Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
Ik heb een probleem met mijn Samsung 930BF monitor. Wanneer ik hem aanzet geeft ie een halve seconde beeld, maar gaat daarna op zwart, terwijl het groene "power" lampje wel blijft branden. Wanneer ik hem uit en weer aan doe, doet ie het weer een halve seconde om vervolgens weer zwart te worden. Het OSD menu komt dan oo niet meer tevoorschijn. Dit gebeurd met zowel de DVI en VGA aansluiting, aangesloten op een 4850, en ook aangesloten op de VGA poort van mn laptop heeft ie hetzelfde probleem. Met een andere monitor doet de PC het gewoon dus de videokaart is niet het probleem.

Heb verder ook geen idee hoe het is gekomen. de monitor heeft 3 weken uitgestaan toen ik op vakantie was (werkte prima voordat ik weg ging), maar nu doet hij het dus niet meer :| .

Iemand enig idee waar dit door komt en of dit te maken valt? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
Piekspanning terwijl je op vakantie was zou een mogelijkheid kunnen zijn.
Maken zal voor de gemiddelde huis, tuin en keuken gebruiker lastig zijn. Wij weten niet wat er aan de hand is en hoe handig je zelf bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Misschien de voeding van je scherm dood, voor het analoge gedeelte / hoogspanning.

Kan je iets zien terwijl je scherm donker lijkt? Ik bedoel dan, heel vaag je scherm kunnen zien. Zou je backlight wel eens kunnen wezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
piekspanning kan eigenlijk niet omdat het scherm zit aangesloten op ee overspanningsbeveiligde stekkerdoos (vorig jaar toen ik terug kwam van vakantie had de voeding het begeven - door piekspannning :P )

als het scherm zwart wordt is het ook echt zwart, en kun je niks meer zien, ook niks vaags. Het rare is dat de backlight van de monitor die halve seconde wel gewoon aanstaat, dus de voeding is iig niet helemaal dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:30
Er zit een verschil tussen een overspanningsbeveiliger en een overspanningsbeveiliger. Ik hoop voor je dat je een kwalitatief goede hebt gekocht, want anders is een piekspanning zeker weten mogelijk.

Een andere mogelijkheid is die straling die vrij komt bij een bliksem (ik kom even niet meer op het woord), die kan ook nog weleens zorgen voor kapotte apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
de bliksem is een paar maanden geleden vlak bij ons ingeslagen (minder dan 500 meter van ons huis), en daarna deed de monitor het gewoon nog. terwijl we weg waren zat de stekker van de stekkerdoos waar de monitor in zat trouwens niet in het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:55

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Heb precies hetzelfde probleem. Zo op internet gezocht en bleek dat na 2-3 jaar meerdere mensen dit probleem hebben. Een oplossing heb ik nog niet. Als je heel dicht op het scherm kijkt dan zie je wel je windows omgeving alleen lijkt de backlight defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
bedankt voor de info. hij is dus echt kaduuk...wel een goed excuus om een nieuwe (breedbeeld) monitor aan te schaffen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Misschien even de adapter als die erbij zit door te meten op de gespecificeerde spanning. Als de adapter kaduuk is, hoef je niet het complete scherm te vervangen, maar kan je toe met een goedkope universele.

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
voeding zit in het scherm ingebouwd helaas dus vervangen gaat niet zo makkelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Het is alweer een tijdje geleden, maar ik nog eens gaan googlen en ik vond iemand met hetzelfde probleem . Op die manier heb ik een site gevonden die reserveonderdelen voor de Samsung 930 serie verkoopt voor 12$. De condensatoren schijnen na 2-3 jaar kapot te gaan. De site claimt dat na vervanging de monitor weer zou moeten werken. Ik zal van het weekend wanneer ik tijd heb eens kijken of mijn 930bf er hetzelfde uitziet als op de foto's op deze site.
Misschien dat iemand nog wat aan deze info heeft.
Pagina: 1