Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

flashd32.dll, verwijderen of niet?

Pagina: 1
Acties:

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:50
Tijdens een scan met Hitman Pro 3.5 kwam het bestand flashd32.dll naar voren als malware. Dit bestand staat echter in C:\Windows\system32\, waardoor ik hem niet meteen heb verwijderd voor het geval Hitman Pro het fout had. Als ik google op flashd32.dll krijg ik niet veel zinnigs, een aantal sites die me niet bepaald koosjer lijken en war forumposts waar het bestand ergens in een log staat genoemd, maar niet an sich wordt besproken. Ook met de search hier op GoT kreeg ik geen resultaat.
AVG ziet het bestand overigens niet als virus.

Wat kan ik nu het beste doen?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Je kan hem uploaden op http://www.virustotal.com/nl/ en kijken wat daaruit komt.
Daarnaast kan je hem misschien renamen en dan kijken of Flash wel of niet werkt ? Als Flash gewoon werkt zou je hem weg kunnen gooien :)

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:50
Ongeveer 3/4 van de scanners op virustotal gaf aan dat flashd32.dll een virus was, en na verplaatsen en renamen bleef flash gewoon werken (YouTube en het flash testje op de Adobe site deden het nog gewoon). Het bestand wil zich niet zomaar laten verwijderen, dus dat doe ik zo even in safe mode.
Bedankt in ieder geval, probleem opgelost :)