Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Vanmorgen heb ik een 10 meter lange HDMI kabel ontvangen.
Met deze kabel heb ik mijn Panasonic P42G10e aangesloten op mijn Wester Digital HD TV Media Player.

Omdat ik mijn TV met een platte muurbeugel vast heb gehangen aan mijn muur, heb ik een kabel gekocht die aan 1 kant een haakse aansluiting heb, zodat deze achter mijn TV past.
[Link naar kabel]

Probleem:
Zodra ik verbinding maak waarbij de haakse aansluiting in mijn TV zit, en de rechte in mijn media speler, krijg ik geen beeld, maar zodra ik ik de kabel omdraai, krijg ik direct beeld.

Zelf heb ik geen idee, aangezien ik dacht dat er geen verschil was tussen de uiteinden van een HDMI kabel, en ook nog nooit gehoord heb van een verschil tussen send-receive in een HDMI kabel.

De aansluitingen op deze manier houden is geen optie, aangezien de HDMI kabel nu bij mijn TV in een zij-ingang zit (en deze wil ik wegwerken door hem in 1 van de achter-ingangen te plaatsen) en de media speler kan niet meer plat liggen, omdat daar de haakse aansluiting op zit.

Waar kan dit aan liggen?
Is er een verschil in uiteinden van een HDMI kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 22:28
Ik heb er nog nooit van gehoord! Het maakt bij mij bij geen enkele kabel uit welke kant ik in mn receiver of tv prik. Ik gebruik op dit moment zo'n 6 hdmi kabels en geen enkele heeft wat jij nu hebt.

Doet die kabel van jou het dus wel als je de kabel andersom erin doet terwijl je dezelfde hdmi input van je tv gebruikt?

Ik bedoel hiermee: hij doet t nu wel op je hdmi input aan de zijkant van je tv, maar misschien is de hdmi ingang aan de achterzijde van de tv kapot?

Zo niet, dan verbaast het me echt dat deze kabel one way is en helemaal omdat juist de geknikte kant eigenlijk altijd de tv ingaat vanwege de muurbeugel!
Anders wordt het een kwestie van een andere kabel gebruiken en deze dus om te ruilen.

[ Voor 22% gewijzigd door Ferry34 op 17-08-2009 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Hmm, dan is het inderdaad een beetje vreemd dat het bij mij wel gebeurt.

Ik heb hetzelfde probleem inderdaad ook gewoon bij de HDMI ingang aan de zijkant van m'n tv.
Als ik in de zij-kant van mijn TV de haakse aansluiting stop, en de rechte in de media speler, dan doet deze het alsnog niet.

Ik ken helaas niemand die een HDMI kabel heb liggen, dus kan ook niet even testen of het met andere kabels ook zo is.

Bedankt voor je reactie - weet nu in ieder geval zeker dat het niet zo hoort.