Toon posts:

Blu-ray speler aansluiten op DVD home cinema set met draad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

We hebben sinds kort een nieuwe Full HD LCD TV. Een DVD home cinema set hadden we ook al. Nu zijn we erover aan het denken een blu-ray speler aan te schaffen. Het zou natuurlijk fijn zijn als het mogelijk is om de blu-ray speler op de cinema set aan te sluiten voor het echte bioscoopgevoel. In een paar andere topics heb ik al adviezen gelezen over hoe dit te doen bij draadloze sets. Het probleem is echter dat deze set niet draadloos is. De set heeft voor ieder van de 5 boxen (+ subwoofer) een aparte aansluiting. De blu-ray speler heeft de aansluitingen voor deze draden niet. Is het toch mogelijk deze op elkaar aan te sluiten?

Het gaat dus om deze home cinema:
http://www.ciao-shopping.nl/LG_LH_T_250_SC__610898

en waarschijnlijk deze blu-ray speler
http://alatest.nl/reviews...lg-bd370/po3-70246468,32/

die aangesloten worden op een TV met deze aansluitingen:
http://www.electron.bg/images/42PFL5604H_back.jpg

Alvast bedankt!

Giovanni

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00

FeaR

In GoT we trust

Dat wordt lastig om echt 5.1 surround te krijgen.
De speakers van je home cinema kan je sowieso niet rechtstreeks op een Blu-ray speler aansluiten. Dit omdat een Blu-ray speler geen ingebouwde versterker heeft (om de passieve speakers en subwoofer aan te sturen) en je home cinema set wel. Je moet je Blu-ray speler dus altijd met je home cinema set verbinden om geluid uit je speakers te krijgen.

Dit is de achterkant van de home cinema:
Afbeeldingslocatie: http://images.gittigidiyor.com/1845/LG-DVD-LH-T250SC__18452065_3.jpg

Dus geen ingangen voor digitaal geluid, maar alleen één ingang voor analoog stereo.
Dus je kan je Blu-ray speler er wel op aansluiten, maar dan heb je 2.0 stereo of 5.1 door middel van Pro Logic II. Maar echt 5.1 geluid als DTS en Dolby Digital ga je niet krijgen aangezien je de set daarvoor digitaal aan moet sluiten.

Edit:
Met behulp van een RCA Male Stereo kabel moet je het dan aansluiten:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/HQS-3611_1.5.JPG

Ene kant van de kabel gaat dan in "AUDIO IN" van je Home Cinema. De andere kant gaat in de "2Ch Audio Out" van de Blu-ray speler.

Afbeeldingslocatie: http://www.buyblurayplayers.com/wp-content/gallery/lg370/370d.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 15-08-2009 17:53 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt alvast! Ook voor je snelle reactie! Ik ga het meteen proberen als ik de blu-ray speler heb :)

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:28
en de blu-ray speler sluit je dan met hdmi aan op de tv.

Mocht je een vervanger zoeken voor je home cinema, zoek er dan eentje met minstens 1 optische input of een hdmi in- en uitgang.
Aleen op die manier krijg je echt surround geluid en dat klinkt toch echt veel mooier dan stereo over alle speakers ;)

Het beeld van blu-ray is overigens geweldig, let maar s op!

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik ben een complete newbie op dit gebied, dus cut me some slack please...

Ik begrijp uit dit topic dat het aansluiten van de home cinema set op de Blu-Ray speler wel mogelijk is, maar dat het geluid dan verre van optimaal is.

Is het geluid dan wel acceptabel te noemen als je niet veel gewend bent, of is het echt gewoon crap?

Zoals je begrijpt heb ik dezelfde situatie en wil ik een Blu ray speler kopen, maar begrijp dat ik dan eigenlijk ook meteen een nieuwe home cinema set moet kopen met optische input of een hdmi in- en uitgang in plaats van een analoge aamsluiting.

Heeft iemand een goede tip voor een boxen setje die voldoet aan de eisen, maar ook redelijk geprijsd is?

[ Voor 4% gewijzigd door tufima op 12-10-2009 15:55 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:00

FeaR

In GoT we trust

Hallo Tufima en welkom op GoT :W,

Wellicht is het beter om je vraag in een eigen topic te stellen. Dit omdat het topic waar we nu in zitten van een andere user is met andere apparatuur en er op de te komen Blu-ray speler en aanwezige home cinema set geen vergelijk is.

Overigens is dit forum geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Het is dus de bedoeling dat je zelf eerst onderzoek doet voordat je hier een topic opent. Je hebt dus al gelezen dat je tegen problemen aan kan lopen als je wat oudere apparatuur aan gaat willen sluiten op nieuwe Blu-ray spelers. Maar om daar wat zinnigs over te zeggen zouden we toch eerst moeten weten welke apparatuur je nu hebt (dus merk en tpye) en welke Blu-ray spelers er op de shortlist staan.

Ook of het geluid "acceptabel" of "crap" is niet zo te zeggen. Geluid is smaak afhankelijk en wat jij mooi vindt kan een ander afschuwelijk vinden en omgekeerd. Overigens gaat je huidige home cinema set niet anders klinken qua klank als je er een nieuw apparaat op aan sluit. Je zit alleen met de mogelijkheden hoe aan te sluiten en welke audio je af kan spelen.

Overigens horen Blu-ray spelers tegenwoordig onder het forum Mediaspelers en HTPC's, dus daar gaat dit topic ook even heen :)

Voor de volledigheid (en lang verhaal kort): move van AUD naar MSH dus O-)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• tufima
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2021
Sorry, zoals reeds gezegd ik ben een newbie op dit gebied en heb een vergelijkbare vraag als bovenstaande.

Het gaat bij mij om de volgende opstelling:

Samsung Plasma HD-Ready TV type: PS 42C7H
Sony Home Cinema Set: DAV DZ100

En ik overweeg nu de Philips Blu Ray speler type: BDP 3000

Dus mijn vraag is eigenlijk of ik met deze opstelling een acceptabel geluid (vergelijkbaar of beter met situatie zonder Blu Ray speler) kan krijgen en hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Als dit bericht in een ander draadje moet dan zal ik hem moeten verplaatsen (of jullie)?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik quote, voor de duidelijkheid de woorden van mijn mede mod:
FeaR1986 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:27:
Hallo Tufima en welkom op GoT :W,

Wellicht is het beter om je vraag in een eigen topic te stellen.
Oftewel, maak een eigen topic aan, en zorg dat die voldoet aan het beleid alhier. :)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1