Recentelijk ben ik verhuisd van een appartement naar een eengezinswoning met een extra verdieping. Nu was het in het appartement zo dat ik alles middels kabels had aangesloten (100mbit), hetgeen mij langzamerhand begon te irriteren omdat ik regelmatig grote hoeveelheden data tussen mijn MacBook en Mac Mini moest verplaatsen. Toen liep ik al rond met de gedachte om alle CAT5-E kabels opnieuw te knijpen voor 1000mbit ondersteuning.
Nu ben ik echter verhuisd en heb ik er een extra verdieping bij, er zijn nog geen gaten naar boven die ik kan misbruiken voor kabels. Mocht ik wel een kabel willen leggen dan zal ik dit via het plafond naar de andere kant van de huiskamer moeten doen omdat de studeerkamer niet boven het modem hangt. Een andere optie is daarom draadloos, uiteraard wel WiFi-N. Snelheden zijn niet 1000mbit en geen gegarandeerde datathroughput maar wel veel flexibeler en geen/nauwelijks kabels...
What to do, what to do. Wat zouden jullie mij adviseren?
Nu ben ik echter verhuisd en heb ik er een extra verdieping bij, er zijn nog geen gaten naar boven die ik kan misbruiken voor kabels. Mocht ik wel een kabel willen leggen dan zal ik dit via het plafond naar de andere kant van de huiskamer moeten doen omdat de studeerkamer niet boven het modem hangt. Een andere optie is daarom draadloos, uiteraard wel WiFi-N. Snelheden zijn niet 1000mbit en geen gegarandeerde datathroughput maar wel veel flexibeler en geen/nauwelijks kabels...
What to do, what to do. Wat zouden jullie mij adviseren?