Ongelezen berichten markeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik ben al een tijdje aan het piekeren over een methode om ongelezen berichten te markeren op een website.

Ik heb een database met een tabel met berichten, met een timestamp natuurlijk, en een tabel met users, met de laatste bezoek timestamp.

Maar als ik nu de laatste bezoek update bij elke page refresh dan is bij de volgende page refresh direct alles gemarkeerd als gezet, zoiets wat gebeurd nu op de frontpage bij t.net.

Ik ben opzoek naar een methode zoals Got het doet, je bezoekt het forum en de ongelezen berichten blijven voor een paar minuten ongelezen, ik ben er alleen niet achter hoe deze methode in elkaar steekt.

Iemand een schop in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Daar zit een goed punt in, alleen snap ik het niet.
React (de forumsoftware op GoT) slaat een sessietijd op voor elke gebruiker. Alle reacties van na de begintijd van een sessie zijn nieuw. Wanneer een gebruiker 30 minuten niet aanwezig is geweest verloopt de sessie, en uiteraard kun je er als gebruiker ook voor kiezen om de sessie te resetten.
Als je dan 30 minuten niet bent geweest wordt je laatste bezoekdatum gereset? Dus dan is het hele princiepe ongeldig natuurlijk.

Ik sla de sessies op in de DB, welke gebruikt worden icm cookies om users ingelogd blijven, maar deze verlopen alleen als je uitlogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Megamind schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 19:35:
Daar zit een goed punt in, alleen snap ik het niet.

[...]

Als je dan 30 minuten niet bent geweest wordt je laatste bezoekdatum gereset? Dus dan is het hele princiepe ongeldig natuurlijk.
Je leest het verkeerd. ;)

Als je 30 minuten niet op de site geweest bent dan zijn alle "actieve" topics (als in: topics met nieuwe berichten) die geen nieuwe post hebben sinds de laatste keer dat je aanwezig was ineens niet meer actief.

Voorbeeldje: ik maak deze post om 20:00 en verlaat daarna het forum. Alle topics die nu oplichten als "ongelezen" in mijn active topics/myReact/waar dan ook waarin na 20:00 niet meer gepost wordt zullen als ik om 21:00 terug kom niet meer actief zijn. Topics waarin na 20:00 wél nog gepost is wel. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
NMe schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:01:
[...]

Je leest het verkeerd. ;)

Als je 30 minuten niet op de site geweest bent dan zijn alle "actieve" topics (als in: topics met nieuwe berichten) die geen nieuwe post hebben sinds de laatste keer dat je aanwezig was ineens niet meer actief.

Voorbeeldje: ik maak deze post om 20:00 en verlaat daarna het forum. Alle topics die nu oplichten als "ongelezen" in mijn active topics/myReact/waar dan ook waarin na 20:00 niet meer gepost wordt zullen als ik om 21:00 terug kom niet meer actief zijn. Topics waarin na 20:00 wél nog gepost is wel. ;)
Ah ok, dat snap ik, en dat is ook mijn doel :P

Maar technisch gezien hoe behaal je dit? Je zal moeten bijhouden wanneer de laatste bezoekdatum is, en je zal nog een tijd moeten bijhouden wat je vorige laatste bezoek is, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Right.
offtopic:
Maar dat had je zelf blijkbaar ook al door ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1