Windows 7: Kan niet volledig afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.284 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-07 19:43
Ik draai sinds kort de RTM versie van Windows 7 x64.
Alles werkt naar behoren, de drivers allemaal up to date geïnstalleerd.
Nu het enige probleem is, als ik wil afsluiten, sluit de computer wel af (afmeld-/afsluitscherm doen het wel), maar de computer valt niet uit. Lijkt wel op W95 waar je de computer nog handmatig moest uitzetten

De enige oplossing is dan ook om de computer uit te schakelen door enkele seconden de uitknop in te houden. Er is al een topic op GoT geweest over het zelfde onderwerp, maar daar was geen oplossing gevonden, daarbij is het topic al enkele weken oud. Windows 7 Sluit niet af

De oplossing die daar gesuggereerd was, was om WoL uit te zetten in de Bios. Dit stond al uit bij mij, ook als ik gewoon de internetkabel uittrek sluit de computer niet af. Heeft iemand andere ideeën?

Voorheen draaide ik Vista x64 waar afsluiten wel werkte.
Setup: Asus P5B-E, E6400, 4GB OCZ, 8800GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien een probleem met ACPI? Gebeurde met XP ook wel vaker. Probleem is wel dat je dit meestal niet ongestraft kon wijzigen, kwam vaak erop neer dat er een complete reinstall moest plaatsvinden.

Ik draai Vista X64 en bij mij staat er bij Device Manager onder Computer "ACPI x64-based PC", even checken dus hoe hij bij jou vermeld staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Welke HAL heeft BOOTMGR gedetecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Bij apparaatbeheer staat ook ACPI x64-based PC, ook heb ik via de eerste Windows update hem de ACPI driver zien binnenhengelen "ATK0110 ACPI Utility".

HAL? Ik vind wel een bestandje Hal.dll, maar hoe zou ik dit moeten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark235
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik had hetzelfde probleem en vond de oplossing in dit draadje:
http://windows7forums.com...report-your-findings.html

1394 (firewire) aansluiting uitschakelen in de BIOS zou dit op moeten lossen (totdat ASUS windows 7 drivers voor de P5B-E released)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
Problem solved!

Hoe gek je oplossing ook klinkt, het werkt.
Geen flauw idee hoe dat eigenlijk kan, maar toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is nog handiger
Other Thoughts: A know issue w/ Windows 7 RC is that P5B motherboards fail to shutdown. The solution is to open device manager->ieee1394 controller ->properties -> power management tab -> Enable "allow the computer to turn off this device to save power"
This will likely be fixed by the official release of Windows 7 on October 22, 2009.
gevonden op newegg.com, alleen dit is met de RTM dus nog steeds zo..... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ik moest direct aan mijn eigen probleem denken toen ik deze post las, dus ik dacht voor de archieven misschien handig om deze link er ook bij te zetten.

Als je een M-Audio Delta Audiophile 2496 hebt stop de shutdown procedure op het moment dat USB power wordt uitgezet, te zien aan de leds op je keyboard of muis bijvoorbeeld.

Dit draadje heeft meer tekst en uitleg:
http://forums.m-audio.com/showthread.php?t=10175

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puiyan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-01-2017
Ik heb nou ook zo'n probleem, alleen ik gebruik Windows Vista.
Ik heb niet echt verstand van computers. Kunnen jullie mij misschien helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:39
Puiyan schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:18:
Ik heb nou ook zo'n probleem, alleen ik gebruik Windows Vista.
Ik heb niet echt verstand van computers. Kunnen jullie mij misschien helpen?
lekker wazig zeg. Wat voor probleem heb je PRECIES? en wat voor hardware heb je....?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Puiyan
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-01-2017
Ramon schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 23:45:
[...]

lekker wazig zeg. Wat voor probleem heb je PRECIES? en wat voor hardware heb je....?
Ja, echt ZELFDE probleem.
Wanneer ik mijn computer wil afsluiten, sluit Vista en de monitor wel netjes af.
Het probleem is, de systeemkast valt nou niet meer automatisch uit.
Ik moet hem zelf paar sec. op aan/uit knop indrukken.

hardware? weet niet eens wat ik heb. :(heb echt geen ene verstand van computers) :S
Dus heb even proberen opgezocht.

Als goed is, is dit het.

> Mainboard : Asus Calcite
> Chipset : Intel i945GT
> Processor : Intel Pentium T2060 @ 1600 MHz
> Physical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
> Video Card : Mobile Intel(R) 945GM Express Chipset Controller 0 (Microsoft Corporation - WDDM)
> Hard Disk : SAMSUNG (250 GB)
> DVD-Rom Drive : HL-DT-ST DVDRRW GSA-H20L ATA Device
> Network Card : 82801G (ICH7 Family) I/O Controller Hub LAN
> Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Home Edition 6.00.6001 Service Pack 1
> DirectX : Version 10.00
> Windows Performance Index : 3.4

Of als je wat anders bedoelde, laat het me maar weten

Anoniem: 314561

Type in het menu start (dus als je op het rondje klikt linksonder) letterlijk in EVENTVWR.MSC.

Kijk welke fouten je tegenkomt en laat het ons even weten.

Alleen snap ik de harde reaktie van Ramon heel goed want je bent nu een topic aan het kapen.
Het beste is om zelf een topic aan te maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar je hebt een heel andere PC, en een heel andere Windows versie, en mogelijk een heel andere oorzaak dan de originele starter :)

Begin dan liever een eigen topic , en leg daarin zoveel mogelijk uit wat er gebeurt en wat je tot nu toe allemaal geprobeerd hebt, wat ook in Het algemeen beleid #quickstart wordt aangegeven.

Dat je geen verstand hebt van computers is op zich niet zo'n ramp, maar besef wel dat je hier op een forum terecht ben gekomen waar men er wél vanuitr gaat dat je de moeite wil nemen om daar wel iets van te gaan leren - dit is geen helpdesk waar je even snel een antwoord kan halen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.