SCART uitgang op de satelliet ontvanger. De vraag is dan alleen, hoe je het voor elkaar krijgt dat de recorder op het juiste moment begint met opnemen.

• mhaket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-02 11:00
Ik heb een Philips DVD-recorder (+/- 2 jaar oud) en die kan je zo instellen dat hij zodra hij signaal krijgt op zijn SCART meteen begin met opnemen. Zo neem ik ook programma's op van satelliet.

Je kan ook de twee apparaten samen instellen op opnemen op een specifiek moment. Mijn Philips (wordt saai ;) ) satelliet ontvanger kan je ook instellen dat hij op een bepaald moment begint met afspelen van een specifieke zender. T'is wat geklooi maar het kan wel.

Verwijderd

Natuurlijk kun je met elke dvd/hd recorder opnemen vanaf een scart aansluiting ,meestel AV1 of L1 .
Inplaats van het zendernummer kies je dan AV1 b.v. en vul je handmatig de rest in zoals start en eind tijd.
In sommige gevallen kun je ook de sat-ontvanger programmeren zodat deze aangaat op het kanaal dat je op wilt nemen en op de zelfde tijd als je recorder.

Maar dat wil niet met elke sat-ontvanger ,zoniet dan zul je deze vooraf aan moeten zetten op de op te nemen zender.

Ik heb ook wel eens dvd/hd recorders gezien met een infrarood oogje aan een kabeltje ,deze zorgt er dan voor geloof ik dat als de recorder aan gaat dat hij door middel van het oogje de sat-ontvanger aanzet .
Maar dat moet wel 1 malig geprogrammerd worden zodat hij weet melk merk sat-ontvanger hij aan moet zetten,en het merk moet wel bekend zijn natuurlijk.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ met verschillende hierboven..

De betere modellen zijn tegenwoordig gewoon uitgerist met 'timergestuurd' opnemen of via zo`n 'puls' waardoor de recorder start zodra hij signaal krijgt van de tuner.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:53:
[...]

Je wilt dus ook van kabel opnemen?

Ik dacht dat je alleen maar satteliet had.

Een satellietontvanger waarmee je kunt opnemen:
https://www.cardwriter.nl/nl/pi-136778651.htm?categoryId=35

Je hebt ze ook met dual tuner (je hebt dan wel een Twin LNB nodig).
https://www.cardwriter.nl/nl/pi1438927810.htm?categoryId=36
Dan kun je kijken naar het ene, en het andere opnemen

Maar als je ook van kabel wil opnemen, dan moet je toch gaan klooien met de SCART ingang op de recorder, en SCART uitgang op de satelliet ontvanger. De vraag is dan alleen, hoe je het voor elkaar krijgt dat de recorder op het juiste moment begint met opnemen.
Ik heb ook gewoon kabel ja, de satteliet is voor de buitenlandse programma´s. Het is geen must voor mij dat ik het ook moet kunnen timen. Als de kwaliteit goed is en het is allemaal een beetje gebruiksvriendelijk dan ben ik al tevreden. De vraag is voor mij of ik dan goed zit met de standaard dvd-recorders in de grotere zaken

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat ik goed zit met deze: PHILIPS DVD R3570H
Ik weet dat het niet echt de bedoeling is om het hier te hebben over specifieke modellen, maar ik ben bang dat als ik naar de IT's ga dat de verkoper totaal niet weet waar die het over heeft en ik dus met een miskoop thuis zit.

Ik lees hier wel hele slechte reviews: http://www.kieskeurig.nl/...dvdr3570h/reviews/266511/
En geen hdmi-uitgang is dat erg?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 12:29 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-02 15:53

MrScratch

I am rubber, you are glue

Mocht je goed in de slappe was zitten, kun je voor een dreambox 8000 gaan. Daar zitten twee hd-satelliettuners in en twee plaatsen voor extra tuners. Dat kunnen dus ook kabeltuners zijn. Tevens past er een dvd-brander in. Je moet alleen wel even minimaal 1000 euro aftikken, want ze zijn nogal duur.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:31:
Mocht je goed in de slappe was zitten, kun je voor een dreambox 8000 gaan. Daar zitten twee hd-satelliettuners in en twee plaatsen voor extra tuners. Dat kunnen dus ook kabeltuners zijn. Tevens past er een dvd-brander in. Je moet alleen wel even minimaal 1000 euro aftikken, want ze zijn nogal duur.
Dat is het mij zeker niet waard.

Is dit niet wat? LG RH387H

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 12:35 ]

Verwijderd

Je kan even naar de sites van de fabrikanten toe surfen en de gebruiksaanwijzing downloaden, zie je gelijk de menu's etc. Iedere DVD-HD recorder is goed, sommige kun je met vatse waarde's steeds laten opnemen, iedere dag hetzelfde tijdstip of 1 dag in de week op het hetzelfde tijdstip etc etc. Afhankelijk van hoeveel je opneemt zou ik een 250GB schijf nemen, op een beetje kwaliteit opnemen kan snel gaan.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 12:32:
[...]

Dat is het mij zeker niet waard.
De Dreambox 7025 (satelliet receiver met HDD opname mogelijkheid), is een stuk goedkoper.
Net als de Dreambox 8000 heeft hij 2 tuners aan boord maar alleen niet mogelijk om HDTV zenders te ontgvangen.
https://www.cardwriter.nl/nl/pd-547853324.htm?categoryId=36
€369,-
Koop er een harddisk bij en je hebt een gebruikersvriendelijke sat receiver die meerdere kanalen tegelijk kan opnemen en afspelen.

Een losse HDD/DVD recorder is in mijn optiek niet gebruikersvriendelijk, omdat je met 2 apparaten zit die beide hun ding moeten doen. (waarmee ik niet zeg dat het niet kan, maar er kan veel foutgaan door eigen toedoen).
Als gebruiker moet je er dus voor zorgen dat zowel de HDD recorder gaat opnemen op de juiste tijd en ingang, maar de sat receiver moet ook nog aanstaan.
Daarnaast heb je dan niet de mogelijkheid om een andere zender via satelliet te kijken tijdens die opname. Iets wat met de DM 7025 en 8000 wel kan (en met een heleboel andere sat receivers met twin tuners en hdd opname mogelijkheid ook). In sommige situaties lukt dat ook met de DM600 en DM800.
Voor wat betreft het branden van de opnames op DVD; je kan met een computer op de shares komen van een DM 7025, en dus de video bestanden (.ts) op je eigen PC op DVD fikken.
Ik geloof dat de DM 8000 zelf een DVD brander aan boord heeft.

Het lijt me verstandig als je eerst een richting kiest waar je heen wilt:
1. Losse DVD/HDD recorder met bestaande satelliet receiver
2. Satelliet receiver die alles kan wat je wilt. (Satelliet receiver PVR)

1. is minder gebruikers vriendelijk in gebruik.
2. Installatie en configuratie is soms wat lastig afhankelijk van het model receiver wat je kiest, maar eenmaal draaiend, heel gebruikersvriendelijk.

ps.
De Dreambox 600 is een hele betaalbare PVR, met 1 tuner en kan geen HDTV.
De Dreambox 800 is ook een hele betaalbare PVR, met 1 tuner en kan wel HDTV.
Beide, net als de 7025 en de 8000 met netwerk aansluiting.

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 16-08-2009 12:52 ]

Alles kan stuk.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je een goedkope satelliet ontvanger wilt waar je mee kunt opnemen is een Rebox2701 misschien iets.

Je kan daar een externe usbstick of hardeschijf aan koppelen.
Met een 16GB usbstick ben je samen zo'n 130 Euro kwijt.

Opnemen gaat erg eenvoudig.
Ik heb goede ervaringen met de 16GB Kingston DataTraveler 100 usbstick.

Met een externe dvdrecorder moet je altijd twee apparaten instellen, zeer onhandig.

https://www.satelliet.org...4073.htm?defaultVariants={EOL}&categoryId=29

http://www.freesat.nl/for...ebox_Satelliet_ontvangers

http://www.rebox.tv/

http://www.satbox4all.nl/Forum/thread-11959.html

http://www.rebox.tv/uploa...estand_20081231135749.pdf
Pagina: 1