Toon posts:

vodaphone Zorgeloos Internet Blox: IP-adres

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deel je bij Vodaphone Zorgeloos Internet Blox je IP-adres met alle andere gebruikers, of krijg je na een reset van je gsm steeds een nieuw IP adres toegewezen?

Ik ben nieuwsgierig of je met Vodaphone, net als bij Telfort Surf&mail, sommige websites niet kan bereiken (i.v.m. teveel aanvragen vanaf 1 IP-adres)

Alvast bedankt.

Andrew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je deelt een IP-adres met iedereen bij Vodafone (zo schrijf je het :p). Ik kon ook wel eens niet op bepaalde fora komen omdat ik dan de melding kreeg dat ik geband was. Blijkbaar had iemand anders dus iets uitgehaald terwijl hij met Vodafone op UMTS zat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welkom op GoT, andrewb!

Bij vodafone Blox heb je een gedeeld ip-adres..

offtopic;
Overigens ben je nu aan het 'crossposten' (op meerdere plaatsen dezelfde vraag plaatsen); dat hebben we liever niet. :)

En jij doet nu dingen waar we topicreports voor uit hebben gevonden, volgende keer graag via een topic report.

[ Voor 22% gewijzigd door pven op 16-08-2009 14:10 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks!

@michael knight: excuus, ik knoop het in mijn oren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018

eew

Ik denk dat dit een geschikt topic is om mijn probleem/vraag eventjes te stellen.

Ik heb mobiel internet van vodafone en krijg nu zodra ik naar de normale 9292ov.nl ga de melding dat het gratis opvragen van reisadviezen beperkt is. En dat de Reisinformatiegroep geconstateerd heeft dat h en/of uw collega's de afgelopen maand een groot aantal reisadviesen heeft opgevraagd.

U kun nog 16 dagen een gratis advies opvragen via ip-aders 62.140.137.99
Als ik dit topic mag geloven geld dit dus voor alle vodafone klanten. (kan iemand dit bevestigen?)

En wat valt hier aan te doen. Ze zullen daar toch ook niet zo gek zijn dat ze opzettelijk deze groep gaan afsluiten. 2929ov.nl is zowat het primaire doel van mobiel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 14:04
ik heb het hier ook nog even op mijn telefoon gecheckt,
ik krijg inderdaad de zelfde melding, maar ik heb wel een Ander IP adres.
namelijk 62.140.137.123, waarschijnlijk hebben ze verschillende adressen in de zelfde reeks,
ik zal die gasten wel ff mailen van 9292ov.nl en van vodafone, om even te zeggen dat dat inderdaad een beetje krom is...

edit:

daarnet nog even gekeken, maar bij mobiel.9292.nl heb je niet die melding....

[ Voor 11% gewijzigd door _trickster_ op 01-11-2009 15:43 . Reden: mobiel.9292ov.nl ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook geweldig dat een grote website niet door heeft dat telco's extreem gebruik maken van NAT's en daar idioot veel gebruikers achter proppen.

Zeker als je een dienst bent die mensen gaan gebruiken met gsm's :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-10 14:04
Ik heb OV9292.nl even ge-email, en vodafone over dit probleem.
van vodafone heb ik nog niks terug, maar van 9292ov.nl wel, erg netjes afgehandeld,
zie hieronder het e-mail bericht

Geachte heer Hoogeveen,

Op dit moment krijgen wij meldingen over problemen bij mobiel internet gebruikers via Vodafone. Wij hebben de vraag inmiddels uitstaan bij onze contactpersonen van Vodafone om de correcte lijst van IP-adressen gebruikt voor mobiel internet te mogen ontvangen. Wij zullen dan voor al deze externe IP-adressen de toegang openstellen. Tot dat er een reactie komt van Vodafone zijn wij afhankelijk van consumenten zoals u die melding maken. Dank hiervoor.

De grens voor het opvragen van reisadviezen ligt bij een gemiddelde van 250 reisadviezen per maand. U als incidentele gebruiker redt dit aantal niet, echter als er meerdere personen gebruik maken van een IP-adres loopt dit snel op. Dit is het geval bij het mobiel internet van Vodafone. Wij dragen er zorg voor dit zo snel mogelijk te herstellen.
Beide IP-adressen uit uw e-mail zijn per direct vrijgegeven. Wellicht dat u nog een keer een melding krijgt voor een ander IP-adres, gezien het feit dat wij vanuit Vodafone nog geen reactie hebben mogen ontvangen. Excuus hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Tania Rademaker
Senior medewerker Sales Support
Pagina: 1