Toon posts:

beperkt geluid, beeld, modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er geen hout van. Woensdagavond deed mijn pc het nog prima, maar donderdagmorgen had ik allerlei problemen (terwijl ik toch niets meer veranderd had; geen nieuwe drivers of biosinstellingen).

problemen:
Geluid: mp3 & wma worden niet meer afgespeeld; er komt alleen een krakend geluid (zowel in winamp als in mediaplayer). Wav doet het nog wel.

Video: wel gewoon beeld in windows, maar opengl doet het niet meer. En in wordperfect 9 lopen de letters door elkaar heen.

Modem: modem query werkt wel goed, maar een internetverbinding komt niet tot stand. Ik hoor een lange toon, maar er wordt niet daadwerkelijk onderhandeld met de provider (geprobeerd met demon en myweb).

configuratie:
Duron 800 (niet overgeklokt)
MSI k7t pro 2a met onboard sound (VIA ac'97)
250w voeding
128 mb pc133 dimm
Asus 7100 geforce 2 mx tv-out
motorola sm 56 modem

Deze problemen doen zich zowel voor in win98se als in win2k (multi-boot; 2 verborgen primaire partities).

Ten eerste heb ik geprobeerd om andere drivers te installeren (via 4in1 4.26 en 4.28, asus 5.33, nvidia detonator 6.50, 7.x).

Toen heb ik verschillende biosversies geprobeerd 1.9, 2.2 en 2.4 (in ieder geval allemaal op fail-safe en op optimized defaults).

Daarna heb ik mijn videokaart en modem eruit gerukt en een oude s3 virge 2 mb pci erin gestopt. Nog steeds geen goed geluid. Modem erin en geluid uit in bios, maar nog steeds geen verbinding met provider.

Als laatste heb ik c: geformatteerd en win98se opnieuw geinstalleerd. Maar ik hield nog steeds dezelfde problemen.

Ik begin nu toch echt een beetje radeloos te worden. Hopelijk kan iemand me zeggen wat ik nu nog kan proberen. (wat ik zo vreemd vind is dat het systeem het van zaterdag tot woensdag wel gewoon heeft gedaan).

Verwijderd

Ik denk dat de meeste Tweakers hier zullen vinden dat jouw voeding gewoon te licht is.... ;(

Je zult wel zeggen of denken "Maar eerst deetiehetwel..", maar bij een ontoereikend/instabiel systeem is het een kwestie van tijd voor de problemen naar boven komen.

Verwijderd

O,

:+ .. die lettertjes in Wp, dat kan ook op het geheugen wijzen. Maar, als de voeding te zwak is, zal je ook met het geheugen problemen krijgen, met het hele systeem eigenlijk...

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Virus?

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 maart 2001 12:42 schreef Hooi het volgende:
Ik denk dat de meeste Tweakers hier zullen vinden dat jouw voeding gewoon te licht is.... ;(

Je zult wel zeggen of denken "Maar eerst deetiehetwel..", maar bij een ontoereikend/instabiel systeem is het een kwestie van tijd voor de problemen naar boven komen.
Maar het lijkt me toch dat een 250w voeding wel een mobo, niet overgeklokte processor, s3 2mb-videokaart en harde schijf aan moet kunnen; cd-rom, modem e.d. had ik allemaal al afgekoppeld.
Trouwens zou ik geen last moeten krijgen van vastlopers en blauwe schermen bij een te lichte voeding? Wat dat betreft heb ik niet te klagen want stabiel is het wel ;)

Verwijderd

Als de boel stabiel was, hoefde je hier niet te posten niet.... :?
Pagina: 1