Case Cooling hoe en waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 13:36
Ik wil de temp in mijn kast omlaag brengen. Ik heb een A-open HX-08 kast. Ik dacht nu te beginnen met een coolertje vooraan beneden die de lucht naar binnen zuigt en eentje boven de voeding die de lucht naar buiten blaast. Hoe monteer ik die dingen? Ik geloof dat er een rode en zwarte kabel aanzitten? Waar sluit ik deze op aan? Waar zijn die coolers te krijgen?

Alvast bedankt!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

fans zijn te krijgen in electronica zaakjes enzo. Gewoon even zoeken in de buurt.
Het is een goeie gedachte om van de zijkant/voorkant lucht erin te blazen, en aan de bovenkant eruit te zuigen (werk je met de natuurkrachten mee...warme lucht wil omhoog zoals je weet).

die fans kan je gewoon aansluiten aan je voedingskabels. Het gele draadje is 12 volt, het rode draadje is 5 volt en de 2 zwarten zijn de nul-draden.
Zo zou het moeten lukken

Verwijderd

En je zou natuurlijk ook eens hier http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000104.html kunnen kijken.

• NightMare
  • Laatst online: 24-08 13:36
Had ik al gelezen, maar het ging mij meer om de bevestiging van die dingen in de kast en hoe ik ze aansluit. Hoe bevestig ik zo'n ding in mijn kast? (A-Open HX08)

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
ik plak ze vast met super lijm.
als ik ze koop dan zit er al gelijk zo'n stekkertje aan dus dat moet ook geen probleem zijn.

Paradigm: Shift happens.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik gebruik, als je fans wil ophangen ergens in je kast, dubbelzijdige tape. Dat werkt perfect. Zit zeer goed vast (zo goed dat het ECHT NIET los gaat perongelijk) en als je het los wil hebben dan kan dat goed zonder troep achter te laten

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
http://gathering.tweakers.net/Forum5/HTML/000160.html is ook zeer nuttig voor fans... :)
RdB: Das niet waar volgens mij. Ik heb alleen maar fans met rooie en zwarte draadjes en die zijn allemaal 12 volt. En hoe plak je die dingen dan goed op? Je hebt toch maar heel weinig raakvlak dan?
Ik gebruik gewoon fannetjes uit oude voedingen en dan heb je dus een rode en een zwarte. Die sluit ik allemaal op twee lange draden aan en die stopt ik in een adapter die op 1,5 tot 12 volt kan. Ik ga ze ophangen door flink te boren en te zagen in mijn kast, ik moet nog effe het goede gereedschap hebben/kopen. Boortjes die mooi door ijzer heen gaan dus...

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• Tonne
  • Laatst online: 22:05
Een fan heeft meestal een zwart en een rood draadje. Zwart op zwart. Als je fan 12V is, rood op geel. Bij 5V (bestaat dat?) rood op rood.
Als je veel fans hebt kun je een aparte voeding voor je fans gebruiken. (hoeft niet perse een pc-voeding te zijn)

Verwijderd

wat je ook kunt doen (heb ik ook gehad)
is wel wat duurder, maar beter in minder geluid.
220v fannetjes kopen
werken echt goed.
in mijn athlon zit een "2coolpc plus" cooler
www.2coolpc.com
heb de fan vervangen door een op 220
dat ding blaast !

sterkte
Pagina: 1