Toon posts:

802.11n via USB werkt niet meer -- USB van mobo stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakerts,

Tot vorige week niks aan de hand maar opeens kan mijn desktop PC amper gebruik maken van het wifi netwerk. Ik heb net vanmiddag het OS opnieuw geïnstalleerd nadat ik al een hele avond heb zitten spelen met firmwares en dergelijke (via externe harddisk overgezet nadat ik met laptop had gedownload want desktop is niet te doen haast).

Als ik een ping naar de router doe lopen de tijden gemiddeld rond de 400ms. Laptop doet <1ms. Allebei 802.11n

Heb 2 identieke AirLive WN5000USB adapters, heb ze allebei uitgeprobeerd op de desktop en in verschillende USB poorten gestoken, probleem blijft.

Net ingebouwde wireless adapter van laptop uitgezet en 1 van de USB stickies daarin geprikt. Geen centje pijn, doet ook weer netjes <1ms pingtijden naar router.

Plug ik daarna die zelfde stick in de USB poort van de desktop doet ie weer vreemd.

Heb al honderd keer wireless settings opnieuw ingevoerd.

Ik kan nog 1 ding verzinnen dat is router resetten en opnieuw configureren, maar hoe kan de laptop dan geen last hebben? Met ingebouwde adapter en USB ding.

Nog ander vast IP ingevoerd op de wireless verbinding van de desktop, haalde ook niks uit.

Enige conclusie die ik op dit moment kan trekken is dat de USB bus van de desktop een probleem heeft. Maar zou ik dan niet problemen hebben met de transfer tijden van de externe HDD of bvb USB muis?

Verwijderd

Topicstarter
Dit bericht plaats ik nu vanaf de desktop, met veel geduld bij deze pagina gekomen, maar een ping naar www.nu.nl geeft 4x timeout.

Is toch raar dit?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij apparaatbeheer kijk dan zie ik dat de USB controller van mijn P43 neo3F moederboard 16 regeltjes geeft.

8x Intel(R) ICH10 Family USB Enhanced Host Controller - 3A3x (en x verschilt per regel)

en 8x USB Root Hub

Kan dat kloppen??

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Airlive.. klinkt me nou niet bepaald als een A-merk.. sorry
Ik zou snel een A-merk zoals linksys (cisco) nemen.

Verwijderd

Topicstarter
IMHO zijn de merken die je noemt C met een laagje A-verf erop, maar ok.

Airlive ja indd klinkt kut, maar heeft wel goed gewerkt een jaar lang, en zoals ik al aangaf werkt ie ook prima in de laptop.

Bedankt voor je advies.