[Multi] BlazBlue: Calamity Trigger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 16:22

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250342433-680.png
Introductie
Characters
Links
INTRODUCTIE

BlazBlue: Calamity Trigger, of BB in het kort, is het next-gen zusje van de Guilty Gear reeks, ontwikkeld door Arc System Works. De game is al geruimte tijd in de arcades aanwezig en na veel community feedback en balancing is de game naar de consoles gebracht. Sinds begin juli is BB beschikbaar in Amerika en Japan, maar helaas nog niet in Europa. Deze is nu wel definitief aangekondig voor oktober en zal bonus characters bevatten.

Voor mensen die ongeduldig zijn zoals ik is de game wel online te koop. Voor de 360 zit je dan natuurlijk wel met een region lock. Op de PS3 is de game regiovrij.

BlazBlue is een 2D fighter die gebruik maakt van handgetekende sprites. De stijl is misschien niet voor iedereen, maar ondanks dat ik geen anime fan ben vind ik dit er toch heel gelikt uitzien.

De game mechanics gaan diep en kunnen wat overweldigend zijn. Termen als Astral Heat, Guard Libra en Barrier Burst klinken bevreemdend, maar na een paar potjes wordt het al snel duidelijk hoe dit in elkaar steekt.

Een snel overzicht van de game is goed te zien in de review van Gametrailers.

CHARACTERS

Tegenwoordig hebben fighters over de jaren een enorme cast opgebouwd. Wat je wel vaak ziet is dat smmige characters veel moves delen of dat dit ten koste gaat van de balans, welke extreem belangrijk is in een fighter.

BlazBlue is een volledig nieuwe game met een nieuwe cast. Sommige characters hebben wat weg van hun collega's uit Guilty Gear, maar in ieder geval zijn ze uniek in deze game. Er zijn 12 characters, maar elk volkomen uniek. Naast standaard weak/fast, medium en strong/slow attacks hebben alle characters een Drive button. Deze vierde button heeft te maken met de individuele krachten van elk character en biedt een unieke strategie.
Ragna The BloodedgeJin Kisaragi
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-348.png
The almighty force managing the "Operation", in order to obtain absolute power over the world, is this man who has rebelled against the "Earth and Space Information Control System". Known as the "God of Death", a bounty for his elimination has been placed in all the regions populated with branches of the Control System.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-334.png
From a prestigous family, this man is a retainer of the Control System's Kisaragi house. In the past, he had a distinguished military record during the "Ikaruga Civil War", and was promoted to the position of Division Commander at an exceptionally young age. He is always cool and calm, though he is a deeply jealous, ambitious, and possessive person, with little care for others.
Drive: Soul Eater - Succesvolle aanvalen geven Ragna health.Drive: Frost Bite - Jin kan zijn vijanden tijdelijk bevriezen of zwaarden van ijs afschieten.
Noel VermillionIron Tager
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-346.png
Because of her outstanding combat ability and suitable operation evaluations, she was selected to be Jin Kisaragi's direct subordinate in her youth.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-349.png
Originally the leader of a battle unit which revolved around physical combat, he was forced to withdraw from the front lines after sustaining a mortal wound in the Ikaruga Civil War. He was brought back from the brink of death at the hands of the scientist "Kokonoe" and revived as a cyborg, and is currently assigned to a combat unit under the direct control of Kokonoe.
Drive: Chain Revolver - Noel's wapens lichten blauw op en je kunt uitgebreide combo's aan elkaar stringen.Drive: Magnetism - Tager kan zijn vijanden tijdelijk magnetisch laden waarna hij ze via bepaalde moves naar zich toe kan trekken.
TaokakaRachel Alucard
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-3410.png
A young catgirl whoms coat is equipped with massive paw-like hands that include long, retractable claws. She is from the Kaka Family that occupies the Kagushichi lower class. She left her village in search of someone called 'Rawgna' after she heard that you could gain a lot of money for defeating him.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-347.png
A vampire who is the head of the Alucard family and who dresses in a gothic lolita style. As the head of the family an enormous castle and a servant have been handed down to her from previous generations. She doesn't move very much and generally has her attendants Nago and Gii take care of things for her.
Drive: Dancing Edge - Bijzonder snelle sprongaanval.Drive: Silpheed - Windmanipulatie waardoor zowel characters als projectielen worden beïnvloed.
Litchi Faye LingArakune
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-335.png
A renowned doctor living in Orient Town, located in Kagutsuchi. She is well-known and trusted by the Kaka clan living beneath Kagutsuchi, often bringing them food or teaching their members.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-330.png
An occult being that is constantly seeking knowledge. Its body houses innumerable insects. Because it needs to absorb large amounts of life force to continue its existence, it frequently attacks those of the Kaka tribe and humans alike. Recently, it has sensed the presence of a being with unheard of levels of life force, which has caused it to stir.
Drive: Mantenbo - Litchi kan haar wapen afzonderlijk besturen en voert andere aanvallen uit wanneer de stok uit haar handen is.Drive: Crimson - Crimson is een curse waardoor bij elke aanval die wordt uitgevoerd een insect over het scherm vliegt die de vijand raakt.
Carl CloverBang Shishigami
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-332.png
A young boy wearing a top hat who fights using a large mechanical maid puppet named Nirvana, an Ark-Enemy unit whom he refers to as his sister. Having heard of the bounty on Ragna's head, Carl decided to become a vigilante and go after his bounty on his own, with help from Nirvana.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-331.png
After losing their home in the Ikaruga Civil War, Bang and his clan of ninjas fled to Kagutsuchi to regroup and wait for a chance to restore their homeland to its former glory. While in Kagutsuchi, Bang decides to make his debut as a "Vigilante of Justice". When he learns that Ragna the Bloodedge has come to Kagutsuchi, he decides to bring the legendary criminal to justice!
Drive: Automaton - Hiermee bestuurt Carl zijn robot'zus' Nirvana afzonderlijk.Drive: Burning Heat - Aanvallen met Bang's drive zijn tegelijkertijd blocks. En wanneer je er 4 uit weet te te landen kan Bang zijn superkrachten unlocken
HakumenV-13
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-333.png
One of the six heroes of legend. When he dissapeared after the war, people assumed he was gone for good. Little do they know, he has been lying in wait to rid the world of all sins.
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/08/15/1250346144-3411.png
A Mecha Musume who was sealed in the Sheol Gate. She was programmed to terminate anyone she deems as hostile subjects that come near the Gate.
Drive: Zanshin - Hakumen kan met zijn drive een korte block uitvoeren waar bij goede timing direct een counterattack op volgt.Drive: Sword Summon - Zoals de naam al zegt. V-13 is projectiel gericht.
LINKS

Voor de mensen die de game echt serieus willen nemen:
Dustloop - BlazBlue community waar de echte pro's uithangen
Game guide - Alle mechanics tot in detail uitgelegd.
• ...

ArcSys heeft heel veel aandacht aan de online aspecten besteed. De netcode is gebaseerd op GGPO. Volgens mensen met meer online speelervaring is het de beste in een fighter tot nu toe en is er zelden lag te bekennen.

Daarnaast heb je de gelegenheid om van elke match de replay te saven en ook die van de ranked matches te downloaden om te zien hoe de topspelers te werk gaan. Dit is echt een heel mooie functionaliteit. Alleen de input en timing wordt gesaved en via jouw systeem teruggespeeld.

[ Voor 151% gewijzigd door harlekein op 16-08-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Dit topic ontbrak nog, dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan. De start is niet heel mooi, maar ik heb er nu al meer tijd in gestoken dan ik van plan was. :)

Zijn er meer mensen die naar deze game uitkijken of al hebben? Ik heb de game net een week en ben van plan mij in Arakune te verdiepen. Vanaf de eerste character trailer vond ik het al te gek dat ze zo'n figuur in een fighter stoppen.

De game is snel op te pakken, maar sommige characters hebben echt gewenning en tijd nodig. Het is heel knap hoeveel aandacht er gericht is op de balancering onder zo'n diverse cast.

[ Voor 62% gewijzigd door harlekein op 15-08-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_X
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 13:34

Mystic_X

What does this button do

Ik heb wel van dit spel gehoord en heb ook wel enige interesse, maar ik hoorde dat deze game niet in europa uitkomt.
Hierdoor zullen alleen de echte fans misschien dit spel kennen.
Het lijkt mij een erg toffe game ook veel goede reviews voor uitgekomen maar ik ben niet zo van de import, dus zal hem waarschijnlijk niet halen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mystic_X op 15-08-2009 22:57 ]

A great thought in a small mind is a dangerous thing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
BB komt in oktober ook in Europa uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op diverse websites wordt vermeld dat het spel voor Europa is uitgesteld tot ergens in het eerste kwartaal van 2010. Maar niet getreurd... de Europese versie komt met diverse extras zoals enkele nieuwe personages en movesets.

Waarschijnlijk zullen deze nieuwe personages en movesets op een later tijdstip ook wel als DLC worden aangeboden op psn / xbla voor mensen die de huidige versie van het spel al dmv import in hun bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04 10:45
Echt een tof spel, helaas niet voor de pc,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Nou als het wordt uitgesteld tot 2010 dan wens ik deze thread een zachte rust toe tot aan de reanimatie. Echt heel dom dat men zulke gaten laten vallen tussen release data.

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:40
Jammer als hij echt is uitgesteld, hoor steeds meer en meer dat het een ongelofelijk toffe fighter is. De stijl vind ik wel apart maar als de gameplay echt zo tof is als men claimt dan lijkt het mij een van de bijzonderste fighters die tot nu toe zijn gemaakt. Al kan dat ook komen door de hype die sommige mensen erover maken.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
* Wormaap heeft'm al in huis en uitgebreid zitten spelen :+
In eerste instantie vond ik dat het de snelle 'flow' van Guilty Gear mist, maar als je een paar uurtjes hebt gespeeld en het spel wat leert kennen, dan komt die flow er toch wel in :)
Toch heb ik'm nog niet vele uren achter elkaar gespeeld, waar ik dat met GG en ook met bv. SFIV wel heb gedaan.
Then again, dat komt ook doordat ik domweg geen tijd heb om uren te gamen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ik heb al menig avondje vechten georganiseerd met mijn vrienden. Inmiddels hebben 2 anderen met een PS3 het spel ook al gekocht.

De online community is best serieus trouwens. Ik ben via player matches mensen tegengekomen die het spel goed onder de knie hebben. De ranked matches zijn erg vaak Jin en V-13. (makkelijke instap characters)

Als iemand eens een player match wil doen, mijn PSN: harlekein

@jorisandkaylas
Het bijzondere komt voornamelijk voort uit het drive systeem. Verder heeft het spel een aantal mechanics van Guilty Gear overgenomen, wat in mijn ogen echt een revolutionaire fighter was, of is. Tja, ik ben er nogal over te spreken, maar dat had je al gemerkt :)

[ Voor 25% gewijzigd door harlekein op 18-09-2009 17:46 ]

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
Na op abunai weinig anders gespeeld te hebben dan blazblue heb ik net toch de knoop doorgehakt en het spel besteld.

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Heb 'm vanmiddag zien liggen bij de lokale nedgame, kon het niet weerstaan en ondanks het heftige prijskaartje van 55,- wat ik normaal nooit voor een game betaal, toch maar meegenomen...

Already loving this ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 11:58

Nohead

PSN ID: Nohead

Sinds gisteren ook in het bezig van BB. Ouders hebben hem mee terug genomen uit HK.
Boekje enzo is dus volledig chinees, waardeloos voormij maar goed ingame is alles wel engels.

Vanochtend ff snel 10min gespeeld, mooie GFX, anime stijl is wel mijn ding.
Als ik komende dagen wat meer tijd heb om te gamen zal ik wat meer posten over mijn bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-09 19:49

Sm0k3r

cough...cough...

Nohead schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:58:
Sinds gisteren ook in het bezig van BB. Ouders hebben hem mee terug genomen uit HK.
Boekje enzo is dus volledig chinees, waardeloos voormij maar goed ingame is alles wel engels.

Vanochtend ff snel 10min gespeeld, mooie GFX, anime stijl is wel mijn ding.
Als ik komende dagen wat meer tijd heb om te gamen zal ik wat meer posten over mijn bevindingen.
Ok hij is er bijna voor de europese vechters onder ons, zijn er mensen die hier op wachten?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Sm0k3r schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:56:
[...]

Ok hij is er bijna voor de europese vechters onder ons, zijn er mensen die hier op wachten?
Heb hem toevallig gisteren geïmporteerd bij Axelmusic voor €25,- incl. verz. kosten. (PS3) Wilde eigenlijk wachten tot continuum shift, maar voor die prijs kon ik hem echt niet laten liggen.

Ben benieuwd!

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Sm0k3r schreef op maandag 15 maart 2010 @ 13:56:
[...]

Wanneer de SF4 uitbreiding voor de deur staat? Niet echt :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:49

Sagat

Is pappa x2!

Ik vind de art style heel mooi en vind de char design ook heel tof. Nadeel voor mij is dat het zo anders speelt dan capcom fighters dat er een behoorlijke learning curve aan zit. (gg kon ik niet aan wennen) ben er dus nog niet uit. Hopelijk binnenkort is proberen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Ik heb begrepen dat BB een stuk meer beginner friendly is dan de GG reeks. Hopelijk krijg ik hem nog voor de pasen binnen, dan post ik van het weekend wel wat impressies.

Maar aangezien je die game voor een prikkie kan oppikken zou ik het zeker niet nalaten als ik jou was! Al is het maar voor de vette graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Heb vandaag de limited edition van Calamity Trigger (PS3) binnen gekregen. Nu moet ik zeggen dat ik geen fighting game expert ben maar heb soms wel wat moeite om een beetje mee te komen in dit spel. Soms gaan de dingen een beetje erg snel maar zelden heb ik me zo vermaakt met een fighting game. Soul Calibur 4 was de laatste fighting game die mij zo kon pakken.
De graphics zijn echt mooi. De vele fimpjes die ik bekeken had doen dit spel geen recht. Ik ga maar oefenen en goed worden in dit spel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Hmm.. Ik heb de game sinds november ofzo al liggen, en ik vind 'm leuker dan Tekken DR en SF4, vooral de bizarre characters en de hoge snelheid van het spel: je kunt veel linken en dodgen.

Daarentegen is het concept van de 'burst' vervelend omdat je 'm soms te vroeg doet en je vervolgens meer damage pakt, en zijn een aantal characters ietwat overpowered. Ik zit dan ook meer te wachten op het al aangekondigde Continuum Shift, de opvolger, waarin een groot deel van mijn klachten verholpen zijn.

Hier nog even een filmpje met een van de new characters, zo te zien een michel jackson tribute :p

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=hl7nzTCxZYM&feature=related]

edit: Ik was overigens superhyped voor SF4, maar onder andere de veel te lange ultra animaties en de imho ouderwets aanvoelende gameplay deden het me net niet, daar waar BB me wél kon bekoren. SF4 Turbo lijkt meer van hetzelfde te zijn (2 Ultra's per char :')) en wat meer gerecyclede oude cast, so I'll let this slide.

BB lijkt veel meer op SF3 en die vond ik juist weer heerlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Vyo op 05-04-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

BB is grotendeels buttonmashen waar een newbie al snel een gevecht mee kan winnen. Dat heb je in SF4 natuurlijk niet ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Een speler die een spel goed kent zal altijd van button bashers horen te winnen.

Maar soms kan het heel lastig zijn. Kijk naar Raphael in sc2 of 'die samurai' (zoek het later wel op, hoe die exact heet) Haohmaru in capcom vs snk 2.
Anyways gezien de smilie ga ik er maar vanuit dat ik het niet te serieus moet nemen.

Wat betreft zelf kopen, hij is toch nog steeds niet europees uit voor de 360? En sowieso vind ik het irritant dat als ie wel uit is, de sequel schijnbaar als om de hoek staat.

Ik zal hem kopen als ik nog een keer voor weinig in de mega monday komt ofzo, of anders dus toch nog maar even wachten (super)sf4 en eventueel kof98 (dat spel lijkt me erg leuk, maar wsl ligt die me ook niet :P ) zullen me wel bezig houden in de tussentijd.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Met buttonmashen kom je er niet, ik speel het sinds een paar weken terug ook vaak en ga maar eens online en probeer maar te mashen, je houdt het nog geen 20 seconden vol.

Ik speel met Ragna, is een goede beginners karakter of Jin.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Sagat schreef op maandag 05 april 2010 @ 10:13:

Wat betreft zelf kopen, hij is toch nog steeds niet europees uit voor de 360? En sowieso vind ik het irritant dat als ie wel uit is, de sequel schijnbaar als om de hoek staat.
Yep.. mn broertje had een iso ergens vandaag getoverd zodat we het ook bij hem thuis op de xbox konden spelen, maar helaas is die shit allemaal locked down per regio, zelfs met een gebrande werkt het niet, let alone with a legal disc :+ 9 april zou hij officieel gereleased moeten worden, 1 juli komt het vervolg uit in de States. Overigens is het vervolg in Japan al beschikbaar sinds november 2009, al moet er wel weer bij gezegd worden dat ze extra's bij de latere releases zouden gooien als extra chars, stages etc..
Ik zal hem kopen als ik nog een keer voor weinig in de mega monday komt ofzo, of anders dus toch nog maar even wachten (super)sf4 en eventueel kof98 (dat spel lijkt me erg leuk, maar wsl ligt die me ook niet :P ) zullen me wel bezig houden in de tussentijd.
Om terug te komen op het mashen, dat vind ik juist het leuke aan BB, zelfs met buttonbashen kom je nog wel ergens, dat moet je in (willekeurig welke) SF niet te proberen.. ook dat die ultra's, supers etc etc allemaal nog praktisch precies hetzelfde zijn zorgde ervoor dat ik SF na een weekje alweer weggeflikkerd had, er zat nauwelijks meer learning curve in..

Speel meestal met Ragna of Noel, maar dat kekke transformerende slijmmannetje (arakune?) is ook geweldig _/-\o_ you can't hit what you can't see :P

[ Voor 38% gewijzigd door Vyo op 05-04-2010 12:32 . Reden: juiste volgorde quoten >_< ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Heb sinds vrijdag BB in huis en tot nu toe vind ik het echt een hele vette game. Grafisch is het echt superstrak en bezit het IMO veel meer personality dan bv. SFIV. De gameplay is lekker vloeiend en actierijk en binnen de kortste keren knal je er met enige regelmaat wel aardige combo's uit. Favoriete char's op dit moment zijn Noel, Ragna en Tager. Zitten echt een paar weirdo's tussen trouwens: Taokaka anyone? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Geengrenzuh schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:26:
Heb sinds vrijdag BB in huis en tot nu toe vind ik het echt een hele vette game. Grafisch is het echt superstrak en bezit het IMO veel meer personality dan bv. SFIV. De gameplay is lekker vloeiend en actierijk en binnen de kortste keren knal je er met enige regelmaat wel aardige combo's uit. Favoriete char's op dit moment zijn Noel, Ragna en Tager. Zitten echt een paar weirdo's tussen trouwens: Taokaka anyone? :)
Veel mensen denken dat ze combos aan het doen zijn maar dat is niet zo, je moet kijken naar de kleur van je combo meter, is hij fel rood dan is het een echte combo, is hij donkerrood dan kon een tegenstander al hebben geblocked.

Probeer maar voor die 65+ hit combo trophy te gaan, dan weet je waar ik het over heb. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Sm0k3r schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:41:
[...]

Veel mensen denken dat ze combos aan het doen zijn maar dat is niet zo, je moet kijken naar de kleur van je combo meter, is hij fel rood dan is het een echte combo, is hij donkerrood dan kon een tegenstander al hebben geblocked.

Probeer maar voor die 65+ hit combo trophy te gaan, dan weet je waar ik het over heb. >:)
Lol die is hidden of niet? Had laatst wel de '20 hits nadat je tegenstander al KO is' trophy :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein

harlekein

Creator Owner

Topicstarter
Ah! Ik was dit topic alweer helemaal vergeten. Goed om te zien dat er nog wat aandacht is nadat de game in Europa is uitgebracht. Ik speel het spel nog steeds met regelmaat met een groep vrienden.
Boeboe schreef op maandag 05 april 2010 @ 01:35:
BB is grotendeels buttonmashen waar een newbie al snel een gevecht mee kan winnen. Dat heb je in SF4 natuurlijk niet ;)
Ga elders flamen, aub. Het zijn beide hele andere fighters met een verschillende flow. Jouw post riekt naar fanboyism. Jin is een masher friendly character. Noel en V-13 helaas ook tot op zekere hoogte. Maar die heb ik allemaal al lang door. Wie denkt mij met mashen te verstaan daag ik bij dezen uit voor een online match op PSN. Ieder ander die redelijk kan spelen en matches wil doen is natuurlijk meer dan welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik zag gisteren bij de Mediamarkt dit spel liggen maar had er nog nooit van gehoord. Tot nu toe is mijn fighter ervaring wat Soul Calibur en wat Mortal Kombat op de PS2. Voornamelijk om wat stoom af te blazen, ik ben er niet zo'n pro in dus heb het liefst een spel wat makkelijk te leren is.
Wat ik er van gelezen heb is dit dat wel een goede. Toch?

Het ziet er wel leuk uit in elk geval, beetje anime achtig :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Blazblue iets van 2 week terug besteld bij Axelmusic, wacht er nu nog steeds op :(
Maar goed, wanneer ik deze eenmaal binnen heb zou ik graag wat mensen hebben om tegen te spelen. :)

EDIT: binnengekomen op de 24e :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Volgens mij begint de prijs al te dalen, ik meen hem al ergens gezien te hebben voor 30 euro (360 versie dan).......maar ik wacht nog even tot ie 20 is, als de opvolger dan al niet officieel aangekondigd is. Vermaak me tot die tijd nog wel even met (s)sf4.

[ Voor 3% gewijzigd door Sagat op 26-04-2010 23:49 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht voor 30 euro (axelmusic) en ik hoop dat die beter is dan SF4; die vond ik niet geweldig.
Ga nu spelen met arcadestick ;)

edit: hmm met het rechterpookje van de ds3 kan je specials doen, maar hoe doe ik dat dan met een arcadestick :/

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:43:
Ik heb hem gekocht voor 30 euro (axelmusic) en ik hoop dat die beter is dan SF4; die vond ik niet geweldig.
Ga nu spelen met arcadestick ;)

edit: hmm met het rechterpookje van de ds3 kan je specials doen, maar hoe doe ik dat dan met een arcadestick :/
Ik neem aan dat je de arcade stick gewoon in de juiste richtingen moet bewegen. Ik hoor van mensen die al langer fighting games spelen (Dustloop Forums) dat een arcade stick veel beter is dan een gamepad. Ik zelf kan me het absoluut niet voorstellen, geef mij maar m'n dualshock 3 :P

Geef anders ook je PSN op dan heb ik wat nederlandse Blazblueers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Specials via rechter stick is n00b mode. Als je met een stick speelt wordt er vanuit gegaan dat je dit niveau ontstegen bent. En ja in general spelen de meeste goede spelers met een stick. Maar het komt neer op talent, en oefenen. Pad of stick is alleen maar gereedschap.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Quick specials en supermoves werken niet tijdens rank mode dus wen er maar niet aan hehehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al weer een tijdje geleden dat er in deze topic gepost is dus ik zal deze maar weer eens een bumpje geven. Ik heb soms een beetje moeite om consistent moves (voornamelijk moves waarbij 360's, 720's en soms ook kwartcirkels nodig zijn) uit te voeren de de D-pad van de DS3. Nu zat ik te zoeken naar andere controllers en werd er mij deze aangeraden. Heeft iemand toevallig ervaring met deze controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh

Geengrenzuh

Jeweet!

Mijn ervaring is dat die 360's/ 720's nooit echt lekker werken op een dpad (lukken mij sowieso alleen met een jump in). Halve/Kwart cirkels moeten toch echt wel lukken op de d-pad van een DS. Die gooide ik er consistent uit in ieder geval. Wil je echt verder met grapple/charge characters dan zou ik een TE stick kopen. Echt een verademing tov een pad wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geengrenzuh schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:13:
Mijn ervaring is dat die 360's/ 720's nooit echt lekker werken op een dpad (lukken mij sowieso alleen met een jump in). Halve/Kwart cirkels moeten toch echt wel lukken op de d-pad van een DS. Die gooide ik er consistent uit in ieder geval. Wil je echt verder met grapple/charge characters dan zou ik een TE stick kopen. Echt een verademing tov een pad wat dat betreft.
Mensen hebben me al eens een stick aangeraden maar zoals ik al eerder gezegd heb lijken die me absoluut niet comfortabel (ze zijn vaak ook nog eens flink duurder dan een controller). Misschien is het koppig/stom maar als ik een stick nodig heb om een character goed te benutten, laat die character dan maar zitten.

Over kwartcirkels, deze lukken me ook wel meestal maar soms gaat het even fout omdat m'n D-pad opeens raar aanvoelt. Mijn handen worden ook wel vaak zweterig tijdens het gamen wat ook niet veel helpt. Het is me ook wel eens gelukt om met Tager een 720 te doen door een combinatie van bufferen en driekwart cirkels maar op commando lukt niet bepaald. Toen ik die ronde D-pad zag van de MadCatz controller dacht ik dat ik daarmee véél gemakkelijker cirkelbewegingen kon maken t.o.v. de DS D-pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Zag deze game voor €15 liggen bij de MM Arnhem...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Mooie prijs mm Utrecht had em niet.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Baal er nu van dat ik hem niet gewoon meegenomen heb eigenlijk :p

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat

Sagat

Is pappa x2!

Ik heb eigenlijk al te weinig tijd voor ssf4, laat staan voor een arcsys fighter waar ik de ballen van snap, maar voor 15 euro is ie van mij. (hell voor 20 komt ie al, ex verzendkosten zelfs, are u reading the hut group? :P)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik even denken dat ik de "Leonidas" trophy zo kan halen, kom ik Unlimited Ragna tegen.

-Dubbel zoveel health als Tager;
-Drive attacks zijn veel sterker en drainen nu véél meer health;
-Carnage Scissors haalt zo 60% van je health af;
-DbD zuigt ook iets van 60% van je health maar Ragna krijgt vervolgens ook mooi een enorm stuk van zijn
health terug;
-Genereert automatisch Heat;
-Kan 2 keer airdashen;

Heb geprobeerd om Jin's Ice Car spam te gebruiken (wat veel mensen aanraden) maar dit heeft me niet veel opgeleverd :(

EDIT: Na wel meer dan honderd pogingen is het eindelijk gelukt om hem te verslaan. B.Icecar -> Throw + een beetje mazzel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Kan iemand mij uitleggen hoe je in de pc versie een SFIV Arcade stick kan gebruiken? Als ik op het xbox knopje druk krijg ik wel een menu tevoorschijn, maar alle andere knoppen doen niks... Als ik naar pad config ga moet ik Esc gebruiken op mijn Arcade stick om de buttons te wijzigen, maar geen enkele button fungeert als Esc button.
Pagina: 1